Loopbaancoach, wat kan ik ervan verwachten?
donderdag 14 november 2019 om 14:23
Ik loop vast, krijg de een na de andere afwijzing binnen en mijn ww loopt bijna af. Heb laatst bij een banenmarkt mijn CV na laten kijken en die ziet er prima uit dus daar ligt het niet aan. Tijd terug ook een competentie test gedaan bij het UWV zodat ik meer ideetjes kreeg voor andere opties die misschien bij me zouden passen maar nog steeds zonder resultaat.
Nu zit ik er aan te denken om eens naar een loopbaancoach te gaan want ik begin ook steeds meer te denken aan omscholing ook al wil ik eigenlijk niet weer geld investeren in een opleiding die qua baan niet veel oplevert. Wie heeft er ervaring me een loopbaan coach? Wat kan ik verwachten? Heeft het je erg geholpen?
Nu zit ik er aan te denken om eens naar een loopbaancoach te gaan want ik begin ook steeds meer te denken aan omscholing ook al wil ik eigenlijk niet weer geld investeren in een opleiding die qua baan niet veel oplevert. Wie heeft er ervaring me een loopbaan coach? Wat kan ik verwachten? Heeft het je erg geholpen?
donderdag 14 november 2019 om 14:58
Ik adviseer je om het om te draaien, en eerst goed te kijken naar wat jij zelf uit het traject wil halen. Er zijn veel verschillende loopbaancoaches met elk zo hun eigen werkwijze en specialiteit (zoals bijv coachen bij solliciteren, brieven schrijven, jezelf presenteren, beroepskeuze maken al dan niet met tests, groeien in je werk, arbeidsmarkt met kennis van vraag en aanbod, enz).
donderdag 14 november 2019 om 15:04
Ik heb een tijdje bij een loopbaancoach gelopen. Ik durf niet goed te zeggen of ik dat nou nuttig vond. Wel kostte het veel geld en het was fijn om bij iemand er eens goed over te janken en te kletsen.
Ik deed veel oefeningen over waar ik goed in ben, wat ik leuk vind, hoe ik mezelf zie, hoe anderen mij zien, etc.
Mijn advies zou zijn: gewoon maar ergens beginnen met werken. Van werk, komt werk. En zo is het echt.
Ik deed veel oefeningen over waar ik goed in ben, wat ik leuk vind, hoe ik mezelf zie, hoe anderen mij zien, etc.
Mijn advies zou zijn: gewoon maar ergens beginnen met werken. Van werk, komt werk. En zo is het echt.
donderdag 14 november 2019 om 15:11
donderdag 14 november 2019 om 15:14
donderdag 14 november 2019 om 16:49
Dit is helaas niet voor mensen die in de ww zitten. Het is voor mensen die een re integratie project volgen.viva-amber schreef: ↑14-11-2019 15:14Het UWV biedt wel trajecten aan 'naar werk' en 'werkfit'. Onderzoek naar passende mogelijkheden op de arbeidsmarkt kan in allebei.
donderdag 14 november 2019 om 17:21
Ja, ik heb ervaring, het werd gelukkig voor me betaald maar ik vond het erg veel geld voor wat ik ervoor kreeg. Zelf zou ik dat er nooit voor over hebben gehad, en het heeft me ook weer niet zoveel onverwachte inzichten gegeven dat ik er écht iets aan had.
Heb je al een goed beeld van wat je leuk vind en waar je goed in bent, of nog niet? Weet je wat voor soort organisatie en branche goed bij je zouden passen?
Op internet zijn al veel gratis tests te vinden die je kunnen helpen met wat inzicht krijgen. (123test, MBTI test (meer persoonlijkheid), nationaleberoepengids, etc.)
Je weet dat het UWV bereid is een opleiding te betalen die je tijdens de duur van je WW kan doen als je een baangarantie hebt? Dus als je een baan op het oog hebt waar je een cursus voor nodig hebt die je nog niet hebt, en ze willen je aannemen als je die wel haalt, dan zijn er mogelijkheden. Misschien is dat nog een optie om je kansen te vergroten?
Heb je al een goed beeld van wat je leuk vind en waar je goed in bent, of nog niet? Weet je wat voor soort organisatie en branche goed bij je zouden passen?
Op internet zijn al veel gratis tests te vinden die je kunnen helpen met wat inzicht krijgen. (123test, MBTI test (meer persoonlijkheid), nationaleberoepengids, etc.)
Je weet dat het UWV bereid is een opleiding te betalen die je tijdens de duur van je WW kan doen als je een baangarantie hebt? Dus als je een baan op het oog hebt waar je een cursus voor nodig hebt die je nog niet hebt, en ze willen je aannemen als je die wel haalt, dan zijn er mogelijkheden. Misschien is dat nog een optie om je kansen te vergroten?
donderdag 14 november 2019 om 18:40
Bij een loopbaanadviseur komt er vooral uit wat jij er in stopt. Dus in plaats daarvan kun je bijvoorbeeld ook wat testen op internet doen of aan 5 bekenden vragen jouw goede eigenschappen op te sommen. Dan krijg je ook een goed beeld van wat voor soort werk bij jou past.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 15 november 2019 om 00:39
Zelf geen ervaring als loopbaancoach, maar als intercedent wel genoeg mensen begeleid naar en tijdens werk. Veelal in de procestechniek en productie, nu zelf op zoek naar iets anders.
Hier wel vaak mensen bemiddeld via het Werkplein, of via een loopbaanbegeleider, maar uit eigen ervaring kan ik je helaas niet helpen.
Van horen zeggen: Zoek wel goed uit waar je je laat begeleiden en bij wie, het is echt niet goedkoop en je wilt er wel iets aan overhouden, dus bedenk voor jezelf wat je eruit wilt halen en kijk of diegene je dat kan bieden.
Kaart het trouwens vooral aan bij het UWV! Tegenwoordig zijn ze niet de moeilijkste om te investeren in kansrijke beroepen op dit moment. Tenminste waar ik vandaan kom.
Toevallig las ik net dat Overijssel kampt met een tekort aan fietsenmakers, ben je een beetje handig? Haha.
Ik wens je veel succes, en die baan komt er echt!
Hier wel vaak mensen bemiddeld via het Werkplein, of via een loopbaanbegeleider, maar uit eigen ervaring kan ik je helaas niet helpen.
Van horen zeggen: Zoek wel goed uit waar je je laat begeleiden en bij wie, het is echt niet goedkoop en je wilt er wel iets aan overhouden, dus bedenk voor jezelf wat je eruit wilt halen en kijk of diegene je dat kan bieden.
Kaart het trouwens vooral aan bij het UWV! Tegenwoordig zijn ze niet de moeilijkste om te investeren in kansrijke beroepen op dit moment. Tenminste waar ik vandaan kom.
Toevallig las ik net dat Overijssel kampt met een tekort aan fietsenmakers, ben je een beetje handig? Haha.
Ik wens je veel succes, en die baan komt er echt!