Werk & Studie alle pijlers

'Ik ben hoogopgeleid'

30-06-2020 19:14 695 berichten
Deze zin lees ik vaak in één van de topics hier op het forum, maar wat is hoogopgeleid volgens jou? De denifitie in de Nederlandse Encylopopedie geeft dit weer:

1) Gestudeerd
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwo ... opgeleid/1
hoogopgeleid

2). Hoogopgeleid
Iemand die een moeilijke opleiding heeft afgemaakt, bijvoorbeeld een studie aan de universiteit of Hogeschool.

Maar wie bepaalt er dan of een opleiding moeilijk is?

TO moet volgens mij aftrappen, ik gebruik het woord zelf (nog? haha) niet, ik denk aan iemand die bijvoorbeeld €5000 netto per maand verdiend.
lilalinda schreef:
01-07-2020 14:19
maar TO voelt het zo, dus is het zo
Ze is een gevoelsmens, dus hoogopgeleid qua EQ.
Murrmurr schreef:
01-07-2020 14:25
Ze is een gevoelsmens, dus hoogopgeleid qua EQ.

Dakannie
Alle reacties Link kopieren
Feitelijk valt HBO ook onder hoogopgeleid natuurlijk, al sla ikzelf universiteit nu eenmaal hoger aan op mijn piano.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
30-06-2020 19:14
Deze zin lees ik vaak in één van de topics hier op het forum, maar wat is hoogopgeleid volgens jou? De denifitie in de Nederlandse Encylopopedie geeft dit weer:

1) Gestudeerd
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwo ... opgeleid/1
hoogopgeleid

2). Hoogopgeleid
Iemand die een moeilijke opleiding heeft afgemaakt, bijvoorbeeld een studie aan de universiteit of Hogeschool.

Maar wie bepaalt er dan of een opleiding moeilijk is?

TO moet volgens mij aftrappen, ik gebruik het woord zelf (nog? haha) niet, ik denk aan iemand die bijvoorbeeld €5000 netto per maand verdiend.
@Marianne Zwagerman ;-)
zeno
Foutje. Dit blijkt niet een actueel topic te zijn.
happyface97 schreef:
30-06-2020 19:51
Nou ja curcusje, ik doe momenteel HBO en het is toch wel redelijk hard werken hoor! haha

Hbo is hard werken. Maar niet echt hard nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die in de bergen les heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
20-12-2021 23:43
Hbo is hard werken. Maar niet echt hard nadenken.
Ligt aan de studie ik moet beide op die van mij!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
20-12-2021 23:43
Hbo is hard werken. Maar niet echt hard nadenken.
MBO4 is weet ik veel. Daarna ga je hard werken en dat houdt nooit op. En die opleiding heb ik 25 jaar geleden afgerond, en nu kom ik MBO-ers, HBO-ers, Uni personen, tegen. Het is allemaal dezelfde shit gewoon.

Uni personen zijn voor mij, Einsteins, die mannen uit The Big bang. Lekker theoereren, maak er iets moois van. Maar voor de rest is alles gewoon een beroepsopleiding.

Daarom kan ik NL ook geen loods worden. Ik kan dat wel, maar mag het niet. Maar wat the fuck kom ik allemaal tegen in de rest van de wereld. Beter dat ik het zelf doe want hun hebben de universteit gedaan. Fuck off ik ben de kapitein, jij niet met je vage roer orders.

Dat zijn loodsen dus, geven opdrachten door voor het opgeven van opdrachten. Zelfs mijn mijn MBO-1 mannen hebben van, what the fuck is thiss.

Afrika, je moet ervan houden.

Oh en ik ben voormalig Zeefietser1, moet even een nieuw account inwerken.
TAFKAZ (the artist formerly known as Zeefietser1)
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
30-06-2020 19:16
Ja, hbo of wo afgemaakt. Hoeveel iemand verdient maakt voor mij niet uit. Je kunt hoogopgeleid zijn en daarna gaan vakkenvullen bij de supermarkt.

