Werk & Studie alle pijlers

Perfecte baan, maar...

08-09-2025 12:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk nu zo'n anderhalf jaar bij mijn huidige werkgever. Ik werk 100% vanuit huis, ik werk vier (vaste) dagen per week. Ik kan dus als ik wil ook vanuit het buitenland werken, wat erg fijn is in de winter. En ik heb hierdoor veel tijd met mijn hond. Ik heb weinig contact met collega's.

Bij eerdere werkgevers heb ik het nog nooit langer dan anderhalf jaar vol gehouden, ondanks mijn intentie om ergens wél lang te blijven. Ik vind mijn werkzaamheden snel heel erg saai worden. En door recente de komst van ChatGPT is mijn werk nóg makkelijker en saaier geworden. Ook dwingt dit mij om na te denken over een carrièreswitch naar een praktischer beroep dat niet zo makkelijk overgenomen kan worden door AI.

Ik ben programmeur en programmeren doe/deed ik ook graag hobbymatig, maar ik merk dat deze interesse steeds minder wordt. Ik heb heel lang sociale angst gehad, maar hier heb ik sinds kort geen last meer van. Waar ik eerst leefde als een soort kluizenaar, merk ik nu juist dat ik met plezier sociale situaties opzoek. Dit doe ik nu dan ook zoveel mogelijk. Ik ben lid geworden van sportclubs, neem meer initiatief om dingen de doen, etcetera.

Toch blijf ik het lastig vinden om vier lange werkdagen per week helemaal alleen thuis te zitten. Waarbij ook nog eens bij komt dat het sinds mei héél rustig is qua werkzaamheden. Ik hou er juist van om het lekker druk te hebben.

Het lijkt mij erg leuk om in de horeca of hospitality ervaring op te doen, als vrijwilliger of als bijbaan. Dit is voor mij wel ver buiten mijn 'comfort-zone' en ik ben bang dat als ik dit naast mijn huidige leven (werk + thuisstudie + meerdere sporten + andere bezigheden) dat dit dan toch net te veel wordt.