Werk & Studie alle pijlers

Ouderschapsverlof en andere baan

28-08-2021 18:08 17 berichten
Wie o wie kan mij helpen deze zaterdagavond? Ik merk dat de stress toeslaat....

Ik ben werkzaam als docent in het mbo, met veel plezier bij mijn huidige baas.

Omdat ik graag dichterbij wil gaan werken (nu 50 minuten enkele (auto) reis) heb ik gesolliciteerd op eenzelfde functie (ook docent mbo, dezelfde sector etc.) maar dan dichterbij :yes:

Ik heb twee dochters en het ouderschapsverlof van de jongste eindigt maandag a.s.

Nu staat er in het ouderschapsverlof contract dat ik heb getekend én ook in de cao (cao mbo) dat als ik binnen 12 maanden na afloop van het ouderschapsverlof ontslag neem ik dit moet terug betalen....

Nu weet ik dat er in het PO een uitzondering op dezelfde regeling is als je overstapt naar een eveneens door de overheid bekostigde onderwijsinstelling.

Dit doe ik natuurlijk ook. Ik ga van het ene mbo naar het andere mbo maar ik vind nergens in de cao ook maar iets over die uitzondering...

Nu heb ik dus maandag a.s mijn sollicitatie gesprek met een mogelijke financiële strop (is een beetje een groot woord maar het is wel een flink bedrag wat ik zou moeten terug betalen....) boven mijn hoofd.

Weet iemand hier meer van?
Kijk ik scheel in de Cao?
Alle reacties Link kopieren
Vraag HR
Per onderwijstype is dat verschillend. Kijk hier maar eens:

https://ambtenarensalaris.nl/kennisbank ... apsverlof/
Ik denk dat je gelijk hebt. In het PO en VO is die uitzondering geregeld. In de cao van de MBO raad niet.
Aaargh, ik heb het gevonden!
Het zou inderdaad betekenen dat ik moet terugbetalen!

Grrrrr :cry: :thunder:
ClaireSophie schreef:
28-08-2021 19:23
Aaargh, ik heb het gevonden!
Het zou inderdaad betekenen dat ik moet terugbetalen!

Grrrrr :cry: :thunder:
Onderhandelen of het in schijven kan ipv ineens in 1 klap?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
28-08-2021 19:26