Werk & Studie alle pijlers

Ontslag indienen. Hoe?

02-11-2010 10:43 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het sollicitatie forum lees ik dat veel mensen zijn aangenomen bij een nieuwe baan. Zo ook ik zelf.

Nu mijn vraag: ik werk nog niet zo heel lang bij mijn huidige werkgever (4 maanden) en heb nu een baan aangeboden gekregen bij werk in mijn woonplaats en ook mijn huidige baan bevalt mij niet zo goed.

Er zijn de afgelopen weken meerdere mensen die ontslag hebben ingediend, maar ik heb dit nog nooit gedaan en ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen. Ik verwacht dat mijn baas verbaasd is en misschien ook een beetje kribbig.

Heeft iemand serieuze tips?
aankloppen,mededelen en vervolgens een officiele ontslagbrief indienen.
Ga naar je baas, zeg dat je een andere baan hebt en geef hem je ontslagbrief.
Hoe kun je dit het beste vertellen, want daar zit ik nu een beetje over na te denken. Hoe begin ik mijn verhaal.
Hahahaha, volgens mij ben ik nog nooit zo snel mosterd geweest

Cacao, denk er niet te zwaar over. Het is geen hogere wiskunde
Heb je geen contract wat je moet uitdienen dan?

Zo nee, dan lijkt me Biebeliens methode de enige juiste.
in mijn contract staat geen opzegtermijn beschreven.
Heb je een tijdelijk contract? Grote kans dat daar geen tussentijdse opzegtermijn in staat en dat je dus het tijdelijke contract moet uitdienen. Ik zou dat eerst even uitzoeken alvorens je je eigen glazen ingooit...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Je zegt gewoon dat je een andere baan hebt vanaf een bepaalde datum en dan loopt het gesprek vanzelf wel. Heb je rekening gehouden met je opzegtermijn?
Geen opzegtermijn betekent uitzitten. Hoe lang loopt je contract?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nee geen opzegtermijn betekend dat je weg kunt wanneer je wilt.

Dit heeft de manager van P&O mij verteld.
quote:Cacaopoeder schreef op 02 november 2010 @ 10:51:

Nee geen opzegtermijn betekend dat je weg kunt wanneer je wilt.

Dit heeft de manager van P&O mij verteld.

Volgens mij is dat alleen zo bij contracten voor onbepaalde tijd, vandaar dat in die contracten bijna altijd wel een opzegtermijn is opgenomen. Voor contracten voor bepaalde tijd werkt dat anders.

Weet je zeker dat dit gelt voor jouw contract?
Ik heb een 6 maanden contract, daarin staat alleen dat het contract ontbonden kan worden in de proeftijd van beide kanten zonder opzegtermijn. Voor de rest staat er niks. Mijn collega had een zelfde contract, begon maand eerder dan ik, maar is toch al 2 maanden weg.
Nee hoor cacaopoeder dat is beslist niet waar... Als er geen opzegtermijn in een tijdelijk contract staat kan je niet tussentijds opzeggen. Dat is overigens een wettelijk vastgelegd iets. Tenzij er een tussentijdse opzegmogelijkheid benoemd is kunnen tijdelijke contracten niet opgezegd worden.
Asl er voor de rest niks staat over een opzegtermijn kun je dus niet weg voor het contract van rechtswege afloopt.
Mosterd dus! Iemand een blokje kaas? Bitterbal?
quote:Cacaopoeder schreef op 02 november 2010 @ 10:56:

Ik heb een 6 maanden contract, daarin staat alleen dat het contract ontbonden kan worden in de proeftijd van beide kanten zonder opzegtermijn. Voor de rest staat er niks. Mijn collega had een zelfde contract, begon maand eerder dan ik, maar is toch al 2 maanden weg.Dat betekent dat je het contract moet uitzitten omdat je proeftijd voorbij is. Dat betekent dat je nog twee maanden bij je huidige werkgever moet blijven werken of je moet voor elkaar krijgen dat je toch eerder weg mag (zoals je ex-collega waarschijnlijk). Dat hoeft natuurlijk niet altijd een probleem te zijn, maar dat kan wel.
Dat is heel raar en volgens mij heeft de HR manager dan geen idee wat hij doet.

( 2e is natuurlijk de vraag of je een werknemer wil vasthouden die niet meer voor je wil werken, zeker als je in een verkopende of marketing rol zit, ik zou je als werkgever dan liever kwijt dan rijk zijn, maar ik zou dan ook de opzegtermijn wel opnemen)
Maar evengoed kan je je ontslag indienen. De ene werkgever zal je wel houden aan het contract de andere niet. Dus gewoon mededelen en in overleg bepalen wanneer je laatste werkdag is.
mijn nieuwe werk wil me begin volgende maand het liefste hebben.

Wat een gedoe. Bestaat er niet zoiets als vrijwillig ontslag op staande voet
quote:Dahlia74 schreef op 02 november 2010 @ 11:01:

Maar evengoed kan je je ontslag indienen. De ene werkgever zal je wel houden aan het contract de andere niet. Dus gewoon mededelen en in overleg bepalen wanneer je laatste werkdag is.Als je werkgever je aan je contract houdt, dan hoef je in dit geval helemaal geen ontslag in te dienen.
quote:Cacaopoeder schreef op 02 november 2010 @ 11:02:

mijn nieuwe werk wil me begin volgende maand het liefste hebbenDan zul je dus aan je leidinggevende moeten vragen of je ondanks je contract toch mag opstappen. Of je nou een ontslagbrief schrijft of niet.
Mijn leidinggevende is direct de directeur, ben heel benieuwd naar zijn reactie.

Maar ik ga eerst even mijn rechten uitzoeken. Heb het CAO boekje al naast me liggen en de map met contracten ook.
quote:Cacaopoeder schreef op 02 november 2010 @ 11:02:

Wat een gedoe. Bestaat er niet zoiets als vrijwillig ontslag op staande voet

Ja hoor, gewoon even een flinke greep in de kassa doen, roken bij de chemische opslag of je leidinggevende een klap voor zijn kanis verkopen.

Beetje jammer van de mogelijke strafrechtelijke gevolgen maar ach...
Ik schrijf het wat krom zie ik, maar dat is wel waar ik op duidde, VI43inder. Ga in overleg en kijk of de werkgever je aan het contract houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven