Werk & Studie alle pijlers

Ideeën voor invulling half jaar

02-02-2014 11:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in het derde jaar van mijn studie; het is de bedoeling dat ik voor een langere periode op stage ga, maar het loopt niet zoals ik had gepland. Een combinatie van verschillende factoren heeft ervoor gezorgd dat ik nu waarschijnlijk geen stageplek krijg en een half jaar niks heb. Met niks bedoel ik dus 'geen voortgang in de studie'. Op zich geen probleem, omdat het verder prima gaat: hoge cijfers, alle punten binnen, geen verdere vertragingen. Ik schrik zelf echter van het besef dat alles nu even anders loopt dan gepland. Aan de andere kant zie ik het als een kans om mezelf te ontwikkelen op andere gebieden.

Met rotperiodes in het verleden weet ik van mezelf dat ik bezig moet blijven om niet weg te zakken. De laatste weken ben ik dus ook actief op zoek gegaan naar cursussen en werk, zowel betaald als onbetaald. Ik heb een baan bij de post gevonden voor twaalf uur in de week, maar dat is niet genoeg. Gisteren heb ik wat vacatures voor vrijwilligerswerk gezien, dus daar wordt morgen achteraan gebeld.

Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken. Zijn hier mensen die zelf ooit in een dergelijke situatie iets leuks of verrassends hebben ontdekt? Wie weet kan ik op die manier op nieuwe ideeën komen!
Ga extra vakken volgen, eventueel een extra minor. Vrijwilligerswerk is inderdaad ook een goed idee. Misschien kun je ook iets organiseren voor je studievereniging.
Mijn eerste gedachte was ook, een extra minor ofzo volgen, zodat je straks als je afgestudeerd bent net even iets meer kunt laten zien dan je studiegenoten.

Of ga een taal leren als dat nuttig is voor je toekomstige beroep.
Heb je geen geld om een paar maanden op reis te gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt! Geld om te reizen is er in ieder geval niet. Dat is ook het twijfelpunt wat betreft een minor: er is weinig aanbod binnen mijn opleiding en het kost me ongeveer duizend euro om dat halve jaar iets extra's te doen op school. Maar ik houd het zeker als optie.
Hoe kan dat dan? Je hebt toch al lesgeld betaald voor dit jaar? Is buiten jouw opleiding vakken volgen geen optie?
Tijd voor 'n mooie lange reis!
Probeer 'n paar maanden te werken en dan nog één of twee maanden op reis te gaan.
Waarom ga je niet alsnog hard op zoek naar een stageplek? Die stage moet je toch sowieso doen om je opleiding af te kunnen ronden?
Het mooie van een minor is dat je die ook buiten jouw school kan volgen. Je kunt hem zelfs in het buitenland doen, en je mag je minor in principe bij iedere andere school in Nederland doen. Ik had een minor gedaan als ik jou was.
Kijk hier eens: https://www.kiesopmaat.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven