Werk & Studie alle pijlers

Opleiding aftrekbaar van belasting?

03-09-2019 13:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze maand ben ik afgestudeerd aan mijn hbo opleiding. Tevens ben ik vorig jaar begonnen met mijn onderneming. Ik schrijf artikelen voor websites maar houd me voornamelijk bezig met tekenen. Ik maak digitale illustraties van bijvoorbeeld huisdieren.

Nu wil ik graag mijn kennis verbreden. Mijn hbo opleiding bleek ook niet alles te zijn en omdat ik creatief werken heel gaaf vind wil ik meer leren over grafisch ontwerpen. Nog een hbo opleiding kan ik niet betalen. Nu heb ik een hele gave opleiding in Amsterdam gevonden die ongeveer €5350 gaat kosten, wat best een grote uitgave is.

Mijn ideale toekomst is een parttime baan waarin ik o.a. grafisch kan werken en 1 of 2 dagen in de week waarbij ik aan mijn onderneming kan werken, waarbij ik naast tekeningen ook grafisch werk wil gaan aanbieden.

Ik ben echt een rund op het gebied van alles wat met belasting te maken heeft. Ik lees dat je studiekosten kunt aftrekken als deze betrekking hebben op je bedrijf: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -aftrekken

Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je alleen de 21% btw terug of kan je gewoon echt alle kosten van de opleiding terugvragen (dus die 5350)? Ik heb zelf geen boekhouder o.i.d. omdat mijn onderneming nog best klein is, dus als iemand tips heeft bij wie ik terecht kan met deze vraag dan hoor ik dat ook graag!
Een aftrekpost is heel wat anders dan 'je kosten terug krijgen via de belasting'.
Alle reacties Link kopieren
Ook als de kosten lager zijn kun je ze nog steeds opvoeren als aftrekpost voor of je bedrijf of je inkomstenbelasting. Dus vergeet dat niet aan het einde van het jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven