Kan ik dit maken?
woensdag 17 maart 2010 om 19:40
Ik kreeg vandaag toevallig een rapport voor ogen van een bedrijf dat daarmee "solliciteerde" naar een (grote) opdracht. Er zaten aardig wat fouten in de zinsopbouw en een aantal zinnen klopten gewoon niet.
Ik kan zelf vrij goed schrijven (al zeg ik het zelf) en ben goed in taal. Nu zit ik er over te denken om het bedrijf te mailen of te bellen en voor te stellen hun rapporten te verbeteren voor een bepaald bedrag. Zo maken ze natuurlijk wel een betere indruk bij een potentiele opdrachtgever.
Ik kreeg het wel via mn werk te zien, maar heb op zich niks met het bedrijf te maken.
Kan ik dat maken of is het rete-brutaal?
Ik kan zelf vrij goed schrijven (al zeg ik het zelf) en ben goed in taal. Nu zit ik er over te denken om het bedrijf te mailen of te bellen en voor te stellen hun rapporten te verbeteren voor een bepaald bedrag. Zo maken ze natuurlijk wel een betere indruk bij een potentiele opdrachtgever.
Ik kreeg het wel via mn werk te zien, maar heb op zich niks met het bedrijf te maken.
Kan ik dat maken of is het rete-brutaal?
woensdag 17 maart 2010 om 19:53
quote:Twinkle1001 schreef op 17 maart 2010 @ 19:44:
Nee joh! Gewoon doen!
Ik vind 't een superidee!
En 'rete-brutaal'? Ja und? Een brutaal mens heeft de halve wereld.toch is het een verkeerde veronderstelling te denken dat het je klanten oplevert. Klanten willen opdrachten geven aan iemand die ze het gunnen en die ze kunnen vertrouwen. Beide aspecten komen niet naar voren door deze werkwijze. Bovendien naai je je baas dat maakt echt een hele slechte indruk
Nee joh! Gewoon doen!
Ik vind 't een superidee!
En 'rete-brutaal'? Ja und? Een brutaal mens heeft de halve wereld.toch is het een verkeerde veronderstelling te denken dat het je klanten oplevert. Klanten willen opdrachten geven aan iemand die ze het gunnen en die ze kunnen vertrouwen. Beide aspecten komen niet naar voren door deze werkwijze. Bovendien naai je je baas dat maakt echt een hele slechte indruk
woensdag 17 maart 2010 om 19:59
Ik vind het een goed idee. Nee heb je, ja kan je krijgen, zo simpel is het toch?
En ik moet eerlijk zeggen: als ik een folder of mailing van een bedrijf met spelfouten krijg, vind ik dat erg knullig eruit zien, en hierdoor heb ik mijn twijfels over de professionaliteit van het bedrijf. Dus gewoon doen!
En ik moet eerlijk zeggen: als ik een folder of mailing van een bedrijf met spelfouten krijg, vind ik dat erg knullig eruit zien, en hierdoor heb ik mijn twijfels over de professionaliteit van het bedrijf. Dus gewoon doen!
woensdag 17 maart 2010 om 20:01
Ik zou als bedrijf not amused zijn als ik zo'n voorstel van iemand krijg. Hoe pak je dat aan dan? Hallo, ik heb laatst een brief van jullie onder ogen gehad en de grammatica klopt voor geen meter. Ik kan dat beter dan jullie, dus ik bied me bij deze aan om dit soort brieven voor jullie te schrijven. Uiteraard dient u mij hiervoor te betalen. Nee, dat is echt een goede binnenkomer.
MILF in the making
woensdag 17 maart 2010 om 20:02
Nee heb je ja kan je krijgen is te simpel gesteld. Als je ondernemer bent is je reputatie ontzettend belangrijk.Als drogist of kruidenier kan je misschien nog wel het e.e.a permitteren want mensen hebben toch brood nodig en jouw brood komt uit dezelfde fabriek als het brood van de concurrent. Maar in de zakelijke dienstverlening gaat alles om personen!!
woensdag 17 maart 2010 om 20:04