IB-groep teveel bijverdient
donderdag 19 mei 2011 om 22:37
Heeft iemand ervaring met het volgende?
Ik heb laatst een brief gekregen dat ik teveel heb bijverdient in 2008.
In 2008 ben ik in januari gestopt en kreeg een maand stufie. Ik ben acht maanden gaan werken (fulltime) en kreeg geen stuffie en ook geen ov-recht.Ik ging opnieuw studeren in september en kreeg weer ov en stuffie. Nu hebben ze al het inkomen dat ik heb verdient, de 8 maanden dat ik was uitgeschreven meegeteld als mijn verzamelinkomen. Oftewel ik moet 2500 euro terug gaan betalen!
Heeft iemand hier ervaring mee? Bezwaarschrift moet ik nog opsturen
Ik heb laatst een brief gekregen dat ik teveel heb bijverdient in 2008.
In 2008 ben ik in januari gestopt en kreeg een maand stufie. Ik ben acht maanden gaan werken (fulltime) en kreeg geen stuffie en ook geen ov-recht.Ik ging opnieuw studeren in september en kreeg weer ov en stuffie. Nu hebben ze al het inkomen dat ik heb verdient, de 8 maanden dat ik was uitgeschreven meegeteld als mijn verzamelinkomen. Oftewel ik moet 2500 euro terug gaan betalen!
Heeft iemand hier ervaring mee? Bezwaarschrift moet ik nog opsturen
donderdag 19 mei 2011 om 22:48
hmm, ik heb gewerkt voor ik aan mijn studie begon, in dat jaar dus van jan-aug. (1999) Ik heb gewoon stufi gekregen. Ik heb volgens mij ooit wel teveel verdiend tijdens mijn studie en dat 'gewoon' terug moeten betalen. Maar het zou vreemd zijn als je jaarinkomen van voor je studie meetelt (of van daarna, stel dat je in januari afstudeert en nog stufi krijgt en daarna gelijk een goede job hebt...).
edit: voor of na je studie werken maar wel in hetzelfde jaar als je studie is toch geen bijverdienen?
edit: voor of na je studie werken maar wel in hetzelfde jaar als je studie is toch geen bijverdienen?
donderdag 19 mei 2011 om 23:01
donderdag 19 mei 2011 om 23:28
quote:Turkooiss schreef op 19 mei 2011 @ 22:55:
Ik was wel op de hoogte van de bijverdienregeling, maar niet van het jaarinkomen..Tja....zuur. Daar is nu helaas niets meer aan te doen. Volgende keer iets beter de regels lezen dus. Dat klinkt nogal patronizerend, maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het echt rot voor je, want het gaat vast om een hele hoop geld, wat je waarschijnlijk ook niet op je rug hebt groeien...
Ik was wel op de hoogte van de bijverdienregeling, maar niet van het jaarinkomen..Tja....zuur. Daar is nu helaas niets meer aan te doen. Volgende keer iets beter de regels lezen dus. Dat klinkt nogal patronizerend, maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het echt rot voor je, want het gaat vast om een hele hoop geld, wat je waarschijnlijk ook niet op je rug hebt groeien...
donderdag 19 mei 2011 om 23:41
donderdag 16 juni 2011 om 20:07
quote:Sagrera schreef op 16 juni 2011 @ 19:10:
Als je in januari geen stufie had gekregen, was er niks aan de hand geweest. Kan zelf door een nalatigheidje ook een leuk bedrag terugdokken.
Houdt dit in, dat als je het hele jaar (t/m augustus) gewerkt heb en in september aan een studie begint dat je inkomen dan niet meetelt?
Ik vraag dit voor een vriend die in september met een studie begint..
Als je in januari geen stufie had gekregen, was er niks aan de hand geweest. Kan zelf door een nalatigheidje ook een leuk bedrag terugdokken.
Houdt dit in, dat als je het hele jaar (t/m augustus) gewerkt heb en in september aan een studie begint dat je inkomen dan niet meetelt?
Ik vraag dit voor een vriend die in september met een studie begint..