Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket 2025

09-12-2025 20:45 156 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft 'm al ? En is het wat?

Kom hier je kerstpakket bejubelen of afzeiken. Of klagen als je niks krijgt..

:gift:
Ik heb mijn bon net omgezet in Bol. Wacht nog op de mail.
En dan nu de vraag? Wat ga ik ermee aanschaffen? Geen idéé nog.
Xantileppe schreef:
10-12-2025 11:02
Hou op met me...om kosten te reduceren krijgen wij hem ook overhandigd door onze leidinggevende. Het is voor die mensen gewoon niet te doen: bonnen te weinig, bonnen bij de verkeerde leidinggevende, mensen zijn ziek of vakantie en moet je de hele provincie doortuffen. Ik ben geen leidinggevende, maar als je ziet wat dit aan inzet kost dan krab je je nog wel even achter de oren.
dat is met de pakketten hier ook zo, die krijg je persoonlijk van je leidinggevende
Dus overal staan stapels pakketten per afdeling, HR zorgt voor namenlijsten
Ik vind het wel een mooie persoonlijke aanpak. Veel gedoe, maar wel fijn
En voor de ziek-thuis-collegas rijdt een koerier een rondje
BeeDifferent schreef:
10-12-2025 09:48
Ja en? Kan toch gewoon dat je dat niet leuk vindt?

Ik baal ook van die bon die wij krijgen. Online Actionmeuk voor Bijenkorfprijzen.
Wie bedenkt dat?
Zo'n bon krijgen wij ook. Ieder jaar weer. Afgelopen jaar maar een plaid besteld voor de katten omdat ik verder echt niets nuttigs zag. Bleek na het bezorgen en uitpakken van de plaid dat het ding niet in de wasmachine kan O_o
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Ik heb twee werkgevers. Bij beiden een kerstmarkt met lokale ondernemers waar je vouchers kunt besteden. De eerste was gisteren maar ik kon niet. Dus een collega neemt een goodiebag met bonnen voor mij mee. Je kunt dan niet kiezen wat voor bonnen. Bedrag €35/€40.
De tweede is volgende week en daar hebben we al een mail over gehad waar het bedrag (€60) in stond.
Xantileppe schreef:
10-12-2025 11:02
Hou op met me...om kosten te reduceren krijgen wij hem ook overhandigd door onze leidinggevende. Het is voor die mensen gewoon niet te doen: bonnen te weinig, bonnen bij de verkeerde leidinggevende, mensen zijn ziek of vakantie en moet je de hele provincie doortuffen. Ik ben geen leidinggevende, maar als je ziet wat dit aan inzet kost dan krab je je nog wel even achter de oren.
In theorie is persoonlijke overhandiging leuk ja, maar in de praktijk gaat het bij ons ook volgens dit scenario.
Ik weet het nog niet, kerst voelt voor mij ook nog best ver weg, maar het is natuurlijk al over 2 weken. o_o
Altijd leuk om te lezen.
Ik werk (vrijwillig) op 3 plekken. 1 konden we vorig jaar een rollade halen. Ik eet vegetarisch dus overgeslagen voor dit jaar weet ik het nog niet of en zo ja wat we dan krijgen.
Op 1 plek krijg ik 30€ aan muntjes uit te geven op de kerstmarkt op locatie. Afgelopen jaren heb ik een mooi kerstboek gekozen en een reep overheerlijke chocolade. Hoop dit jaar dat ook te kunnen doen. Altijd leuke sfeer daar.

En als derde krijg ik een kerstpakket ze hebben dan allemaal verschillende kerstpakketten. Als je mee wilt doen dan kan je meedoen aan een bingo. De prijs is dat je jouw kerstpakket naar keuze mag hebben. Kan of wil je niet? Dan kun je daarna een kerstpakket pakken uit de overgebleven pakketten.
Ik vind bingo leuk dus ik ga zeker! Ook zin in.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wij doen een old school kerstpakket, met een cadeau voor in het huishouden, veel exotische knabbels die je zelf niet direct zou kopen en drank. Ik heb kerstpakketten altijd leuk gevonden.
Pioen00 schreef:
10-12-2025 09:54
Kerstpakketten met dingen die je ook in de supermarkt kan kopen zouden verboden moeten worden. Ook als ze een beetje fancy allemaal in dezelfde themaverpakking zitten.
Geef anders gewoon dat budget (incl manuren die erin gaan zitten) als extra salaris. Elk jaar weer teleurstelling op teleurstelling.
Helemaal niet! Ik vind zo’n pakket echt super leuk 🥰 dat extra salaris, het gaat om €25,- of zo. Dan heb ik echt liever een pakket dan dat hele kleine beetje extra salaris.
Ik denk/hoop een Bol.com bon. Maar ik vind bijna alles leuk. Wel eens een mes en snijplank met bedrijfslogo gehad, mini-spapakketje van een eenvrouwszaak, en ook de link naar een webshop.

Het enige waar ik niet zo van houd is een voedselpakket, omdat ik kieskeurig ben qua kwaliteit en ingrediënten en er vaak nogal random zooi in zit die ik zelf niet zou kopen. Gelukkig heb ik die nog nooit gekregen, maar het voedselpakket van mijn vriend is net bezorgd. Ik hoop op iets lekkers, want hij werkt in de catering.
Al jaren een Tinteling via de post (t.w.v. €25)
Eens in de zoveel jaar wordt er via een poll geïnventariseerd wat de meerderheid wil; een fysiek pakket of een tinteling-bon.
De meerderheid blijkt altijd voor dat laatste te kiezen.

Mij maakt het niets uit. Ik ben blij dat ik überhaupt iets krijg.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Pioen00 schreef:
10-12-2025 09:54
Kerstpakketten met dingen die je ook in de supermarkt kan kopen zouden verboden moeten worden. Ook als ze een beetje fancy allemaal in dezelfde themaverpakking zitten.
Geef anders gewoon dat budget (incl manuren die erin gaan zitten) als extra salaris. Elk jaar weer teleurstelling op teleurstelling.
Ik zou liever dat hebben dan zogenaamde biologische rechtsgedraaide gebakken chips zonder smaak in een zakje met een uiterlijk naar een thema dat de halve doos inneemt en er vervolgens bijna geen inhoud heeft. Dan liever iets wat ik ook in de supermarkt kan kopen.
Hier nooit een kerstpakket maar dit jaar wel budget en werktijd voor een team-uitje dus ik ben er blij mee.
Ik vind trouwens wel dat een kerstpakket een extraatje moet zijn, naast een eindejaarsbonus (als het resultaat het toelaat). Dan heb je ook niet de neiging om te denken "geef liever geld of een bon", want die 60 euro van een pakket is verwaarloosbaar t.o.v. de eindejaarsbonus.
ZaphodBeeblebrox schreef:
10-12-2025 14:57
Ik vind trouwens wel dat een kerstpakket een extraatje moet zijn, naast een eindejaarsbonus (als het resultaat het toelaat). Dan heb je ook niet de neiging om te denken "geef liever geld of een bon", want die 60 euro van een pakket is verwaarloosbaar t.o.v. de eindejaarsbonus.
Oeh, lekker de vrouwtjes opfokken op het viva forum!
Si abra la puerta hay lobos.
Hier een keuze tussen een aantal cadeaus of een bijdrage voor een collega die mee gaat doen aan Alpe d'Huez. Ik heb voor de laatste optie gekozen. Ik vond het echt een verademing dat ik een keer voor een bijdrage aan een goed doel kon kiezen. Meestal vind ik kerstpakketten vooral veel meuk en een verspilling van geld. Daarnaast een 13e maand, maar die krijgen we standaard.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Niet iedere organisatie doet aan eindejaarsbonussen en niet iedere werkgever is op aarde om winst te maken.

Ik heb een goed salaris en een 13e maand. En toch heb ik liever 60 euro extra dan een pakket met chips en een theedoek of punten voor Alizooi tegen Bijenkorfprijzen. Dan koop ik van die 60 euro extra iets wat ik echt leuk vind.

Een kerstpakket is toch al een extraatje? Het is niet iets wat verplicht is, het is een vorm van waardering vanuit de werkgever. En hoe bedoel je "naast een eindejaarsbonus"? Want ik heb nog nooit een eindejaarsbonus ontvangen noch uitgekeerd. Er zijn meer werkgevers die dit niet uitkeren dan wel denk ik zomaar.

Ik begrijp de strekking van deze post niet denk ik?
SirDidymus schreef:
10-12-2025 16:25
Een kerstpakket is toch al een extraatje? Het is niet iets wat verplicht is, het is een vorm van waardering vanuit de werkgever. En hoe bedoel je "naast een eindejaarsbonus"? Want ik heb nog nooit een eindejaarsbonus ontvangen noch uitgekeerd. Er zijn meer werkgevers die dit niet uitkeren dan wel denk ik zomaar.

Ik begrijp de strekking van deze post niet denk ik?
ZaphodBreebleBox denkt natuurlijk dat iedereen een eindejaarsbonus krijgt want zij krijgt er ook één. Net als al die mensen hier die denken dat iedereen op een kantoor werkt want zij werken ook op een kantoor :lol:
Graftak!
Het resultaat laat het bij ons prima toe, maar tot op heden nog nooit een 13e maand of eindejaarsuitkering gehad. Dit jaar eindelijk 2% van het jaarsalaris als bonus 🥳
Van mijn vrijwilligerswerk kon ik munten krijgen wat ik kon inleveren bij een kerstmarkt en wat locale winkeliers of je kon het bedrag doneren. Ik kan het zo waarderen dat ik iets krijg, maar ik heb het gedoneerd, aan een goed doel voor ouderen. Toen ik nog werkte heb ik jaren mijn kerstpakket aan een daklozen krant verkoopster gegeven. Mijn collega's vonden mij toen ondankbaar, dat ik het weggaf. Sommige mensen snappen het zo niet!
Hier punten die je kan besteden in een webshop. Ik moet nog even goed door de webshop heen, maar ik kan altijd nog kiezen voor een bol.com bon. Ik zag in de vluchtigheid al wel keuze tussen bonnen, doneren, allerlei soorten producten maar ook ouderwetse kerstpakketten. Voor ieder wat wils, denk ik. En ook een mooie ruime periode om te bestellen.

Bij mijn vorige werkgever kregen we altijd ouderwetse kerstpakketten. Ondanks dat niet alles in zo'n doos even geliefd is door mij, vond ik dat ook altijd wel leuk om te krijgen.
feow schreef:
10-12-2025 00:03
Voor jou:
Afbeelding

Oh daar doe ik het voor! :heart:
Als je niet wilt dood gaan, dan moet je niet geboren worden.
Wat me zo tegen kerstpakketten staat is dat het niet duurzaam is. Hoeveel mensen wel niet de inhoud voor een deel of helemaal wegdoen omdat het niet naar smaak is. Niet iedereen geeft het weg of brengt het naar de kringloop.

De niet-duurzaamheid weegt voor mij echt niet op tegen het magische moment van het openen van het kerstpakket. Want mijn ervaring is dat dat magische moment toch wel snel voorbij is bij het zien van paté (lust ik niet), knabbels (net niet je smaak) of een door de sociale werkplaats gemaakte vogelhuisje.
Lady*Voldemort schreef:
10-12-2025 16:37
ZaphodBreebleBox denkt natuurlijk dat iedereen een eindejaarsbonus krijgt want zij krijgt er ook één. Net als al die mensen hier die denken dat iedereen op een kantoor werkt want zij werken ook op een kantoor :lol:
En dat iedereen op het werk kan douchen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven