Werk & Studie alle pijlers

master gezondheidswetenschappen

19-05-2011 14:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
hee allemaal,

ik zit erover te denken om een master gezondheidswetenschappen aan de VU te gaan doen. Ik heb al een afgeronde HBO opleiding als paramedicus dus eerst moet ik dan een premasterjaar volgen waarna ik aan de master kan beginnen.

Zijn er hier meerdere mensen die dit traject doorlopen hebben en uit ervaring kunnen vertellen hoe de overstap van HBO naar WO is? en je moet kiezen uit een aantal afstudeerrichtingen die me nog niet helemaal duidelijk zijn. Alle verhalen/ervaringen/tips zijn welkom!
Ik zou er ook graag meer over willen weten.

Heb jij je ingeschreven L.Laura? En heb je al meer informatie gevonden?
Hee meiden,

ik ben zelf met de master gezondheidswetenschappen bezig alleen niet op de VU maar op de UT dus hoop dat ik kan helpen.

Er zijn wel wat verschillen. Het premastertraject is op de VU een jaar en op de UT een half jaar.

Heb zelf hiervoor een HBO opleiding in de gezondheidszorg gevolgd en ik vind dat het premastertraject een goede overlapping biedt voor de overstap van het HBO naar WO.

Het premastertraject is alleen wel even doorbijten qua stof, want hoewel het niet moeilijk is, zijn sommige vakken kurkdroog en moet je er even doorheen bijten vond ik.

Qua afstudeerrichtingen hangt het ervan af in welk gebied je interesse ligt. Het komt er voornamelijk op neer dat je beleidsmedewerker binnen jouw interessegebied (bijv preventie) gaat worden of meer de managende kant op gaat.

Dit kan in verschillende settings zijn: van ziekenhuizen en andere zorginstellingen tot een zorgverzekeraar of RIVM.

Heb je al een open dag bezocht? Verder kan ik je echt aanraden om een meeloopdag te bezoeken, je krijgt dan een goed beeld van de lessen. Ik weet alleen niet of het nu nog kan aangezien het al juni is. Je wilt in september starten?
up
even een up.

Ook ik ben bijna HBO paramedicus en heb interesse om naar de VU te gaan voor de (pre)master.

Zijn er mensen die deze overstap ook gemaakt hebben?

Ik ben ook benieuwd wat voor werk je precies kunt doen na deze master en of dat bij mij past... dus ik hoor graag ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven