PAS of IKB

donderdag 27 oktober 2022 om 19:00

donderdag 27 oktober 2022 om 19:15
Schoonmaken, boodschappen doen, naar de dokter/ziekenhuis rijden, administratie, wasje draaien.Citterio schreef: ↑27-10-2022 15:53Cottonclean: volgens mij mag je niet meer gastouder zijn van je eigen kleinkind, dat is afgeschaft.
En een oude buurvrouw helpen en daar dan voor betaald krijgen vind ik echt vreemd. Ik kan me nog voorstellen dat je onkosten vraagt voor benzine, maar daar is pgb toch niet voor bedoeld?
Er zit behoorlijk veel tijd in, waar ze anders iemand anders voor in zou moeten huren.
Mijn moeder is opgeleid voor verpleegkundige, ze houdt haar fysiek ook een beetje in de gaten.
Waarom zou dat gratis moeten?
Daarvoor krijgt die buurvrouw juist PGB, om mensen in te huren.
Mijn ouders geven het weer keurig op bij de Belastingdienst, want elke cent PGB moet verantwoord worden.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.

woensdag 30 november 2022 om 18:27
Nou begin ik toch weer te twijfelen. Als je zo ver bent dat je PAS kan aanvragen is dat wel een hele gunstige regeling. Je krijgt relatief veel uren tegen weinig ingeleverd salaris. Lastig hoor, ik kan niet in de toekomst kijken.
En dan hangt het ook nog samen met wat mijn man doet. Als hij eerder met pensioen kan vanwege al die ikb dagen, wil ik wel minder werken, dus dan is PAS handig. Maar ik kan ook IKB dagen sparen en die random inleveren als we 3 maanden naar Spanje willen ofzo. Ik kom er niet echt uit.
En dan hangt het ook nog samen met wat mijn man doet. Als hij eerder met pensioen kan vanwege al die ikb dagen, wil ik wel minder werken, dus dan is PAS handig. Maar ik kan ook IKB dagen sparen en die random inleveren als we 3 maanden naar Spanje willen ofzo. Ik kom er niet echt uit.
woensdag 30 november 2022 om 20:30
Tja, dat is de grap. Niemand kan in de toekomst kijken. Daarom kies ik voor het IKB, ik weet nog helemaal niet of ik tzt wil PASsen. Als ik het dan op mijn 58/60e zou willen, moet ik het op een andere manier regelen. Aan de andere kant, als je voor PAS kiest en het komt tegen die tijd toch niet goed uit, heb je niet dat verlof gehad.Florisante schreef: ↑30-11-2022 18:27Nou begin ik toch weer te twijfelen. Als je zo ver bent dat je PAS kan aanvragen is dat wel een hele gunstige regeling. Je krijgt relatief veel uren tegen weinig ingeleverd salaris. Lastig hoor, ik kan niet in de toekomst kijken.
De meeste van mijn collega’s kiezen trouwens voor PAS. Volgens mij zijn mijn partner en ik de enigen die voor het extra verlof gaan

woensdag 21 december 2022 om 20:14

woensdag 21 december 2022 om 20:45

zondag 22 januari 2023 om 12:50
Klopt het aantal uren dat jullie nu hebben gekregen, met je keuze?
Bij mij lijkt het niet te kloppen. Ik had gekozen voor IKB. Ik werk 36u, 100%.
Op basis van mijn leeftijd zou ik 64+50=114 uur moeten krijgen.
Als ik nu kijk naar mijn IKB-uren voor 2023, zijn dat er 103. Dat kan toch niet kloppen?
Hoe is dat bij jullie?
Als ik nu kijk naar mijn IKB-uren voor 2023, zijn dat er 103. Dat kan toch niet kloppen?
Hoe is dat bij jullie?
zondag 22 januari 2023 om 16:54
Hier stond het ook nog niet goed. Ik kreeg op mijn kop van de dame bij P Direct omdat ik niets had doorgegeven. Er stond echter overal ‘als je niets doorgeeft, krijg je de IKB-optie.’ Het was dan echter weer niet de bedoeling dat zoveel mensen niets zouden doorgeven, want daar moeten ze dan handmatig iets in doen. Tja.Florisante schreef: ↑22-01-2023 12:50Klopt het aantal uren dat jullie nu hebben gekregen, met je keuze?
Hoe is dat bij jullie?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in