Werk & Studie alle pijlers

MHBO Office Management Scheidegger/LOI?

31-05-2012 16:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk al de zoveelste vraag over de juiste opleider O_o

Ik ga in september waarschijnlijk een opleiding volgen maar ik twijfel (zoals altijd) tussen MHBO Office Management en MHBO Facilitair Management wie o wie heeft met een van de twee opleidingen ervaringen en bij welk opleidingsinstituut?

Ik lees jullie reactie's graag!!
scheidegger is drama.. zie tros radar.

loi heb ik meerdere curussen bij gedaan.. nooit gedoe..
Ik had dan weer géén problemen bij Scheidegger destijds. Het is wel een beetje 'treffen'.
MHBO?? is dat iets tussen mbo en hbo in?

Vroeger heb ik een opleiding bij Scheider gevolgd, was een prima cursus.

Mijn huidige opleiding heb ik deeltijd aan een hogeschool gevolgd, ook prima.
Ik heb een aantal jaar geleden HBO Officemanagement gedaan bij ISBW. 1 x per 2 weken in de avond naar school (3 uur) en voor de rest veel huisopdrachten. Ik weet niet of je een druk leven hebt, maar onderschat het niet, want er gaat best veel huiswerktijd inzitten!

Succes!
@joshe, MHBO is een opleiding/cursus op MBO+ niveau modules op MBO nivo en een module op HBO niveau, na deze opleiding kan en wil ik door stromen naar HBO Office Management.

@loisnvt, door werkervaring en opleidingen in een ver verleden heb ik via EVC al diverse vrijstellingen maar ga deze toch volledig volgen om eea op te frissen en evt nieuwe "betere" werkwijze aan te leren. Tijd heb ik op dit moment wel en ik onderschat deze opleiding zeer zeker niet daarom ga ik een stapje lager dan volledig HBO.

Alleen twijfel ik nu nog over het opleidingsinstituut.
Ik heb goede ervaringen met HBO Officemanagement bij NCOI.

't Is geen volledige bachelor, maar wel een HBO certificaat. In 1 of in 2 jaar te doen.
Ik zou sowieso voorzichtig zijn met opleiders die hun opleiding met fantasietermen aanduiden. Iets is mbo of hbo, of niet. Wat je vaak ziet is dat opleiders die een opleiding aanbieden die het niet is, daar dan een fantasienaam aan plakken als mhbo. Dat mag ook nog, want je mag je eigen afkorting verzinnen. Dat de student daar dan de conclusie aan verbindt dat het gaat om een opleiding die eigenlijk "meer" is dan mbo, is haar eigen gedachte.

We hadden vorige week hier een sollicitant die werkelijk dacht een bachelor bij het NCOI te hebben gehaald. Op haar certificaat stond geen CROHO-nummer, en de opleiding duurde ook maar twee jaar, wat toch echt wel een record is voor een bachelor in deeltijd zonder vrijstellingen. De opleiding zelf werd door NCOI aangeduid met "kort-bachelor", wat volgens haar wees op het hoge studietempo. Onderaan het certificaat stond in 6 punts letter: de cursus omvatte onderdelen die ook deel uitmaken van een bacheloropleiding.

Pure misleiding.

Ik zou me laten leiden door de civiele waarde van het diploma: dus: hoe kijken werkgevers tegen jouw opleiding aan? En vooral niet te snel de juichkreten uit de folders geloven.
Ik ben ook opzoek naar een opleidins instituut die mbo opleidingen geeft zowel als normaal en versneld maar wel officiele erkende opleidingen iets in de richting Horeca en toerisme management op nivo 4 , wie heeft goeie ervaring en opleidings instituten in regio Haaglanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven