Werk & Studie alle pijlers

Opleiding tot rechercheur

05-12-2021 16:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Zijn er mensen op dit platform die de HBO master recherchekunde doen of hebben gedaan op de politie academie?

Hoe is deze opleiding?, is het goed te combineren met je sociale leven en als je op jezelf woont. Het lijkt me een super leuke en interessante opleiding om na mijn hbo studie te gaan doen, maar het duurt wel weer nog eens 3 jaar. Wil na mijn hbo studie ook graag gaan samen wonen met mijn vriend.

Of zijn er toevallig mensen die rechercheurs in opleiding kennen en misschien hun mening kunnen vertellen over hoe de opleiding is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PB gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die het gedaan heeft. Samenwonen is wel fijn, want je verdient tijdens de opleiding niet veel.

Over de opleiding was diegene heel enthousiast. Hoop actie en leuke verhalen. Hechte band met de klas.
Waarom zou je niet op jezelf/samen kunnen wonen terwijl je werkt of studeert? Dat doet toch iedereen?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
05-12-2021 17:09
Waarom zou je niet op jezelf/samen kunnen wonen terwijl je werkt of studeert? Dat doet toch iedereen?
Het is een intens traject. Je werkt mee met alle takken van de politie. Een baan ernaast is niet echt mogelijk.

Je krijgt geloof ik minimumloon. Als je meer inkomen gewend was, moeten je vaste lasten dat wel toelaten.
Dropdrop schreef:
05-12-2021 17:23
Het is een intens traject. Je werkt mee met alle takken van de politie. Een baan ernaast is niet echt mogelijk.

Je krijgt geloof ik minimumloon. Als je meer inkomen gewend was, moeten je vaste lasten dat wel toelaten.

Ja oké, financieel. Maar TO heeft het ook over haar sociale leven.
Waarom zou je niet kunnen samenwonen na de studie?

Ik geloof dat ik niet begrijp wat de vraag nu echt is?
Woon je nog thuis TO?
Lijkt me dat de meeste mensen die deze opleiding doen op zichzelf wonen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat mijn vraag een beetje onduidelijkheid schept!

Maar ik woon op dit moment nog thuis en studeer nu nog een andere hbo opleiding! Als ik over 1,5 jaar klaar ben met mijn studie dan zouden ik en mijn vriend wel graag willen samen wonen (huurhuis). En daarnaast zou ik dan graag aan de recherchekunde opleiding willen beginnen, maar hoor dat het inderdaad een zwaar traject is en dat het veel tijd in beslag neemt, dus vandaar de vraag of dit echt zo is en of je genoeg geld verdient om wel samen te kunnen gaan wonen. Op de site staat namelijk dat je in je eerste jaar rond de €2100 zal verdienen, vindt dit al best veel als je nog studeert, dus vroeg mij af of dit overeenkomt of dat je daarnaast echt nog wel ander werk moet hebben. Of dat het beter is om nog een paar jaar thuis te wonen
Alle reacties Link kopieren
Als het op de site staat zal je dat bedrag ook wel krijgen! Mijn kennis deed de opleiding meer dan 10 jaar geleden. Ze zullen te weinig aanmeldingen hebben gehad en het salaris hebben moeten verhogen.

Daar kun je prima van op jezelf wonen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat dat best kan, mijn man was ook nog bezig met een studie toen wij gingen samenwonen. Juist als je samenwoont, als je alleen zou gaan wonen is dat niet of nauwelijks te doen. Edit: ik zie 2100 netto p.m. Ja daar zou je inderdaad zelfs alleen van kunnen wonen.
Dat is zat geld als de ander ook nog een inkomen heeft lijkt me.
2100,- bruto natuurlijk. Het is minimumloon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven