Werk & Studie alle pijlers

Juridische vraag flexwet en fusie

15-11-2009 18:21 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
De organisatie waar ik nu werk gaat fuseren, daarmee ontstaat er dus een nieuwe organisatie. Ik zit echter tegen die tijd in mijn 3e tijdelijke contract. Nu vraag ik me af hoe dat dan zit in de nieuwe organisatie. Mijn derde contract zal lopen tot het moment dat de fusie plaatsvindt. Dan moet ik dus een nieuw contract krijgen.

Kunnen ze mij opnieuw drie tijdelijke contracten geven, conform de flexwet, omdat het een nieuwe organisatie is. Of zijn ze verplicht me een vast contract te geven, omdat ik dezelfde functie houd en eigenlijk ook bij dezelfde organisatie blijf werken?

Wie kan mij hierbij helpen?
Alle reacties Link kopieren
Als je huidige werkgever zal overgaan in de nieuwe werkgever dan blijft deze arbeidsovereekomst dezelfde (overgang van onderneming). Pas als je huidige arbeidsovereenkomst eindigt zal de vraag aan de orde zijn of je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd krijgt (of die fusie dan al heeft plaatsgevonden of niet doet niet terzake).

Dus nee, men mag jou na de fusie niet opnieuw drie tijdelijke contracten geven.
Ik sluit me aan bij Wuiles. De nieuwe organisatie is de zogenoemde rechtsopvolger van de oude organisatie en dat betekent dat ook de contracten bij de "oude" werkgever meetellen voor de flexwet.

Afhankelijk van je leeftijd kan het wel zijn dat er in totaal 4x (of 4 jaar) verlengd mag worden voordat er sprake zal zijn van een vast contract. Op dit moment willen ze ivm de kredietcrises deze tijdelijke maatregel invoeren om met name jongeren aan het werk te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven