Werk & Studie alle pijlers

IB-groep teveel bijverdient

19-05-2011 22:37 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het volgende?

Ik heb laatst een brief gekregen dat ik teveel heb bijverdient in 2008.

In 2008 ben ik in januari gestopt en kreeg een maand stufie. Ik ben acht maanden gaan werken (fulltime) en kreeg geen stuffie en ook geen ov-recht.Ik ging opnieuw studeren in september en kreeg weer ov en stuffie. Nu hebben ze al het inkomen dat ik heb verdient, de 8 maanden dat ik was uitgeschreven meegeteld als mijn verzamelinkomen. Oftewel ik moet 2500 euro terug gaan betalen!

Heeft iemand hier ervaring mee? Bezwaarschrift moet ik nog opsturen
Ik heb gelukkig geen ervaring maar een vriend van mij zit er na te denken om weer te gaan studeren (hij werkt nu)..

Ik volg je topic dus met belangstelling want hij gaat ervanuit dat hij per 1 september stufie krijgt..
*1x is voldoende*
anoniem_124615 wijzigde dit bericht op 19-05-2011 22:44
Reden: dubbele plaatsing
% gewijzigd
Ze kijken naar je jaarinkomen. Ongeacht of je studeert.

Heb je al iemand van IB/ DUO aan de telefoon gehad?
Volg het topic ook..ga in september studeren, maar heb het afgelopen jaar gewerkt. Realiseer mij dit nu pas. Shit.
hmm, ik heb gewerkt voor ik aan mijn studie begon, in dat jaar dus van jan-aug. (1999) Ik heb gewoon stufi gekregen. Ik heb volgens mij ooit wel teveel verdiend tijdens mijn studie en dat 'gewoon' terug moeten betalen. Maar het zou vreemd zijn als je jaarinkomen van voor je studie meetelt (of van daarna, stel dat je in januari afstudeert en nog stufi krijgt en daarna gelijk een goede job hebt...).

edit: voor of na je studie werken maar wel in hetzelfde jaar als je studie is toch geen bijverdienen?
Wist je niet dat ze naar je jaarinkomen kijken? Of was je uberhaupt niet op de hoogte van de bijverdienregeling?
In mijn tijd mocht je wel na het stopzetten van je stufi meer bijverdienen. Dus dat je tot augustus stufi krijgt bijvoorbeeld, en dan stopzet, en dan geld gaat verdienen.
Ik was wel op de hoogte van de bijverdienregeling, maar niet van het jaarinkomen..
Ik heb er wel ervaring mee. Ze kijken naar je jaarinkomen en niet hoe deze is verdeeld over het jaar. Je zult dus het hele jaar terug moeten betalen inclusief je OV kaart (als je die hebt gehad). Heel zuur maar een bezwaarschrift sturen had in mijn geval geen zin.
Verder overigens wel eens met gember999
Nou ik was wel op de hoogte van de bijverdiengrens. Ik was niet op de hoogte van tijdinkomensvak. Ik stond 8 maanden niet ingeschreven bij ib of school. Had niet verwacht dat ze dit mee zouden tellen.
Ik zou je betaalde schoolgeld terugvragen, ga je studeren en weer studeren en kan je verdorie nog steeds niet spellen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Turkooiss schreef op 19 mei 2011 @ 22:55:

Ik was wel op de hoogte van de bijverdienregeling, maar niet van het jaarinkomen..Tja....zuur. Daar is nu helaas niets meer aan te doen. Volgende keer iets beter de regels lezen dus. Dat klinkt nogal patronizerend, maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het echt rot voor je, want het gaat vast om een hele hoop geld, wat je waarschijnlijk ook niet op je rug hebt groeien...
en nee het was niet bijverdienen. Ik moest werken, aangezien ik ook gewoon normale kosten heb
Ik vrees dat je weinig kans maakt.. Succes ermee.
quote:Spijker schreef op 19 mei 2011 @ 23:27:

Ik zou je betaalde schoolgeld terugvragen, ga je studeren en weer studeren en kan je verdorie nog steeds niet spellen!

miauww

haha ja sorry zie het nu pas.....
@gember,

Ja heel erg zuur. Zal nu alle eindjes aan elkaar moeten knopen en proberen zoveel mogelijk geld aan de kant moeten zetten. Gaat om meer dan 2000 euro + reiskosten die ik binnen nu en september bij elkaar moet hebben..Gelukkig heb ik mn vakantie nog niet geboekt
Hmmm nog iets wat ik uit moet zoeken..
Als je in januari geen stufie had gekregen, was er niks aan de hand geweest. Kan zelf door een nalatigheidje ook een leuk bedrag terugdokken.
quote:Sagrera schreef op 16 juni 2011 @ 19:10:

Als je in januari geen stufie had gekregen, was er niks aan de hand geweest. Kan zelf door een nalatigheidje ook een leuk bedrag terugdokken.

Houdt dit in, dat als je het hele jaar (t/m augustus) gewerkt heb en in september aan een studie begint dat je inkomen dan niet meetelt?

Ik vraag dit voor een vriend die in september met een studie begint..
Anna_meisje

Ik heb met de IB-groep gebeld. Wanneer je in september begint (en voor het eerst stufi ontvangt) en al de maanden ervoor geen stufi hebt ontvangen, wordt er pas vanaf september naar je bijverdienen gekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven