Werk & Studie alle pijlers

Morgen sollicitatiegesprek + uitslag, laatste dag proeftijd

29-09-2025 13:16 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik werk morgen precies 30 dagen 1 kalender maand bij mijn huidige werk, ik twijfel want vind ik heb het niet 100% naar mijn zin. Is een overstap naar een andere sector. Zat eerst in de zorg nu in de detailhandel.

Morgen loopt mijn proeftijd af, ik kan dus tot 00.00 uur in de nacht technisch opzeggen.
Nu komt het, morgen om 14.00 uur heb ik een sollicitatiegesprek bij een andere werkgever waar ik gelijk tegen 17.00 uur hoor of ik het geworden ben. Deze baan heeft na een goed gesprek als dit het wordt mijn voorkeur.

Kan je het maken zo laat in je proeftijd laten weten dat je op gaat zeggen?? Bij wijze van tot 00.00 uur in de nacht? Kan ook gelijk beginnen volgende week al ik word aangenomen. Is een baan weer in de zorg waar toch mijn hart ligt.

Ik heb deze unieke situatie nog niet gehad. Daarom de vraag.

Mijn huidige contract is 1 september in gegaan en proeftijd loopt 30 september af.
Ik zou persoonlijk wel voor einde werkdag willen opzeggen, dus voor 5 uur. Kun je dat morgen niet bespreken bij het nieuwe bedrijf? Dat je aangeeft dat je nog in je proeftijd zit en het liefst voor 16:30 uitslag hebt, en dat je anders een opzegtermijn in acht moet nemen? Als je een opzegtermijn hebt althans.

Ik vraag me trouwens af of het bedrijf het zal uitmaken of je in de middag of pas savonds laat opzegt: in beide gevallen kunnen ze er dan toch niks meer mee dat je de volgende dag niet meer komt. Dus als het zo uitkomt zou ik het gewoon alsnog wel doen, en zeker geen baan laten schieten ervoor.
En?
Te laat dit topic gelezen. Op zich maakt het weinig uit of je om 15:00 of om 18:00 opzegt.

Ik ben benieuwd of je bent aangenomen.
Haha ik zie nu pas dat ik zelf te laat heb gereageerd, vergist in de datum :-D
Solsol schreef:
01-10-2025 10:42
Haha ik zie nu pas dat ik zelf te laat heb gereageerd, vergist in de datum :-D
Het is een eerste post. Dus ik denk dat het topic pas laat goedgekeurd was en het sowieso al te laat was.

Kleine kans dat TO terugkomt.
Pelle schreef:
01-10-2025 11:00
Het is een eerste post. Dus ik denk dat het topic pas laat goedgekeurd was en het sowieso al te laat was.

Kleine kans dat TO terugkomt.
Ik denk ook niet dat TO terugkomt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven