Onvrijwillig overwerken
maandag 14 maart 2011 om 13:25
Vorige week is er door de directie gecommuniceerd over de werkdruk. Om deze te proberen te ontlasten voor over 4 maanden hebben ze de volgende eis neergelegd:
Men eist dat alle medewerkers van een specifieke afdeling om korte termijn 3 tot 5 avonden onvrijwillig overwerken.
Mag dit? De medewerkers zullen dan ongeveer 12 uur op een dag maken.
Men eist dat alle medewerkers van een specifieke afdeling om korte termijn 3 tot 5 avonden onvrijwillig overwerken.
Mag dit? De medewerkers zullen dan ongeveer 12 uur op een dag maken.
dinsdag 15 maart 2011 om 12:19
dinsdag 15 maart 2011 om 14:21
dinsdag 15 maart 2011 om 20:46
quote:bertje_ schreef op 15 maart 2011 @ 12:19:
Het heeft dus niets met pikken te maken of een wit voetje halen te maken.
Ik had het nu over werk waarbij overwerken meer regel dan uitzondering is en waarbij daarover überhaupt niks gecommuniceerd wordt, maar je gewoon niet weggaat voor het werk af is al zit je er tot elf uur 's avonds. Dat je je moet verontschuldigen dat je nog een privéleven hebt. Dat vind ik dus niet normaal.
In het geval van TO is dat gelukkig niet aan de orde, maar er zijn genoeg competitieve/prestatiegerichte banen waarbij het wel zo werkt. Not my cup of tea
Het heeft dus niets met pikken te maken of een wit voetje halen te maken.
Ik had het nu over werk waarbij overwerken meer regel dan uitzondering is en waarbij daarover überhaupt niks gecommuniceerd wordt, maar je gewoon niet weggaat voor het werk af is al zit je er tot elf uur 's avonds. Dat je je moet verontschuldigen dat je nog een privéleven hebt. Dat vind ik dus niet normaal.
In het geval van TO is dat gelukkig niet aan de orde, maar er zijn genoeg competitieve/prestatiegerichte banen waarbij het wel zo werkt. Not my cup of tea