Dit. Ik zou trouwens niet zo snel over mezelf zeggen dat ik hoogopgeleid ben. Vind dat nogal raar om over jezelf te zeggen. Voor de een kan de opleiding moeilijk zijn terwijl de ander er zo doorheen fietst. Dat is persoonlijk, het gaat om het niveau van de opleiding niet hoe iemand dit ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die een hbo- of wo opleiding heeft afgerond. Ik zal het ook niet over mezelf zeggen maar weet dat ik 'volgens de regels' wel bij de hoger opgeleiden behoor.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Zeepuppie schreef:
21-12-2021 06:29
MBO4 is weet ik veel. Daarna ga je hard werken en dat houdt nooit op. En die opleiding heb ik 25 jaar geleden afgerond, en nu kom ik MBO-ers, HBO-ers, Uni personen, tegen. Het is allemaal dezelfde shit gewoon.

Uni personen zijn voor mij, Einsteins, die mannen uit The Big bang. Lekker theoereren, maak er iets moois van. Maar voor de rest is alles gewoon een beroepsopleiding.

Daarom kan ik NL ook geen loods worden. Ik kan dat wel, maar mag het niet. Maar wat the fuck kom ik allemaal tegen in de rest van de wereld. Beter dat ik het zelf doe want hun hebben de universteit gedaan. Fuck off ik ben de kapitein, jij niet met je vage roer orders.

Dat zijn loodsen dus, geven opdrachten door voor het opgeven van opdrachten. Zelfs mijn mijn MBO-1 mannen hebben van, what the fuck is thiss.

Afrika, je moet ervan houden.

Oh en ik ben voormalig Zeefietser1, moet even een nieuw account inwerken.

:-D

Belachelijke term ook: hoogopgeleid. :blabla:
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon feitelijk iemand die hbo of universiteit heeft afgerond. Daar hebben meningen of gevoelens helemaal niks mee te maken.

Hoe moeilijk een studie daadwerkelijk is, hangt volledig af van de studie zelf en soms ook nog van het instituut. Universitaire bachelors als psychologie, Nederlands, literatuurwetenschappen etc. daar hoef je beslist geen hoogvlieger voor te zijn. Zelfs rechten en geneeskunde zijn niet moeilijk, maar puur stampen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je over jezelf niet zeggen dat je hoogopgeleid bent? Dat is toch gewoon een feit, of je hbo of uni gedaan hebt? Ik introduceer mezelf er niet mee, maar ik heb het geluk gehad hoger onderwijs te kunnen volgen en daar ben ik blij om.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet hoogopgeleid, MBO-4, maar ik vind sommige kwalificaties die werkgevers geven aan functies wel apart.

Mijn vorige baan, daarvan zeiden ze: dit is HBO werk-denk niveau.
Nu werk ik in een andere functie, waarvan ze zeggen, het is MBO 4 werk-denk niveau. Maar ik vond mijn vorige baan veel makkelijker dan waar ik nu werk :@@:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
21-12-2021 10:09
Het is gewoon feitelijk iemand die hbo of universiteit heeft afgerond. Daar hebben meningen of gevoelens helemaal niks mee te maken.

Hoe moeilijk een studie daadwerkelijk is, hangt volledig af van de studie zelf en soms ook nog van het instituut. Universitaire bachelors als psychologie, Nederlands, literatuurwetenschappen etc. daar hoef je beslist geen hoogvlieger voor te zijn. Zelfs rechten en geneeskunde zijn niet moeilijk, maar puur stampen.
Ja, ik kreeg een 8 van mijn universiteit voor mijn eindproject, maar ik had een 9 gehad als ik op een andere uni had gezeten want die zijn veel meer easily amused. :(

Ja de meeste universitaire studies zijn gewoon makkelijk, alleen de beta studies heb je echt wel een beetje pinda voor nodig (wiskunde, natuurkunde, etc).
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
21-12-2021 10:54
Ja, ik kreeg een 8 van mijn universiteit voor mijn eindproject, maar ik had een 9 gehad als ik op een andere uni had gezeten want die zijn veel meer easily amused. :(

Ja de meeste universitaire studies zijn gewoon makkelijk, alleen de beta studies heb je echt wel een beetje pinda voor nodig (wiskunde, natuurkunde, etc).
Ik zou het niet makkelijk noemen. De te beheersen stof wordt niet moeilijker, op een bepaald niveau zijn je hersenen volgens mij in staat om alles te begrijpen, maar je moet wel de concentratie kunnen opbrengen om heel lang met een bepaald onderwerp bezig te zijn. Mijn dochter heeft toevallig net haar masterscriptie van 60+ pagina’s ingeleverd. Ik vind dat knap. 65 pagina’s volschrijven over één onderwerp, en dan moet het ook nog allemaal hout snijden.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
21-12-2021 10:09
Het is gewoon feitelijk iemand die hbo of universiteit heeft afgerond. Daar hebben meningen of gevoelens helemaal niks mee te maken.

Hoe moeilijk een studie daadwerkelijk is, hangt volledig af van de studie zelf en soms ook nog van het instituut. Universitaire bachelors als psychologie, Nederlands, literatuurwetenschappen etc. daar hoef je beslist geen hoogvlieger voor te zijn. Zelfs rechten en geneeskunde zijn niet moeilijk, maar puur stampen.
Off topic, maar bij rechten hoef je nauwelijks te stampen. Het gaat veel meer om een systematische manier van denken, belangrijke feiten uit een casus kunnen halen en je weg weten in wet- en regelgeving.
Niet dat het daarom wel moeilijk is of zo.
MarvelousMrsMaisel schreef:
20-12-2021 23:43
Hbo is hard werken. Maar niet echt hard nadenken.
Grappig dat je dat over mijn opleiding kan zeggen, niet elke opleiding is hetzelfde hé..
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
21-12-2021 11:38
Ik zou het niet makkelijk noemen. De te beheersen stof wordt niet moeilijker, op een bepaald niveau zijn je hersenen volgens mij in staat om alles te begrijpen, maar je moet wel de concentratie kunnen opbrengen om heel lang met een bepaald onderwerp bezig te zijn. Mijn dochter heeft toevallig net haar masterscriptie van 60+ pagina’s ingeleverd. Ik vind dat knap. 65 pagina’s volschrijven over één onderwerp, en dan moet het ook nog allemaal hout snijden.
Maar dan heb je dus alleen concentratie en geduld nodig, niet intelligentie. Dus zegt hoogopgeleid dan iets over je intelligentie of iets over je geduldigheid/concentratie?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
21-12-2021 12:16
Maar dan heb je dus alleen concentratie en geduld nodig, niet intelligentie. Dus zegt hoogopgeleid dan iets over je intelligentie of iets over je geduldigheid/concentratie?
geen van beide
Hoogopgeleid zegt enkel iets over of je een hbo/universitaire-studie hebt afgerond

de kans, dat je dan een IQ hebt van 120 of hoger is groot
Maar dat moet je meten om het te weten
HBO- of WO afgestudeerd met diploma.
Bij hoogopgeleid verwacht ik minstens een universitaire bachelor.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
21-12-2021 12:16
Grappig dat je dat over mijn opleiding kan zeggen, niet elke opleiding is hetzelfde hé..
Hemel, voor iemand die talen studeert is jouw taalvaardigheid wel embarmelijk hoor.
Ik kan, jij KUNT.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-12-2021 12:18
geen van beide
Hoogopgeleid zegt enkel iets over of je een hbo/universitaire-studie hebt afgerond

de kans, dat je dan een IQ hebt van 120 of hoger is groot
Maar dat moet je meten om het te weten
Ja maar de "skillset" die nodig is om dat te kunnen doen bijvoorbeeld. Er zijn mensen die het niet kunnen, wat is het verschil met mensen die het wel kunnen? Ikzelf denk dus concentratie en geduld (bij de gamma en alpha studies dan he).

De PhD die er op volgt is wel andere koek, maar die laat ik buiten beschouwing, heb het nu alleen over een Master.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven