Werk & Studie alle pijlers

Juridische deeltijdopleiding..

11-01-2010 18:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een ervaring met een deeltijdopleiding in de juridische sector? MBO/HBO niveau? Ik zit zelf te denken aan SJD..

Op dit moment heb ik een vaste baan in de bewindvoering als assistent maar ik wil kijken of ik verder kan komen..

Graag jullie ervaringen/reactie's!
Volgens mij is SJD een prima opleiding als je in de bewindvoering werkt. Heb zelf de voltijd opleiding gedaan en weet dat wij stageplekken in de bewindvoering hadden. Ook in vacatures hiervoor wordt vaak SJD gevraagd.

Ervaring met deeltijd heb ik niet, maar vond de voltijd SJD een erg leuke opleiding!
ja, ik deed voltijd en mijn zus tegelijkertijd deeltijd. Is haar goed bevallen! Zij werkte dan 4x9 en had elke week op donderdag (avond) les.

Prima te doen!
En welk beroep hebben jullie nu dan? Ben nieuwsgierig!
quote:Jady83 schreef op 11 januari 2010 @ 19:12:

ja, ik deed voltijd en mijn zus tegelijkertijd deeltijd. Is haar goed bevallen! Zij werkte dan 4x9 en had elke week op donderdag (avond) les.

Prima te doen!Waar heeft je zus de deeltijd opleiding gevolgd?
Ik wil ook deeltijd sjd gaan doen. Eerst naar een open avond eind vd maand.
quote:toffifee schreef op 11 januari 2010 @ 19:45:

En welk beroep hebben jullie nu dan? Ben nieuwsgierig!

Euhm, ik ben uiteindelijk de forensische psychiatrie in gerold, iets heel anders dus.

Wel doe ik nog veel met inkomensbeheer en schuldhulpverlening voor onze cliënten.
quote:Nikki1973 schreef op 11 januari 2010 @ 20:30:

Ik wil ook deeltijd sjd gaan doen. Eerst naar een open avond eind vd maand.Waar ga jij de deeltijd opleiding doen Nikki1973?
Je zou ook MER (management, economie en recht) kunnen doen in de deeltijd variant. Daar zitten ook vrij veel juridische vakken in en je kunt afstuderen op 1 van de 3 gebieden. Kijken even bij een opleiding bij jou in de buurt voor het alternatief en wat je er mee kunt en wilt in de toekomst.
ik heb ook sjd in de deeltijd gedaan. prima opleiding, goed te doen, vooral als je al een baan in die richting hebt.
quote:Tama schreef op 12 januari 2010 @ 09:51:

ik heb ook sjd in de deeltijd gedaan. prima opleiding, goed te doen, vooral als je al een baan in die richting hebt.Waar heb jij de opleiding gedaan?
Bloem, waar ga jij hem doen?
Ik heb nog geen idee.. Vandaar mijn vraag hier.. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere! Ik heb volgende week een gesprek op het werk en wil het dan aankaarten!
Bloemetje: in Den Haag aan Inholland, maar die zit door heel NL. Zij werkt nu op de juridische afdeling van het VROM, ik ben toch maar door gaan studeren, dus doe nog geen relevant werk.
ooh inholland doet geloof ik deeltijd alleen in rotterdam en den haag lees ik op de site.

Wil je februari instroom gaan doen?
Een aantal mensen hebben zeer goede suggesties gegeven op jouw vraag. Wellicht is het een idee om een studiekeuze adviesgesprek aan te gaan. In een dergelijk gesprek kun je samen met een medewerker van het studiekeuze adviescentrum op zoek naar de juiste opleiding. Je kunt bij Hogeschool INHolland kosteloos en vrijblijvend een gesprek voeren aan iedere locatie.quote:Bloemetje1989 schreef op 11 januari 2010 @ 18:18:

Heeft iemand een ervaring met een deeltijdopleiding in de juridische sector? MBO/HBO niveau? Ik zit zelf te denken aan SJD..

Op dit moment heb ik een vaste baan in de bewindvoering als assistent maar ik wil kijken of ik verder kan komen..

Graag jullie ervaringen/reactie's!
quote:Jady83 schreef op 12 januari 2010 @ 15:25:

ooh inholland doet geloof ik deeltijd alleen in rotterdam en den haag lees ik op de site.

Wil je februari instroom gaan doen?

Nee in september!

Ik heb even gekeken bij inholland maar dat is voor mij te ver reizen.. Bedankt voor het meedenken!
Bloem. Hoe ver is Deventer voor jou? Daar is het maar ééns in de twee weken.
Bloem, ik wil het bij de hanzehogeschool gaan doenaar ga eerst naar een open avond voor meer info.
quote:toffifee schreef op 12 januari 2010 @ 19:13:

Bloem. Hoe ver is Deventer voor jou? Daar is het maar ééns in de twee weken.Sorry voor de late reactie.. Maar dat is ongeveer 2 uur dus is wel een eindje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven