Werk & Studie alle pijlers

Maak me zorgen om zekerheid

22-11-2023 01:00 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook al werk ik als zelfstandige waardoor ik die nergens ga krijgen, maar dit keer voel ik het wel heel erg doordat ik niet zo veel verlengd heb gekregen.

Ik voel me nu best wel ongewenst door mijn leidinggevende en wil hier niet meer werken, maar ik heb nog geen andere opdrachtgever.

Ze heeft tegen mij gelogen dat ze iedereen hetzelfde heeft gegeven en kom er achter dat dit helemaal niet zo is.

Ik weet dat er genoeg andere werk is, maar ik moet t wel echt leuk vinden. Dus heb nu maar even de tijd om zsm iets anders te zoeken en ik voel me er niet zo blij mee, had liever gehad dat ze me hier wilde houden maar goed dat heeft ze niet aangeboden.
Je bent ZZPer. Je opdrachtgever hoeft je dus niet hetzelfde te bieden als ‘anderen’, jullie hebben een contract wat alleen over jou gaat.

En jij bent alleen zelf verantwoordelijk voor je werk en inkomen. Als ze je contract niet willen voortzetten, ga je kijken naar een andere opdrachtgever.

Zo simpel is het…
Je klinkt niet als een zelfstandige. Past een vast dienstverband niet veel beter bij je?
patchouli_ schreef:
22-11-2023 01:28
Je bent ZZPer. Je opdrachtgever hoeft je dus niet hetzelfde te bieden als ‘anderen’, jullie hebben een contract wat alleen over jou gaat.

En jij bent alleen zelf verantwoordelijk voor je werk en inkomen. Als ze je contract niet willen voortzetten, ga je kijken naar een andere opdrachtgever.

Zo simpel is het…
Tuurlijk is dat zo, maar uiteindelijk vergelijken anderen zich met elkaar en daardoor hebben soms mensen hen zin gekregen.

Ik ben al aan het verder kijken, dat is het probleem niet. Het is alleen dat ik nu emotioneel er in zit en liever zsm weg ben.
Ze hebben contract wel verlengd maar met de toevoeging dat het gauw kan ophouden wat ze altijd zeggen.

Ik zit er gewoon mee en had dit niet onder deze rubriek moeten plaatsen, ik maak me niet eens zorgen om ander werk vinden.

Het is dat ik me gewoon niet zo gewild of afgewezen voel, normaliter ben ik wel zakelijker ingesteld en interesseert het me niet zo, maar wilde gewoon even klagen over mijn gevoel dat ik eerder had gehoopt dat ik onmisbaar zou zijn wat natuurlijk niet zo is
Trixie schreef:
22-11-2023 01:29
Je klinkt niet als een zelfstandige. Past een vast dienstverband niet veel beter bij je?
Ik heb mezelf ook te afhankelijk opgesteld van een zelfde opdrachtgever doordat ik altijd genoeg uren kreeg voor langdurige periode en af en toe deed ik wel eens adhoc diensten maar dat trekt mij niet zo.

Misschien ga ik wel voor loondienst als t een mooie salaris is, maar uiteindelijk raak je dat ook zat denk ik. Ik heb nergens meer zin in en wil denk ik gewoon huisvrouw worden.
En aan de ene kant denk ik er aan om misschien een halfjaartje anders thuis te blijven en zuinig op spaargeld te leven. Me te gaan focussen op studie, afstudeerstage afronden en cursussen behalen. Zo gelukkig ben ik toch niet perse geworden van meer geld verdienen en/of uitgeven.
Sophisticated schreef:
22-11-2023 01:42
Ik heb mezelf ook te afhankelijk opgesteld van een zelfde opdrachtgever doordat ik altijd genoeg uren kreeg voor langdurige periode en af en toe deed ik wel eens adhoc diensten maar dat trekt mij niet zo.

Misschien ga ik wel voor loondienst als t een mooie salaris is, maar uiteindelijk raak je dat ook zat denk ik. Ik heb nergens meer zin in en wil denk ik gewoon huisvrouw worden.
Is dat een vak? En wie betaald dat?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lorrelies schreef:
22-11-2023 02:40
Is dat een vak? En wie betaald dat?
Mijn toekomstige man is een type die mij onderhoud.

Maar ik ben een type die van doelen behalen houd dus daar zou ik denk ik op langere termijn niet gelukkig van worden.

Maar soms lijkt het me wel fijn en aantrekkelijk als ik eens de enge stap neem om mij te binden om ook uiteindelijk een gezinnetje te stichten. Meer rust en voldoening.
Je moet dit soort dingen s nachts niet bedenken, klinkt alsof je er doorheen zit en niet kan relativeren.
Overdag een goede beslissing nemen. En wellicht is deze opdrachtgever voor jou niet de goeie. Het is gewoon niet leuk om in je gezicht voorgelogen te worden.
Maar dat wil niet zeggen dat er niet ergens een andere werkgever om jou zit te springen.
Misschien past detachering beter bij je. Dan heb je ook wisselende opdrachten en het detacheringbureau moet ervoor zorgen dat je net zoveel verdient als een ander die in dezelfde functie zit bij het bedrijf.
Mousse28 schreef:
22-11-2023 06:11
Misschien past detachering beter bij je. Dan heb je ook wisselende opdrachten en het detacheringbureau moet ervoor zorgen dat je net zoveel verdient als een ander die in dezelfde functie zit bij het bedrijf.
Ik werk ook als tussenpersoon voor een bemiddelingsbureau maar ik wist niet dat zij dit ervoor moeten zorgen. Heel vreemd, want toen ik er over had moest ik het met mijn opdrachtgever zelf bespreken?

@surebaby je hebt ook gelijk, soms zit ik erdoor heen maar hoort bij het leven. Je moet er iedere keer sterker uit komen, dat is de les van alle negatieve emoties of ervaringen.
Maar eigenlijk ben je dus nog student en is dit je bijbaan? Je bent nog nog afgestudeerd maar denkt er al wel over om na je afstuderen maar helemaal niet te gaan werken maar huisvrouw te worden? Ik volg het niet helemaal geloof ik.
Ik begrijp het niet helemaal. Je bent ZZP-er geworden om meer te verdienen, maar eigenlijk wil je vast bij een bedrijf horen en zelf bepalen wanneer je weggaat. Mijn conclusie is dat ZZP-er zijn dus niet bij je past. Jouw drijfveer was geld en niet de vrijheid. Ook omdat je aangeeft niet van ad-hoc klussen te houden.

Ik zou de opdracht afmaken en ondertussen op zoek gaan naar een vaste baan. Van huisvrouw zijn wordt je ook niet gelukkiger, dat lijkt nu leuk maar dat gaat ook vervelen.
Ik doe mijn best
Ik herken het wel een beetje hoor. Als je langere tijd voor een opdrachtgever hebt gewerkt en zij geven aan dat ze binnenkort afscheid van je gaan nemen, moet je even weer 'schakelen'. Hoewel het heel logisch is dat een bedrijf niet voor eeuwig op ZZP-ers kan draaien, voel je jezelf daar toch even afgewezen. Bedenk dat je hiervoor juist ook ZZP-er bent geworden: weer nieuwe deuren die na een tijdje open gaan. Het is ook fijn om iets weer af te sluiten. Anders wordt je dus onderdeel van het interieur en dat past niet bij ZZP.

Vat het niet persoonlijk op en vraag om een referentie of testimonial als je weg gaat.
Only dead fish go with the flow
Senseo schreef:
22-11-2023 06:44
Ik begrijp het niet helemaal. Je bent ZZP-er geworden om meer te verdienen, maar eigenlijk wil je vast bij een bedrijf horen en zelf bepalen wanneer je weggaat. Mijn conclusie is dat ZZP-er zijn dus niet bij je past. Jouw drijfveer was geld en niet de vrijheid. Ook omdat je aangeeft niet van ad-hoc klussen te houden.

Ik zou de opdracht afmaken en ondertussen op zoek gaan naar een vaste baan. Van huisvrouw zijn wordt je ook niet gelukkiger, dat lijkt nu leuk maar dat gaat ook vervelen.
Zzp draait niet alleen op adhoc diensten. Je hebt ook langdurige opdrachten waarbij je helemaal niet de vrijheid krijgt die je verwacht als zzper. Zij verwachten namelijk ook dat je dan veel inzetbaar bent, flexibel bent en dus die vrijheid moet inleveren.
Jouw vergelijking of conclusie slaat dus een beetje nergens op. Een vaste baan krijg ik ook weer benauwd van, dus dit is gewoon even hetgeen moeten accepteren en weer verder gaan.
Sophisticated schreef:
22-11-2023 06:56
Zzp draait niet alleen op adhoc diensten. Je hebt ook langdurige opdrachten waarbij je helemaal niet de vrijheid krijgt die je verwacht als zzper. Zij verwachten namelijk ook dat je dan veel inzetbaar bent, flexibel bent en dus die vrijheid moet inleveren.
Jouw vergelijking of conclusie slaat dus een beetje nergens op. Een vaste baan krijg ik ook weer benauwd van, dus dit is gewoon even hetgeen moeten accepteren en weer verder gaan.

Dat hangt ervan af wat je afspreekt. Als jij met ze afspreekt dat je veel inzetbaar bent, dan verwachten ze dat. Maar als jij dat niet wil, moet je dat niet afspreken. Ik ben het eens met de rest: je klinkt niet als ZZP-er. Je klinkt veel te afhankelijk van je opdrachtgever. Neem de touwtjes in handen.
nerdopviva schreef:
22-11-2023 07:11
Dat hangt ervan af wat je afspreekt. Als jij met ze afspreekt dat je veel inzetbaar bent, dan verwachten ze dat. Maar als jij dat niet wil, moet je dat niet afspreken. Ik ben het eens met de rest: je klinkt niet als ZZP-er. Je klinkt veel te afhankelijk van je opdrachtgever. Neem de touwtjes in handen.
Dat klopt zeker ook, dat is mijn fout geweest.
nerdopviva schreef:
22-11-2023 07:11
Precies,

Ik denk dat je in dit geval je eigen zekerheid zelf in de hand hebt en het lijkt alsof jij het niet helemaal handig aanpakt.

Ik zou een nieuwe opdracht zoeken en je eigen voorwaarden nog eens goed moet bekijken en op papier moet zetten.

En verder eens met de rest.
Je klinkt alsof je beter in een andere richting kan gaan studeren. Probeer dan iets te vinden waar je goed in kan worden, wat je heel boeiend vindt en waar hopelijk langdurig vraag naar zal zijn.

Je klinkt inderdaad nu emotioneel afhankelijk en dat leidt nergens toe. Je moet heel lang strikt je eigen richting volgen voordat iemand gaat vinden dat jij daarin gelijk had. Het lijkt of je voortdurend bevestiging nodig hebt. Daar moet je echt vanaf want anders zal je aan een stuk door teleurgesteld worden.
Dan moet het maar zoals het kan
Zou het niet zo zijn dat werkgevers gewoon inspelen op de trend dat werknemers zich niet meer zo gebonden voelen aan bedrijven en heel makkelijk als ze elders twee euro meer kunnen verdienen, vertrekken (het zgn. jobhoppen)?
Dan moet het maar zoals het kan
patchouli_ schreef:
22-11-2023 01:28

Zo simpel is het…
Ja, precies. Al trekken mijn opdrachtgevers de uurvergoedingen meestal wel gelijk voor dezelfde werkzaamheden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Sophisticated schreef:
22-11-2023 03:03

Maar ik ben een type die van doelen behalen houd dus daar zou ik denk ik op langere termijn niet gelukkig van worden.

Maar soms lijkt het me wel fijn en aantrekkelijk als ik eens de enge stap neem om mij te binden om ook uiteindelijk een gezinnetje te stichten. Meer rust en voldoening.
Oef…

Ik denk dat het voor jezelf wel belangrijk is je te blijven ontwikkelen in een vakgebied en dat je niet volledig afhankelijk wordt van je partner.
Ik ben na het moederschap altijd full time blijven werken - soms meer dan full time (werk in de juridische sector). Dat betekent wel dat ik financieel onafhankelijk ben van mijn man.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Sophisticated schreef:
22-11-2023 06:56
Natuurlijk is dat een verwachting van de opdrachtgever en als het goed is, is de vergoeding daar ook naar. Ik heb ook mijn eigen BV en soms vraagt een opdrachtgever of ik, als het druk is, kan inspringen en 70+ uur kan doen in een week voor een bepaalde periode. Of soms een week of 2 helemaal geen inkomsten hebben.
Ik kan nee zeggen, maar door een flexibele houding, betrouwbaar te zijn, leiding te kunnen geven aan een team van 10-50 advocaten en kwalitatief goed werk af te leveren voor de eindklant, word ik wel vaak gevraagd en heb ik sinds de oprichting van mijn BV in 2016 wel heel veel inkomsten kunnen generen. Ik heb ook een vast contract aangeboden gekregen bij een van de vaste opdrachtgevers, maar daar kwamen we financieel niet uit.

Met jouw houding zou ik je ook niet zo snel vragen heel eerlijk gezegd. En het idee dat een gezinsleven je meer voldoening geeft (terwijl je dat niet weet) vind ik ook best riskant. Idem ditto voor het willen leunen op je partner.
Baggal schreef:
22-11-2023 08:24
Oef…

Ik denk dat het voor jezelf wel belangrijk is je te blijven ontwikkelen in een vakgebied en dat je niet volledig afhankelijk wordt van je partner.
Ik ben na het moederschap altijd full time blijven werken - soms meer dan full time (werk in de juridische sector). Dat betekent wel dat ik financieel onafhankelijk ben van mijn man.
Om financieel onafhankelijk te zijn, hoef je in Nederland niet fulltime te werken.

Er is een tussenweg, TO namelijk parttime werken in een baan die je leuk vindt en voldoening geeft, zonder dat het veel stress oplevert. Je eigen geld verdienen en daarnaast tijd hebben om veel thuis te zijn met je kinderen. Win-win.
Sophisticated schreef:
22-11-2023 03:03

Serieus? Je bent nu bezig je te ontwikkelen maar tussen de regels door krijg ik het gevoel dat je eigenlijk thuisblijfmoeder wil worden. Als dat je doel is; prima. Maar volgens mij ben je er voor jezelf nog niet uit wat je precies wil. Nu zoek je bevestiging van een ander, ligt daar niet je echte
pijnpunt?
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven