Werk & Studie alle pijlers

Opzeggen jaarcontract

01-03-2010 22:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaarcontract dat op 1 april a.s. afloopt. Mij is gezegd dat ik een nieuw jaarcontract krijg, maar ik heb zelf toch niet helemaal het gevoel dat ik op mijn plek zit, dus ben al een tijdje aan het solliciteren. Nu lijkt het erop dat ik per 1 april een nieuwe baan zou kunnen hebben. Mijn vraag is of ik dan vóór 1 maart had moeten opzeggen. Zelf denk ik van niet, omdat in mijn contract staat dat het per 1 april 2010 van rechtswege eindigt. Er staat een opzegtermijn in, maar mij lijkt dat alleen te gelden voor tussentijdse opzegging.

Wuiles, Nummerzoveel, please help me!

ps: ik vind het niet echt heel netjes, maar het bedrijf gaat ook niet erg netjes met mensen om, dus dan heb ik er iets minder moeite mee...
Je zegt het al, zelf denk ik van niet....

Je contract eindigt van rechtswege.
quote:lampie2 schreef op 01 maart 2010 @ 22:08:

Ik heb een jaarcontract dat op 1 april a.s. afloopt. Mij is gezegd dat ik een nieuw jaarcontract krijg, maar ik heb zelf toch niet helemaal het gevoel dat ik op mijn plek zit, dus ben al een tijdje aan het solliciteren. Nu lijkt het erop dat ik per 1 april een nieuwe baan zou kunnen hebben. Mijn vraag is of ik dan vóór 1 maart had moeten opzeggen. Zelf denk ik van niet, omdat in mijn contract staat dat het per 1 april 2010 van rechtswege eindigt. Er staat een opzegtermijn in, maar mij lijkt dat alleen te gelden voor tussentijdse opzegging.

ps: ik vind het niet echt heel netjes, maar het bedrijf gaat ook niet erg netjes met mensen om, dus dan heb ik er iets minder moeite mee...Bij deze dan: je veronderstelling klopt. Zolang je geen nieuw contract aangaat eindigt je arbeidsverhouding op 1 april.
Zolang jij nog niet een nieuw contract getekend hebt....
quote:lampie2 schreef op 01 maart 2010 @ 22:08:

Andere reacties zijn natuurlijk ook welkom!!
Dat hoeft dus niet. Maar het is wel netjes om het bijtijds te melden ivm jouw opvolging.
Dank jullie wel!
Wuiles had avonddienst, daar heb ik niets meer aan toe te voegen ;)
Haha, Nummerzoveel! Toch lief dat je even komt kijken op je vrije avond!
Hmzzz mag ik jouw baan dan niet? Ik zoek en solliciteer me suf ....
quote:nummerzoveel schreef op 01 maart 2010 @ 22:42:

Wuiles had avonddienst, daar heb ik niets meer aan toe te voegen ;)

Doen we goed zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven