Opleiding als vervolg op mbo-4 Finan. adm. i.c.m. ft baan?
woensdag 30 september 2020 om 13:33
Beste,
Hebben jullie nog tips welke opleiding ik het beste naast mijn baan kan volgen? Dus iets voor in de avonden, thuis studie o.i.d.
Momenteel werkzaam binnen de financiele administratie waarin ik op jonge leeftijd "eindverantwoordelijk" ben voor de project en financiele administratie.
Ik zoek iets waarin ik veel praktische kennis kan opdoen, in de richting van:
-VPB aangiften
-Het opdoen van kennis m.b.t. jaarafsluiting/boekjaar controles etc.
-Algemene kennis m.b.t. lonen en de aansluitingen daarvan richting FA.
Meeral in de controle functie wil ik mezelf verbeteren. Ik ben nu aan het voortboorduren op ouder werk van een inmiddels vertrokken collega. Hier leer ik veel van, maar de achterliggende kennis ontbreekt. Ik weet hoe ik bepaalde dingen moet doen, maar niet waarom etc.
Ik zoek iets met de praktische kennis van een accountant, zonder teveel poespas en theoretische kunde daaromheen.
Alvast dank.
Groet,
Bernard.
Hebben jullie nog tips welke opleiding ik het beste naast mijn baan kan volgen? Dus iets voor in de avonden, thuis studie o.i.d.
Momenteel werkzaam binnen de financiele administratie waarin ik op jonge leeftijd "eindverantwoordelijk" ben voor de project en financiele administratie.
Ik zoek iets waarin ik veel praktische kennis kan opdoen, in de richting van:
-VPB aangiften
-Het opdoen van kennis m.b.t. jaarafsluiting/boekjaar controles etc.
-Algemene kennis m.b.t. lonen en de aansluitingen daarvan richting FA.
Meeral in de controle functie wil ik mezelf verbeteren. Ik ben nu aan het voortboorduren op ouder werk van een inmiddels vertrokken collega. Hier leer ik veel van, maar de achterliggende kennis ontbreekt. Ik weet hoe ik bepaalde dingen moet doen, maar niet waarom etc.
Ik zoek iets met de praktische kennis van een accountant, zonder teveel poespas en theoretische kunde daaromheen.
Alvast dank.
Groet,
Bernard.

woensdag 30 september 2020 om 17:30
Nou, dat is wel erg kort door de bocht. Maar wat begrip van wat je aan het doen bent is natuurlijk wel handig.
En of LOI de meest aangewezen plek is voor jou weet ik ook niet, maar het is wel laagdrempelig en een geaccrediteerde HBO-opleiding.
woensdag 30 september 2020 om 19:55
Praktische kennis krijg je door een goede theoretische basis te leggen. Op het moment dat je de theorie snapt, kun je dat in de praktijk toepassen op je eigen situatie.
Kijk vooral naar specifieke onderwerpen waar je kennis beperkter is, maar je wel in je werk gebruikt. Bijv kennis over vpb is interessant, maar niet nodig als je organisatie niet vpb-plichtig is bijvoorbeeld.
Kijk vooral naar specifieke onderwerpen waar je kennis beperkter is, maar je wel in je werk gebruikt. Bijv kennis over vpb is interessant, maar niet nodig als je organisatie niet vpb-plichtig is bijvoorbeeld.