Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan jeej!

10-05-2016 16:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Sinds ik zwanger was van onze nu 7,5 maand oude zoon had ik geen baan meer, het is niet netjes gegaan helaas , maar zie dat maar eens te bewijzen..

Maar nu sinds 2 maanden werk ik weer met daarnaast nog aanvullend ww(werk nu 16 uur ongeveer) en had ww voor 38 uur.

Nu hoorde daar een sollicitatieplicht natuurlijk bij en heb ik 2 weken geleden gesolliciteerd op een baan voor 12 uur(1 avond en 1 weekenddag) eigenlijk vooral om te voldoen aan mn ww plichten, al leek het me zeker een hele leuke baan, maar had nooit verwacht het te worden uit de vast zovelen.

Afgelopen zaterdag werd ik gebeld. Zondag gesprek gehad. Dat verliep echt supervloeiend! En vandaag werd ik gebeld dat ik ben aangenomen!

Ik heb niet echt een doel hiermee hoor! Maar zo vanuit geen baan naar binnen 2 maanden 2 banen, ik ben gewoon echt superblij:) ook op baan nr 2 door de avonddienst en weekenddienst een toeslag van 50 of 100% p uur(afhankelijk van de dag) dus die 12 uur worden ook nog best wel lekker betaald!

Natuurlijk maar op 1 vd 2 loonheffingskorting, maar dan nog zeer welkom! Blij blij blij!
Gefeliciteerd met je 2 nieuwe banen!

Al is die ene wat minder nieuw natuurlijk.
Gefeliciteerd!
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Gefeliciteerd!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Kijk! Dat geeft de burger moed :-)

Gefeliciteerd!

Misschien is die baan voor 12 uur uiteindelijk wel beter om daar je loonheffingskorting op toe te passen dan als dat qua salaris meer opbrengt?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Gefeliciteerd! Goed begin van de week
Gefeliciteerd!

En die loonheffing maakt niet uit he? Bij de belastingaangifte krijg je teveel betaalde belasting terug.
Wat goed! Gefeliciteerd! !
quote:carrie-bradshaw schreef op 10 mei 2016 @ 17:14:

Kijk! Dat geeft de burger moed :-)

Gefeliciteerd!

Misschien is die baan voor 12 uur uiteindelijk wel beter om daar je loonheffingskorting op toe te passen dan als dat qua salaris meer opbrengt?Ja zit ik ook aan te denken inderdaad! Aangezien hij door alle toeslagen voor zon 20 uur betaald..
En iedereen bedankt voor de felicitaties:) ik ben echt blij!
die bedoelde ik dus,

En deze dan ook gelijk en
Thanks lieverd!
Heb jij in je brief of tijdens je gesprekken eigenlijk aangegeven een kind te hebben om het gat op je cv te verklaren?

Ik vind dat lastig. Want dan denk ik dat een werkgever denkt "Oh 26 en 1 kind, dan komt er vast nog wel een tweede", en dat ik daardoor minder interessant ben ofzo ..
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:carrie-bradshaw schreef op 10 mei 2016 @ 20:40:

Heb jij in je brief of tijdens je gesprekken eigenlijk aangegeven een kind te hebben om het gat op je cv te verklaren?

Ik vind dat lastig. Want dan denk ik dat een werkgever denkt "Oh 26 en 1 kind, dan komt er vast nog wel een tweede", en dat ik daardoor minder interessant ben ofzo ..Ja ik heb inderdaad een aantal maanden bevallings/zwangerschapsverlof staan in mn cv. Heb er geen problemen van ondervonden.. Ja waarschijnlijk komt er hier ook wel een 2e, 28 en 1 kind, maar als ze me daarop gaan afwijzen dan is t sowieso geen match.
En bij het; stel je even uitgebreid voor kwam het ook wel ter sprake dat we een zoontje hebben
Ok fijn! Ja ik weet niet of ik t nou in m'n brief moet zetten of pas bij een gesprek. Ik doe nu maar wat me per vacature handig lijkt haha. Heb nu een gat van een jaar maar heb vrij lang in de ziektewet gezeten nav bevalling. Dat vind ik dan weer meer een verhaal voor het gesprek ipv al in de brief.

Hier komt geen tweede maar word blij van je post dat er blijkbaar genoeg werkgevers zijn die er niks om geven :-)
Heftig Carrie, maar nu weer helemaal okay hoop ik?

Ik zelf heb een gat van 10 maanden. Maar heb dat kort genoemd als zwangerschap plus bevallingsverlof. In gesprekken komt eigenlijk tot nu toe niet de vraag waarom 10 bijna 11 maanden,(ipv 4). maar mochten ze t hebben gevraagd had ik het dan uitgebreider verteld. Verloor mijn baan in mei(toen was ik in mn 5e maand)..daarna natuurlijk regulier verlof en daarna een pittige start met zoon dus niet meteen begonnen met zoeken.

Maar tot nu toe hebben beide werkgevers alleen de leuke dingen over zoon gevraagd:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven