Kerstpakket 2025
donderdag 11 december 2025 om 09:55
Dat is echt leuk!LemoosGaatDoor schreef: ↑10-12-2025 19:39Wij hadden het allerleukste kerstpakket ooit (vind ik dan): een kantoorhond![]()
Het is ‘gewoon’ de nieuwe hond van een collega die geslaagd is voor zijn derde gehoorzaamheidscursus. Dus twee mandjes voor de hond (eentje in de ‘kantine’ en eentje bij de bureau’s), dekentjes, speeltjes en andere toebehoren. En een mand vol dierenspullen voor het lokale asiel.
Kijk er nu al naar uit dat ‘ie lekker ligt te snurken in zijn mandje na oud en nieuw.
donderdag 11 december 2025 om 10:20
LemoosGaatDoor schreef: ↑10-12-2025 19:39Wij hadden het allerleukste kerstpakket ooit (vind ik dan): een kantoorhond![]()
Het is ‘gewoon’ de nieuwe hond van een collega die geslaagd is voor zijn derde gehoorzaamheidscursus. Dus twee mandjes voor de hond (eentje in de ‘kantine’ en eentje bij de bureau’s), dekentjes, speeltjes en andere toebehoren. En een mand vol dierenspullen voor het lokale asiel.
Kijk er nu al naar uit dat ‘ie lekker ligt te snurken in zijn mandje na oud en nieuw.
donderdag 11 december 2025 om 10:25
Radiootje en powerbank op zonne-energie die niet werken. Zo'n radiator ventilator die niet werkt. Repen uit een Afrikaans land waar mensen ziek van werden. Ook wel andere dingen die ik ivm herkenbaarheid niet noem maar je het jaar daarop tegen komt op de Koningsdagmarkten. Ik weet waar ze het kopen en wat het kost en vind dit zo ontzettend zonde. Er is al vaak aangegeven om ook de keuze voor schenken van het bedrag aan een goed doel als optie te doen maar hier wordt helaas niets mee gedaan.
Ik waardeer het dat we iets krijgen en de gedachte erachter om zo mensen in 3e wereldlanden te steunen is mooi. Maar dat zou ook middels een donatie kunnen.
donderdag 11 december 2025 om 12:20
Ik vermoed dat wij dezelfde werkgever hebben, door de ziekmakende repen. Wat een teleurstelling was dat zeg!yellowpino schreef: ↑11-12-2025 10:25Radiootje en powerbank op zonne-energie die niet werken. Zo'n radiator ventilator die niet werkt. Repen uit een Afrikaans land waar mensen ziek van werden. Ook wel andere dingen die ik ivm herkenbaarheid niet noem maar je het jaar daarop tegen komt op de Koningsdagmarkten. Ik weet waar ze het kopen en wat het kost en vind dit zo ontzettend zonde. Er is al vaak aangegeven om ook de keuze voor schenken van het bedrag aan een goed doel als optie te doen maar hier wordt helaas niets mee gedaan.
Ik waardeer het dat we iets krijgen en de gedachte erachter om zo mensen in 3e wereldlanden te steunen is mooi. Maar dat zou ook middels een donatie kunnen.
donderdag 11 december 2025 om 12:33
Nou, inderdaad daar heb je niet veel aan, een donatie zou een beter plan zijn geweest.yellowpino schreef: ↑11-12-2025 10:25Radiootje en powerbank op zonne-energie die niet werken. Zo'n radiator ventilator die niet werkt. Repen uit een Afrikaans land waar mensen ziek van werden. Ook wel andere dingen die ik ivm herkenbaarheid niet noem maar je het jaar daarop tegen komt op de Koningsdagmarkten. Ik weet waar ze het kopen en wat het kost en vind dit zo ontzettend zonde. Er is al vaak aangegeven om ook de keuze voor schenken van het bedrag aan een goed doel als optie te doen maar hier wordt helaas niets mee gedaan.
donderdag 11 december 2025 om 14:05
donderdag 11 december 2025 om 14:24
Gezellig!LemoosGaatDoor schreef: ↑10-12-2025 19:39Wij hadden het allerleukste kerstpakket ooit (vind ik dan): een kantoorhond![]()
Beetje off topic maar daar was een tijd geleden een documentaire over op tv, was heel leuk.
Ik heb m gevonden https://www.npodoc.nl/documentaires/202 ... rhond.html
donderdag 11 december 2025 om 18:48
2000 kerstpakketten van 50 euro zijn ongeveer de kosten an 1 FTE. Er werken ca. 72000 mensen bij de Nederlandse universiteiten dus schrappen van kerstpakketten levert budget op voor 36 FTE.Wombat schreef: ↑11-12-2025 08:37De financiële situatie aan universiteiten is behoorlijk nijpend en dat is bij ons goed merkbaar. Alle extraatjes zijn wegbezuinigd dus ook dit. En alle catering. Ze proberen gedwongen ontslagen te vermijden. Ook wat waard!
(Uiteraard lukt dat niet enkel door het kerstpakket te schrappen maar dat is ook niet de enige maatregel)
donderdag 11 december 2025 om 18:49
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik blij zou worden als er een hond rond loopt op kantoor.LemoosGaatDoor schreef: ↑10-12-2025 19:39Wij hadden het allerleukste kerstpakket ooit (vind ik dan): een kantoorhond![]()
donderdag 11 december 2025 om 18:54
Oooo, ik zou het geweldig vinden! Maar ik ben ook echt dol op honden, op dieren.
Ik werk alleen niet op een kantoor, ik ben docent. Misschien zou een hond in de school wat teveel afleiden, maar wie weet heeft het ook juist een positief effect als de studenten eraan gewend zijn. Geen idee.
donderdag 11 december 2025 om 18:55
Hier komt ie gewoon niet binnen.
1 keer een dag een hond op kantoor gehad.
Dat was voldoende voor de voltallige directie om "het meenemen van een hond naar kantoor" voorgoed te verbieden.
En iedereen die er die dag bij was is volmondig akkoord.
Ik zou dus niet "niet blij zijn", maar instant mijn ontslag geven.
Eén keer aangevallen worden door een hond die die dag onder andere ook 7 elektriciteitskabels heeft opgegeten, een boel ander kleine rommel én nog 3 andere collega's heeft aangevallen - naast dat telefoons doen volkomen onmogelijk was doordat ie de ganse dag blafte - was voldoende.
Ik heb an sich nog niet zozeer iets tegen honden, maar niet rondlopend en blaffend in een ongecontroleerde kantoor-zone.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 11 december 2025 om 19:00
Wissewis schreef: ↑11-12-2025 18:55Hier komt ie gewoon niet binnen.
Dat was voldoende voor de voltallige directie om "het meenemen van een hond naar kantoor" voorgoed te verbieden.
Eén keer aangevallen worden door een hond die die dag onder andere ook 7 elektriciteitskabels heeft opgegeten, een boel ander kleine rommel én nog 3 andere collega's heeft aangevallen - naast dat telefoons doen volkomen onmogelijk was doordat ie de ganse dag blafte - was voldoende.
Ik heb an sich nog niet zozeer iets tegen honden, maar niet rondlopend en blaffend in een ongecontroleerde kantoor-zone.
Het moet natuurlijk wel een zachtaardige, goed opgevoede hond zijn!
donderdag 11 december 2025 om 19:12
Ook die wil ik niet op kantoor hebben.
Ik vind niet dat je mensen in hun werkomgeving kan opzadelen met een dier. Dus tenzij er unaniem akkoord is, vind ik dat echt not done. Eén nee weegt dan in mijn ogen zwaarder dan 10 ja's. En als die hond er dan eenmaal is bij unanimiteit, kun je daarna als sollicitant wel besluiten dat dat niet jouw werkplek is.
Maar ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat in dit geval elke medewerker akkoord is met de nieuwe kantoorhond en dan is het natuurlijk een super leuk "kerstcadeau".
donderdag 11 december 2025 om 20:34
Ik ben gek op honden, ik vind katten leuk en de meeste baby's superschattig, maar toch hoef ik ze allemaal niet op mijn werk. En dan heb ik het nog niet eens over mensen die allergisch zijn, of gewoon heel erg bang.
Maar als je er met elkaar uitkomt, lijkt het me heel prachtig.
Si abra la puerta hay lobos.
donderdag 11 december 2025 om 20:37
Ik zou het ook heel erg leuk vinden. Tig jaar geleden werkte ik op een kantoor waar meestal de hond van de baas rondliep. En in die tijd waren er ook weleens collega's die hun hond een dagje meenamen. Leuk en gezellig, maar dat vond niet iedereen. Want bang voor honden of allergie. Daar werd toen totaal geen rekening mee gehouden, nu gelukkig wel.Lieneke schreef: ↑11-12-2025 18:54Oooo, ik zou het geweldig vinden! Maar ik ben ook echt dol op honden, op dieren.
Ik werk alleen niet op een kantoor, ik ben docent. Misschien zou een hond in de school wat teveel afleiden, maar wie weet heeft het ook juist een positief effect als de studenten eraan gewend zijn. Geen idee.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 11 december 2025 om 20:59
Niet aan alle universiteiten is het kerstpakket geschrapt als bezuinigingsmaatregel. Ik mag mijn pakket namelijk volgende week ophalen.
donderdag 11 december 2025 om 21:14
Ik vind dat je soms best zinnige dingen te zeggen hebt, maar vaak denk ik dat je wel een hele dikke duim moet hebben met die overdreven verhalen.Wissewis schreef: ↑11-12-2025 18:55Hier komt ie gewoon niet binnen.
vrijdag 12 december 2025 om 00:46
Ja iedereen vond het leuk, dat is vooraf discreet 1op 1 nagevraagd door onze werkgeefster. Hond heeft als puppy al een paar dagen een soort van snuffelstage gehad bij ons.Liv8 schreef: ↑11-12-2025 19:12Ook die wil ik niet op kantoor hebben.
Ik vind niet dat je mensen in hun werkomgeving kan opzadelen met een dier. Dus tenzij er unaniem akkoord is, vind ik dat echt not done. Eén nee weegt dan in mijn ogen zwaarder dan 10 ja's. En als die hond er dan eenmaal is bij unanimiteit, kun je daarna als sollicitant wel besluiten dat dat niet jouw werkplek is.
Maar ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat in dit geval elke medewerker akkoord is met de nieuwe kantoorhond en dan is het natuurlijk een super leuk "kerstcadeau".
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
vrijdag 12 december 2025 om 07:33
Ik ken verschillende scholen met 'schoolhonden', bij mijn tiener hebben ze een schoolkat. Eigenlijk vd buren maar ze heeft zich het schoolgebouw toegeeigend.Lieneke schreef: ↑11-12-2025 18:54Oooo, ik zou het geweldig vinden! Maar ik ben ook echt dol op honden, op dieren.
vrijdag 12 december 2025 om 08:24
Hulp honden daargelaten, vind ik dieren op het werk ook geen goed idee.Rabarbara schreef: ↑11-12-2025 20:34Ik ben gek op honden, ik vind katten leuk en de meeste baby's superschattig, maar toch hoef ik ze allemaal niet op mijn werk. En dan heb ik het nog niet eens over mensen die allergisch zijn, of gewoon heel erg bang.
Ik vind het leuke beesten, maar niet in mijn buurt
Leuk dat je er met het huidige team uitkomt, maar het team is niet statisch, daar komt een keer iemand bij
Of er willen nog drie collega's een dier mee? 2 poezen en een cavia??
Ik zou er als leidinggevende echt niet aan beginnen.
vrijdag 12 december 2025 om 09:09
vrijdag 12 december 2025 om 09:29
bij mijn man op de zaak zijn dagelijks meerdere honden. Er is geen geblaf en er zijn nog nooit mensen aangevallen..
een hond die kabels op eet of aanvreet dat heb ik nou nog nooit gehoord.. het zijn geen knaagdieren.
ik zou het super gezellig vinden, maar bij ons kan het niet..
een hond die kabels op eet of aanvreet dat heb ik nou nog nooit gehoord.. het zijn geen knaagdieren.
ik zou het super gezellig vinden, maar bij ons kan het niet..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in