Werk & Studie alle pijlers

Morgen een tweede gesprek - sollicitatie

06-07-2020 14:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Morgen heb ik een tweede gesprek. Ik zou de baan heel graag willen hebben maar ik voel me ook wat onzeker door negatieve ervaring met mijn huidige werkgever.

Het gaat om een secretariële functie van 32 uur. Ik heb altijd gewerkt in een zakelijk wereld en dit is een andere sector, die mij zeker meer aanspreekt en waar ik ook zeker van ben dat het beter bij mij past.

Ik ben onzeker omdat ik bang ben het niet te kunnen, dit is gebaseerd op negatieve gesprekken met mijn huidige werkgever. Die hierom ook bekend staat, dus ik weet wel dat het niet geheel bij mij ligt. Ik weet zelf ook wel dat ik niet perfect ben uiteraard.

Daarbij is dit een functie voor elke dag. Ik ben een alleenstaande moeder van twee kids, 11 en 12 jaar. 1 op de basisschool en 1 op de middelbare.
Ik werk nu ook 3 hele dagen en 1 halve dag en ik ben 1,5 dag thuis voor hun. Andere dagen zijn ze bij opa en oma en 1 middag bij hun vader.
Dadelijk moet ik wel meer werken maar onder schooltijd is geen probleem gaven ze al aan.

Ik wil me wel heel goed voorbereiden, dus mijn vraag is ook: welke vragen kan ik stellen, hebben jullie nog tips?
Ik hoor ze heel graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever dat sollicitanten even nadenken over een antwoord dan dat ze meteen beginnen te praten maar de vraag niet beantwoorden. Eigenlijk best logisch toch dat je even na moet denken wanneer een vraag gesteld wordt
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben ze gebeld en ik ben aangenomen!!!! Zo blij maar ook spannend. Vind het dood eng.
Vooral omdat ik me zo onzeker voel door mijn huidige werk.
O wat fijn! Van harte gefeliciteerd!! Wanneer begin je?
rooscac schreef:
09-07-2020 10:27
Gisteren hebben ze gebeld en ik ben aangenomen!!!! Zo blij maar ook spannend. Vind het dood eng.
Vooral omdat ik me zo onzeker voel door mijn huidige werk.
Gefeliciteerd! Wat goed!
Ik hoop voor je dat je de onzekerheid achter kan laten op je huidige werkplek. :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is begin ik 1 september.

Ik hoop ook dat ik het achter me kan laten. Ik merk dat ik er veel meer last van heb dan ik dacht. Ik voel me niet echt blij of opgelucht. Niet zoals normaal. Het heeft meer met me gedaan dan ik dacht.

Ik hoop dat vakantie even goed zal doen en ik wel goed opnieuw kan beginnen.

Ik heb nu al weken buikpijn van de stress en de situatie. Dat is niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat !! Een werkgever die er bekend om staat om iedereen af te breken, is geen werkgever waar je moet blijven werken inderdaad!

heel veel succes met je nieuwe uitdaging7

Je nieuwe werkgever klinkt al heel begripvol als je meer mag werken tijdens schooltijd! Je kinderen krijgen trouwens de leeftijd dat ze alleen thuis kunnen zijn, dus dat komt heus wel goed

Heel veel succes en plezier op je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!

Dat blij en opgelucht voelen komt wel. Ik hoop dat je zo snel en lang mogelijk vakantie hebt tussen nu en 1 september, en probeer het dan letterlijk achter je te laten.

Als je een leuke werkgever/ leidinggevende hebt (en het klinkt goed tot nu toe!) kan je het ook eerlijk erbij zeggen als je feedback vraagt, dat je dat spannend vindt vanwege negativiteit bij je vorige werkgever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven