Werk & Studie alle pijlers

Mijn 2de Sollicitatiegesprek

07-01-2010 18:08 10 berichten
Hallo allemaal!

Als eerst wil ik iedereen bedanken in mijn vorige post die mij erbij hebben geholpen om mijn CV en sollicitatiebrief in orde te maken.

Wat natuurlijk heeft gewerkt! ik heb een eerste gesprek gehad bij een kleding winkel.

Alleen weet ik niet precies wat me te verwachten staat tijdens mijn 2de gesprek? Want over mijn motivatie, CV, sollicitatiebrief en vragen beantwoorden en ik heb eigenlijk bijna alles behandelt.

Alleen vroeg ik mij nou af hoe groot is mijn kans dat ik word aangenomen nu?

Nou ja ik heb er volle vertrouwen in, alleen kan ik nog wel enige tips gebruiken voor mijn 2de gesprek!

Groetjes,

NIno
Alle reacties Link kopieren
kans dat je aangenomen wordt is erg groot. Meestal is zo'n tweede gesprek enkel om je salaris en uren te bespreken. Er zijn organisaties die meerdere kandidaten uitnodigen voor een tweede gesprek, maar ook bedrijven waar alleen de uitgepikte kandidaat ervoor gevraagd wordt.

Misschien kun je het bedrijf even bellen waarom ze een tweede ronde houden en of er nog andere kandidaten zijn?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hi hallo,

gefeliciteerd!

Meestal is een 2e gesprek toch echt wel een goed teken dat ze je willen hebben.

Vaak gaat dit gesprek over de arbeidsvoorwaarden.

Dus bepaal goed voor jezelf wat je minimaal aan salaris binnen wilt halen.

Zet vooral niet te laag in. Wanneer je een voorstel moet doen, en ze zeggen meteen "ja" dan weet je zeker dat je te laag zat.:-)

Ik denk dat je goed je zelf moet blijven, en alles wat je al besproken hebt in gesprek 1 nogmaals naar voren laat komen indien nodig.

Denk er aan: je zou daar niet voor een 2e keer zijn wanneer ze je niet zien zitten.

succes!
Moest bij de baan die ik nu heb ook door een tweede ronde heen. In de eerste ronden waren er 10 mensen en in de tweede maar 2. Ze wouden in mijn geval nog 1 keer mijn motivatie horen en het over salaris hebben.

Heel veel succes met de volgende ronde en gewoon positief blijven!
quote:singalala schreef op 07 januari 2010 @ 18:22:

Misschien kun je het bedrijf even bellen waarom ze een tweede ronde houden en of er nog andere kandidaten zijn?

Dit zou ik een beetje vreemd vinden eerklijk gezegd. Een 2e ronde is heel normaal, en alleen maar een goed teken. wanneer iemand mij zou vragen waarom er een 2e ronde is...... ??

In dit gesprek is het natuurlijk wel ok om te vragen of er meerdere kandidaten zijn. Altijd fijn om te weten, en je geeft aan dat het voor jou heel belangrijk en serieus is.
Hallo dank u wel voor uw al te snelle en vriendelijke reacties!

Wel even over dat salaris dat heeft hij mij gevraagd in mijn eerste gesprek wat ik verwacht te verdienen ik bleef realistisch en zei ong 1200 brutto voor mijn leeftijd ik heb niet overdreven gereageerd.

Harstikke bedankt maar daarom vraag ik het aan jullie want ik heb het over alles en niets gehad en ik ben de enige morgen aanwezig dat weet ik omdat ik zelf de tijd heb bepaald hij vroeg me wnr het mij schikt.

Wat denken jullie?
Ik denk dat je je geen zorgen moet maken, maar vol vertrouwen je 2e gesprek in moet gaan.
quote:Danyella schreef op 07 januari 2010 @ 18:33:

Ik denk dat je je geen zorgen moet maken, maar vol vertrouwen je 2e gesprek in moet gaan.

Dat zal lukken hoor!

Ik was gewoon me zelf, vriendelijk, enthousiast, geïnteresseerd, kwam zelf verzekerd over en kon gewoon antwoord geven op alle vragen. Nu hopen dat ik word aangenomen!
Tipje: zorg dat je altijd wat vragen hebt! Dan zien ze dat je je echt verdiept hebt. Denk aan: "wat zouden jullie beter willen gaan doen?" "Wat zijn de toekomst plannen?", "Waarin willen jullie je onderscheiden t.o.v andere zaken?" etc.
@ninolino. Leuk dat je nog wat van je laat horen. Super dat je een 2de gesprek hebt. Ik ben het met de andere forummers eens en kan er verder niets zinnigs aan toevoegen wat nog niet gezegd is.

Suk6 met je 2de gesprek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven