Werk & Studie alle pijlers

Kan ik dit maken?! (stoppen met vakantiewerk)

28-07-2009 07:39 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer en werk nu in de vakantie wat extra om bij te verdienen. Ik werk in de thuiszorg als thuishulp wat inhoud dat ik dus bij ouderen schoonmaak. Ik draai twee diensten op een dag en s avonds heb ik een andere bijbaan.

In de thuiszorg heb ik een vakantiecontract tot eind augustus. Nu is het zo dat ik al een behoorlijke tijd rugproblemen heb en deze met de dag erger worden door het werk dat ik doe bij de thuiszorg. Elke keer als ik daar vandaan kom kan ik wel janken van de pijn en heb ik de rest van de avond heel veel pijn aan mijn rug. Niet even een pijntje maar pijn die de hele avond aanhoud waardoor ik steeds genoodzaakt ben om pijnstillers te nemen omdat ik het anders niet meer trek. En ik dus ook moeilijk in slaap kan komen door deze pijn waardoor ik s ochtends moe ben en het voelt alsof het door elk ding dat ik doe steeds erger wordt.

Nu zit ik eraan te denken om het zomer baantje bij de thuiszorg stop te zetten. Ik heb wel de planning ontvangen tot eind augustus maar ik weet niet waar ik beter voor kan kiezen? Mijn eigen gezondheid of deze bijbaan?? De bijbaan die ik s avonds heb kan ik NIET opgeven omdat ik deze ook kan behouden als ik weer naar school ga maar die bijbaan in de thuiszorg stopt na eind augustus ook omdat er dan geen werk meer is.

Ik merk gewoon dat ik het allemaal niet meer trek en als een berg op zie om te gaan werken omdat ik weet hoeveel pijn het oplevert. Vorig jaar ging ik er elke dag met plezier heen maar nu lijkt het steeds van kwaad tot erger te worden met mijn rug. Ik loop hiervoor al bij de fysio die kraakt het dan ff maar dat zit ook gelijk weer vast als ik 2 diensten heb gedraaid.

Wat zouden jullie me adviseren? Zo wil ik iig niet verder!!!!
Ik zou stoppen maar ik snap eerlijk gezegd niet dat je aan dat werk bent begonnen als je al een rugprobleem hebt.

Je moet altijd voor je gezondheid kiezen alleen nu zit die thuiszorginstantie wel met een planningsprobleem de komende tijd.
Ja daarom ben ik dus ook blijven doorzetten. Omdat zij anders met een planningsprobleem zitten. Ik ben hieraan begonnen voor het geld natuurlijk en ik had al wel iets rugklachten maar die zijn in 2 a 3 weken tijd heel erg verergert. Waardoor ik nu dus erge pijnklachten heb ontwikkeld in mijn onderrug.

Ik heb zometeen een dienst van 9 tot 12 en ik zie er al als een berg tegenop!

Maar kan ik wel onder een vakantiecontract uitkomen? Of moet ik me ziek melden voor een maand?
Heb je je probleem al voorgelegd bij de huisarts? Niet heel veel verstand van rugproblemen, maar mss raak je verkrampt en kun je er met een kuurtje diclofenac weer tegenaan?

Het is heel vervelend voor de thuiszorg, en ze zullen je een volgend jaar ook niet snel benaderen voor een vakantiebaantje, maar als je echt niet meer kan door rugklachten is het al heel fijn dat je je afmeldt in plaats van ziek meldt.
Ik loop al bij de fysio maar het is een wervelprobleem. Mijn onderste wervels gaan steeds vast zitten als ik zwaar werk doe dat mijn rug belast. Ik ben net begonnen met de therapie maar dit werk dat ik bij de thuiszorg doe maakt het er alleen maar erger op! Ik heb gewoon 3 dagen nodig om te herstellen om 3 dagen te kunnen werken.
Ik zou mezelf echt afmelden dadelijk heb je veel langer pijn in je rug dan nodig is en beschadig je echt iets.

Ik zou dadelijk om 8 uur (of hoe laat ze daar aanwezig zijn) echt meteen naar de leidingevende/planner bellen en het voorleggen dat het gewoon niet gaat.
Ik zou vakantiewerk op gaan zeggen maar wel even netjes een week uitwerken zodat ze even tijd hebben om iemand anders te vinden.
weet je zelf niet toevallig iemand die t over zou kunnen en willen nemen?
Stoppen! Je rug moet heel je leven nog mee, dit baantje maar tot augustus. Als de thuiszorg een beetje schappelijk is zullen ze je verhaal wel begrijpen. Het ligt er aan wat voor contract je hebt of je zomaar kan stoppen.

Quote: Ik loop al bij de fysio maar het is een wervelprobleem. Mijn onderste wervels gaan steeds vast zitten als ik zwaar werk doe dat mijn rug belast.

Dan lijkt mij dat je houding ook niet ok is. Of iig je manier van tillen/neerzetten/bukken/enz.
Ik weet niet echt iemand dan zou ik ervoor rond moeten vragen.

Als ik deze week voor ze uitwerk, dat wil ik best doen maar dan heb je dus wel weer hetzelfde liedje met veel rugpijn, weinig slaap hierdoor en dat het allemaal nog erger wordt. Aan de ene kant vind ik dus dat ik het niet kan maken om zomaar te stoppen maar aan de andere kant vind ik ook dat ik het niet kan maken tegenover mezelf om mijn rug maar nog meer te belasten hiermee. Want vorig jaar had ik ook weleens een pijntje door het fysieke werk maar nu functioneer ik gewoon niet goed door dit werk.
quote:BeautifulMind schreef op 28 juli 2009 @ 08:03:

Ik weet niet echt iemand dan zou ik ervoor rond moeten vragen.

Als ik deze week voor ze uitwerk, dat wil ik best doen maar dan heb je dus wel weer hetzelfde liedje met veel rugpijn, weinig slaap hierdoor en dat het allemaal nog erger wordt. Aan de ene kant vind ik dus dat ik het niet kan maken om zomaar te stoppen maar aan de andere kant vind ik ook dat ik het niet kan maken tegenover mezelf om mijn rug maar nog meer te belasten hiermee. Want vorig jaar had ik ook weleens een pijntje door het fysieke werk maar nu functioneer ik gewoon niet goed door dit werk.Wat wil je nou horen?
Ik vind het gewoon een moeilijke beslissing. Ik ben niet iemand die zomaar ff met iets stopt dus vandaar.
Gewoon stoppen met dat werk bij thuiszorg. Je rug moet nog lang mee en thuiszorg vind wel iemand anders.

En wel naar de huisarts gaan he.
Vind het wel een klein beetje stom dat je met een rugprobleem waarbij je je rug niet teveel mag belasten, aan dit werk bent begonnen. Voor de rest: stoppen.
Als iets niet gaat, dan gaat het niet. Klaar. Je kan voor jezelf bedenken of het echt niet gaat, of toch misschien nog wel een beetje. Ik ben in het laatste schooljaar ook van de ene op de andere dag niet meer naar school geweest ivm rugklachten. (ik weet het, andere situatie, geen contract e.d.). Een belletje met uitleg doet waarschijnlijk al veel voor je.
Waarom zou je doorwerken als je lichamelijke klachten hebt? Het is maar 'n vakantiebaan, dus je hebt niets met contracten te maken. Als je geen zin meer hebt, dan stap je gewoon op. En in jouw geval meld je je dus ziek.
Zeg nou gewoon dat je zelfs deze week niet meer wil afwerken...

Wat ik overigens not done vind...Ik zou ook opzeggen, maar geef ze wel de kans een ander te zoeken. Je hebt een contract?Staat daar iets in over een opzegtermijn?
ziek is ziek, dus de vervanger regelen is hun probleem
Dat kán ja...maar het lijkt mij wel zo netjes om er even bij te vermelden dat je ziek blijft totdat je contract is afgelopen...kunnen ze op zoek naar een ander.
Ik hoop trouwens dat je niet studeert voor iets in de gezondheidszorg dat je daar 'n vakantiebaantje in hebt. Want als je nu al lichamelijke klachten krijgt, dan kun je je beter maar gelijk om laten scholen tot iets waar dat niet speelt.
Ik ga wel in de gezondheidszorg werken later maar dan niet de fysieke kant.

Idd heb ik nog weinig motivatie voor deze week om verder te gaan. Maar ik voel me echt heel bezwaard om ermee te stoppen omdat ik er nou eenmaal wel aan begonnen ben en ik dan denk aan al die mensen die ik had kunnen helpen in huis.

Mijn vriend is ook van weinig steun aangezien hij vindt dat iedereen maar door moet werken totdat je er een keer bij neer valt want dan pas kun je trots zijn op jezelf. Omdat je dan hebt doorgezet. Dus daardoor begin ik weer te twijfelen of ik me niet aanstel. Maarja ik loop niet voor niks bij de fysio denk ik dan. Hij is iemand die niet stopt met werken en ook helemaal geen vakantie heeft genomen al 5 jaar lang niet. Dus dat maakt mijn beslissing wel wat moeilijk omdat ik in zijn ogen dan echt heb afgedaan.
Ik heb trouwens een oproepcontract en er staat niet echt iets in over een opzeg termijn.
Je vriend voelt niet wat jij voelt, en het feit dat hij geen vakantie neemt, al 5 jaar lang niet... dat is zijn keus. Jij zet jezelf op nummer 1 en hij zijn werk.

Wat ik al eerder zei, ik zou vandaag gewoon opzeggen maar wel even deze week uitwerken. Wel zo netjes.
Dat ga ik doen.. Ik moet vanmiddag nog een dienst, morgen en overmorgen nog dan kan ik iig ook met een goed gevoel weggaan daar.
bespreek het eens met je leidinggevende. Misschien begrijpt ze het en doet ze niet moeilijk, of kun je de lichtere gevallen qua thuiszorg doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven