Werk & Studie alle pijlers

Oplossing gezocht voor reistijd situatie

12-10-2017 14:54 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik werk al 5 jaar bij dezelfde werkgever, en reis 5 jaar 3 uur op een dag (mits de treinen geen vertraging hebben). Twee weken geleden heb ik bij mijn werkgever aangegeven dat ik het zat ben en dat ik door de reistijd (en andere kleine irritaties) met minder plezier naar mijn werk ga. Hij gaf me toen het gevoel alsof het aan mij lag, en dat ik mijn baan gewoon niet leuk genoeg zou vinden. Wellicht moest ik op zoek naar iets anders stelde hij voor.. Later sprak ik een andere collega hier over, en die zij dat hij juist bang is om mij te verliezen.

Ik moet nu dus op zoek naar een passende oplossing.. en ga dan over een paar weken weer met hem in gesprek.
Met de auto is geen optie, want de parkeerkosten zijn te hoog (10 euro per dag) en dat wordt niet 100% vergoed.
De auto ergens anders parkeren (goedkopere plek) en met de fiets verder gaan is ook geen optie, dan duurt mijn reis net zo lang of zelfs langer.
10 uur per dag werken is ook niet ideaal, aangezien ik dan om 06:00 uur in de ochtend moet vertrekken en rond een uur of 20:00 weer thuis zou komen.
Verder is mijn werkgever niet enthousiast over thuiswerken, hij denkt dat je dan minder efficiënt werkt.

Ik ben in de tussentijd wel alvast om me heen gaan kijken naar andere vacatures die meer in mijn buurt zijn.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Alvast bedankt voor de reacties!
Bassie321 schreef:
12-10-2017 16:11
Ik begrijp je reactie, zo komt het idd ook over in mijn bericht. Ik vind het wel erg jammer om weg te gaan, maar voel me niet helemaal begrepen en serieus genomen.