Werk & Studie alle pijlers

Juridische stages in het buitenland?

06-08-2009 16:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Na de vakantie ben ik 3e jaars student van Hogere Juridische opleiding (HJO) aan het Saxion in Enschede.. Ik heb de indeling van mijn studie een beetje omgegooid en ga dus niet in het 3e jaar, maar in het 4e jaar stage lopen. Na de vakantie ga ik een half jaar een engelstalige minor volgen..

Mijn vraag aan jullie is of jullie misschien ervaringen/tips/suggesties hebben op het gebied van juridische stages in het buitenland? Het zou dan gaan om 5 maanden vanaf volgend jaar september.. Ik weet, het duurt nog een tijdje maar wil het allemaal op tijd geregeld hebben! Landen waar ik aan zit te denken zijn; Spanje (en dan vooral Barcelona), Amerika en Australie..

De stage moet wel enigszins te maken hebben met internationaal (privaat/publiek) recht, aan bijvoorbeeld het Amerikaanse recht heb ik natuurlijk niet zo veel als ik in Nederland wil gaan werken..

Ik heb zelf ook al gezocht op internet natuurlijk, maar ben toch erg benieuwd of jullie nog goede ideeen hebben!

Groetjes Mandy
Je zou ook naar de Nederlandse Antillen kunnen gaan.
Cum non tum age
Ja, dat zou idd ook kunnen want daar worden ook juridische stages aangeboden, maar dat trekt mij nou net weer iets minder
Heb je al op iagora.com gekeken? Daar staan allerlei stageaanbiedingen, ook juridische, in Europa.
Ik heb even gekeken, een handige site maar op dit moment geen juridische stages.. Wel een site om in de gaten te houden!
jammer dat er nu niet meer geschikts op staat voor je, maar mss idd in de toekomst.

Heeft je hbo geen international office? Zij hebben misschien wel contacten met bedrijven of kunnen je in contact brengen met studenten die je voor zijn gegaan naar het buitenland. En die studenten kunnen je allerlei advies geven natuurlijk.
Ken je trouwens de website wilweg.nl? Allerlei informatie over naar het buitenland gaan, en als je even doorklikt kom je ook allerlei sites met stages tegen.

Oh, en vergeet niet een blik te werpen op beursopener.nl . Misschien kom je in aanmerking voor een beurs, je zult niet overal een stagevergoeding krijgen.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven