Werk & Studie alle pijlers

Moeite hebben met praktische werkzaamheden

22-03-2019 21:33 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem. Ik heb bij mijn opleiding totaal geen problemen met leren. Maar als ik praktisch iets moet gaan doen dan heb ik altijd problemen. Ik heb namelijk moeite met snel informatie te verwerken en snel daar in te handelen. Zou het kunnen komen door dyslexie of HSP?
Zijn er meer mensen die zich hier in herkennen?

PS: Ik heb er ook last van als ik rijles heb.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-03-2019 10:20
Ik vraag me af waarom zoveel mensen tegenwoordig de behoefte hebben om overal een diagnose aan te hangen.
Het kan toch ook gewoon zijn dat je een meer theoretisch dan praktisch ingesteld mens bent?
Idd. Of dat je gewoon routine en ervaring moet opdoen. Waarom moet er gelijk een label op geplakt worden omdat het niet gelijk perfect gaat. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
23-03-2019 10:23
Idd. Of dat je gewoon routine en ervaring moet opdoen. Waarom moet er gelijk een label op geplakt worden omdat het niet gelijk perfect gaat. :facepalm:
Precies. Zeker met autorijden is dat het geval.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-03-2019 10:25
Precies. Zeker met autorijden is dat het geval.

Haha ik herinner me nog zo goed dat ik er zo naar uitkeek om lekker te gaan rijden, muziekje aan, mee zingen, heerlijk leek me dat.
En toen had ik m’n rijbewijs, en hell no dat er muziek aan ging of ik een gesprek kon voeren tijdens het rijden. Ik had nog alle aandacht en concentratie nodig om op de weg te blijven.
Een serieus gesprek voeren tijdens het rijden kan ik na jaren en jaren trouwens nog steeds niet. Meezingen met de radio gelukkig wel. :P
.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
23-03-2019 10:10
Dit klinkt als een disharmonisch intelligentieprofiel. Er is dan een groot verschil tussen performaal en verbaal IQ. Bij mijn kind veroorzaakt door een autisme spectrum stoornis.

Misschien kun je daarover eens wat meer lezen om te beoordelen of het overeenkomt met de problemen waar jij tegenaan loopt. Wie weet heeft jouw studie wel een goede studiebegeleider waar je terecht kunt hiermee.
Ik zou eerder dan een test aanraden dan google, moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er altijd van uitgegaan dat ik te intelligent was om mijn rijbewijs in één keer te halen ;) . Ik herken het wel in ieder geval, ik heb vaak veel tijd nodig om praktische dingen aan te leren, het moet echt inslijpen, terwijl ik een tekst één keer kan lezen en dan meteen de essentie eruit haal.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73: dat is trouwens bewezen onlangs he, dat intelligente mensen meerdere pogingen nodig hebben om te slagen voor theorie,..
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-03-2019 10:20
Ik vraag me af waarom zoveel mensen tegenwoordig de behoefte hebben om overal een diagnose aan te hangen.
Het kan toch ook gewoon zijn dat je een meer theoretisch dan praktisch ingesteld mens bent?
Voor mij was een diagnose juist een verademing en die had ik veel eerder moeten krijgen. Naast praktische dingen liep ik ook steeds vast op sociaal gebied. Als je dan niet weet waardoor dat komt maar telkens niet begrepen wordt is dat buitengewoon frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt gelijk hondenmens. Het is juist een verademing om een diagnose te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
23-03-2019 15:41
Ja je hebt gelijk hondenmens. Het is juist een verademing om een diagnose te krijgen

Be careful what you wish for. :whoops:
Je mag er wel wat van mij hebben hoor.
.
hondenmens schreef:
23-03-2019 13:27
Voor mij was een diagnose juist een verademing en die had ik veel eerder moeten krijgen. Naast praktische dingen liep ik ook steeds vast op sociaal gebied. Als je dan niet weet waardoor dat komt maar telkens niet begrepen wordt is dat buitengewoon frustrerend.
Dat begrijp ik hoor. Maar ik zie jou ook dingen noemen die ik TO niet zie noemen.
Liza1992 schreef:
23-03-2019 15:41
Ja je hebt gelijk hondenmens. Het is juist een verademing om een diagnose te krijgen
Welke diagnose heb je gekregen dan?
hondenmens schreef:
23-03-2019 13:27
Voor mij was een diagnose juist een verademing en die had ik veel eerder moeten krijgen. Naast praktische dingen liep ik ook steeds vast op sociaal gebied. Als je dan niet weet waardoor dat komt maar telkens niet begrepen wordt is dat buitengewoon frustrerend.
Precies dit :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ADD en is ook hooggevoelig en heeft hier ook last van. Zelf zegt ze dat haar hoofd te vol is. Ze kan kan ook niet snel omschakelen als er iets verandert. Verbaal is ze wel heel sterk.
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
23-03-2019 12:21
Belle73: dat is trouwens bewezen onlangs he, dat intelligente mensen meerdere pogingen nodig hebben om te slagen voor theorie,..
Precies, elk voordeel heeft z'n nadeel, denk ik dan maar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven