Werk & Studie alle pijlers

Met een gerust hart in verlof....

10-12-2009 21:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik moet ff een gevoel van me afschrijven. over een aantal weken ga ik met zwangerschapsverlof en maak me druk om de afronding van mijn werk. ik heb een solistische functie (secretaresse) en wil alles zo duidelijk mogelijk achterlaten voor mijn vervanger. ik krijg dit vervelende gevoel niet kwijt....steeds een klein stemmetje wat in mij zegt...laat je het goed genoeg achter, kunnen de collega's een en ander terugvinden etc. kortom een groot gevoel van onzekerheid. ik weet verstandelijk wel dat er (zeker in dit geval) belangrijkere zaken zijn om je druk over te maken of van te genieten...maar zoals eerder aangegeven ik raak dat gevoel niet kwijt.

Is dit herkenbaar voor iemand?

groeten
Herken het helemaal! Heb bijna al mijn werkzaamheden op papier uitgewerkt, en geordend in mapjes. Heb uiteindelijk echt even op mezelf in moeten praten. Zo van 'komt wel goed, je bent echt niet onmisbaar!'
Nee, als je alles geregeld hebt is het toch klaar.

Dus blijkbaar zit het niet goed.

100% is niet mogelijk, dus blijf reeel.
Je kunt toch de boodschap achterlaten dat je opvolger contact met je kan opnemen als hij/zij voor een echt onoplosbaar probleem wordt gesteld? Bovendien zal je opvolger ook niet gisteren uit een ei gekropen zijn en dus ook zelf in staat zijn een oplossing te vinden voor een probleem.
Wat wuiles zegt had ik uiteindelijk ook een beetje. Als er echt iets onoverkomelijks is, dan mailen/bellen ze maar.
Heel herkenbaar Chanty! Ik moest op 'n gegeven moment echt loslaten! Nu ben ik met verlof en wat ik heb begrepen is de boel helemaal ingestort maar dat was NIET te voorkomen omdat er al een onderbezetting was. Laat je niet gek maken hoor! Meer dan je best kan je niet doen! En in het kader van onmisbaar zijn: Als je bedrijf je niet meer nodig heeft dan ben je toch ook een nummer?!? Dus probeer het te relativeren... hoe moeilijk dat ook is! Sterkte en GENIET VAN JE ZWANGERSCHAPSVERLOF!!!
Ik heb toen ik wegging bij mijn vorige werkgever een uitgebreid handboek gemaakt met stapsgewijs uitleg, Ook bijv. hoe je de software moest gebruiken en daar zaten ook SAP-applicaties bij die ik ook zonder training gewoon moest gebruiken. Deze had ik overigens laten nalezen door de managers waar ik voor werkte, dus die wisten ook precies wat er in stond. Voordeel is dat zij dan ook weten dat het er echt in staat en je vervangster kunnen helpen.

Ik zou uitkijken met roepen dat ze contact me je op kunnen nemen. Ik zou dan alleen een bepaalde tijd aangeven: van 3 tot 5 ofzo. Straks huren ze iemand in die het allemaal niet ziet zitten en jou voor alles gaat bellen.

Geniet van je verlof!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven