Werk & Studie alle pijlers

Keuze tussen twee banen

24-01-2020 12:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals vele weten ben ik onlangs moeder geworden. Op dit moment heb ik de keuze tussen twee banen, ik vind het lastig om een keuze te maken. Ben benieuwd naar jullie mening of eventuele soortgelijke keuzes.

Baan 1:
Dat gaat om mijn huidige baan. Bestaat uit een fijne team dat voor elkaar klaar staat. We weten wat we aan elkaar hebben en er hangt een fijne werksfeer. Ik heb de afgelopen jaar hard gewerkt en samen met mijn collega’s echt iets opgebouwd. Echter gaat het om een baan buiten mijn woonplaats, ben dagelijks een uur heen en weer een uur terug kwijt aan reistijd. Is dat wel fijn met een kleine erbij vraag ik me af?

Baan 2:
Dat zou gaan om een nieuwe baan in dezelfde sector. Ik weet niet om wat voor team het gaat en ik zal mezelf opnieuw moeten bewijzen. Een grote voordeel is dat het in de buurt is, het gaat om slechts een kwartier reistijd. Een heel fijn idee mocht er iets met de kleine zijn.

Zoals eerder benoemd gaat het om dezelfde sector dus meer voor en nadelen zijn er niet. Waar zou jij persoonlijk voor kiezen gezien de situatie? Zijn er moeders die ook lang onderweg zijn voor hun werk, hoe ervaar je dat?
Ik zou zeker voor baan 2 gaan, anderhalf uur per dag besparen is veel waard! (Met of zonder kinderen)
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 15:46
Reden: Autocorrect
1.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
IK niet per se. Kun je van de reistijd geen relaxtijd maken?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Opvang is prima geregeld. Ik zou nu zeker nog niet wisselen van baan.
- een nieuwe baan kost veel energie en aandacht, onderschat dat niet.
- toen ik nog een baby had (werkte fulltime en was kostwinner), was deze juist 's avonds vaak wakker dus kwam ik na mijn werk nog aan mijn trekken en zag kind nog veel.
- je weet dat je team en werkplek fijn zijn. Veranderen kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-01-2020 12:22
Blijven in huidige baan en opvang in de buurt van je werk zoeken.
Zou ik niet doen. Ik zou altijd kiezen voor opvang in de eigen woonplaats. Stel nu dat je een keer ziek bent dan kun je je kind wel naar de opvang brengen. Dat doe je niet als je daarvoor eerst nog een uur moet reizen. Of je bent om een andere reden een keer vrij en het is toch handig dat kind dan naar de opvang kan. Daarnaast, als TO over een jaar toch besluit dat ze dichter bij huis wil werken moet ze alsnog op zoek naar andere opvang. En als je een keer laat om komt dan kan partner makkelijker kind ophalen. Als de opvang dicht bij het werk van TO is, is TO ook altijd verantwoordelijk voor halen en brengen.

Neemt niet weg dat ik TO wel aanraad om eerst in haar huidige baan te blijven, ze zit volgens mij nog in haar verlof.
Alle reacties Link kopieren
een fijn team is veel waard, je hebt de achtervang goed geregeld, ik zou blijven, maar ik heb geen kinderen en wel een fijn team opgegeven voor werk in de buurt maar zo oncollegiaal zooitje dat het me totaal sloopt daarom zou ik het niet aanraden.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
KokoRose schreef:
24-01-2020 12:53
Nog even ter aanvulling: Baby hoeft niet naar de opvang, zal opgevangen worden door partner en oma. Wat dat betreft zit het dus wel goed, het is meer een fijn idee dat je als moeder in de buurt van je kind bent. Daarnaast zal ik parttime ipv fulltime werken. Dat is bij beide organisaties een mogelijkheid.

Fijn om verschillende meningen te lezen!
Dan zou ik blijven waar ik zit. Je hebt het naar je zin, ook wat crediet opgebouwd bij je collega's dus mocht er echt een keer wat zijn. Oma en papa zijn er als achterwacht. Prima geregeld toch? Hoeveel ga je werken? 3-4 dagen?
Hier gastouder en opa en oma als oppas ( 2 kinderen, nu 4 en 7 jaar). Allebei op 3 kwartier afstand qua reistijd (minimaal, excl file/ov vertraging etc) en dat gaat ook prima. Eigenlijk nog nooit gehad dat we echt met spoed naar huis moesten. Nu scheelt het dat als kind echt ziek is papa thuis kan werken. Komt niet heel veel voor gelukkig.
Je overweegt nu een baan in de buurt voor als er iets met de kleine is. Daar zul je hoe dan ook toch een netwerk voor moeten opbouwen. Het is niet de bedoeling dat je bij elke scheet naar je kleine rent, maar dat jij hier een balans in vind en leert omgaan met het feit dat je op je werk net zo hard verwacht wordt als bij je kleine.

Elke keer weggaan vanwege de kleine gaat ook druk leggen op het team. Je bent werknemer, hebt daar verantwoordelijkheden in liggen. De wereld draait niet om je kleine, vooral de wereld van anderen niet.

Als je huidige baan en team goed bevalt, zou ik daar blijven. Dit heb je toch ook in het regelen van de opvang ingecalculeerd? Dan zou dat dus geen probleem moeten zijn.

Succes met je keuze.

Edit: ik lees nu dat zowel je partner als oma al jullie kind opvangen. Waarom zou je dan in godsnaam zo snel naar huis moeten als er iets is. Opvoeden is loslaten, dat begint nu al (ook al wil je daar hormonaal niet aan, dat komt vanzelf wel goed als je je best doet)
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:49
Reden: privacy
99.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven