Werk & Studie alle pijlers

Probleem met gedrag van collega

13-06-2012 16:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Op mijn werk zit een vrouwelijke collega, die nogal apart gedrag vertoont: ze praat alleen tegen mensen waar ze iets aan heeft of die haar verder kunnen helpen; ze doet geen klusjes zoals vuilniszak weg, koelkast bijvullen e.d., behalve wanneer de baas in de buurt is; ze probeert een kringetje van mensen op haar hand te krijgen; ze weigert om maar een woord tegen me te zeggen.

Als je normaal tegen haar praat kapt ze steeds alles af. Heb een aantal keren gevraagd of er iets was, maar dat is absoluut niet zo, zegt ze. Verder mag je haar nergens op aanspreken, hoe subtiel ook, want dan wordt ze boos, maar er blijft niets aan de hand zijn.

Heb het met de leiding over gehad een 1 collega ziet het, maar de anderen niet. Misschien zien ze het wel, maar is het gemakkelijker voor hen om er niets aan te doen.

Wat moet je hier nu mee, want dit komt niemand ten goede, en het zou fijn zijn als er een oplossing voor kwam. Natuurlijk kan ik opstappen, maar dat is wel een erg gemakkelijke weg. Als iemand dwars ligt, moet die daar toch op aan te spreken zijn?

Hebben jullie een idee?
Je werk goed blijven doen en er boven staan, hoe moeilijk dat ook is. Meer kun je niet doen. De huishoudelijke klusjes kun je regelen door een lijst op te hangen wie wat welke dag doet.
Wat een ongelofelijk eenzijdig verhaal zeg.

En wat een hoop aannames en interpretaties van jouw kant die als feit gepresenteerd worden...

Ik vraag me ernstig af of de collega in kwestie wel echt "dwars ligt" of dat jij misschien gewoon op je lange teentjes getrapt bent omdat de populaire collega geen dikke vriendinnen met je wil worden.
668, the neighbour of the Beast
Marels, jouw laatste alinea is anders ook een hele grote aanname
Gewoon lekker je werk blijven doen en je niet druk maken over je collega.
Waarom let je zo op haar?

Waarom wil je per sé met haar praten als zij dat niet wil?

Waarom maak je je er zo druk over dat je denkt aan opstappen?
Hebben jullie wel eens werkoverleg? Hebben jullie dezelfde functie? Dan zou je de klusjes inderdaad kunnen verdelen met een lijst. Verder ken ik het ongemakkelijke gevoel als er een collega niet genegen lijkt contact te aanvaarden. Begrijp me goed; ik vind het heerlijk om uren achter elkaar rustig door te werken zonder dat er een woord valt, dus het gaat me niet om het oeverloos kletsen. Maar ik ben wel sfeergevoelig dus ik zou er -net als jij- wel hinder van ondervinden.
Typisch vrouwengeleuter.

Gewoon niets van aan trekken en je (eigen) werk goed doen.
Lijkt me 1 kant van het verhaal deze OP.
Was het ook Leo, iets met oogsten wat je zaait enzo

Ik denk zomaar dat de collega in kwestie helemaal niet zo vervelend is.
668, the neighbour of the Beast
Ik denk dat sommigen het niet helemaal goed gelezen hebben.

Ze praat alleen met mensen waar ze iets aan heeft, waar wat te halen valt. Er zijn dus nog andere personen die ook door haar genegeerd worden, maar die mensen zijn niet zo vaak aanwezig. Ook mijn andere collega, die ziet wat er gebeurt valt dat op, alleen ben ik erg gevoelig voor stemmingen en vind ik dat je op een normale manier met elkaar om moet gaan. Als het om het werk gaat mag daar geen verschil in zitten, want dat staat op de eerste plaats.

Ik hoef geen vriendinnen met haar te zijn, maar je kunt wel als collega's mondeling werk bespreken!
Is dat bespreken van werk nodig voor jullie functie?
Snoopy, je hebt een punt in het feit dat collega's op een normale manier over hun werk moeten kunnen praten. Het boos half afkatten wat je echter nu doet tov haar (en ze kan zich niet eens verdedigen) vind ik zelf van het niveau kleuter waarvan je haar beschuldigt.

Houd het professioneel als je het professioneel wil doen. Wat zij dan verder doet daarbuiten gaat jou geen moer aan.
Nee, we hoeven niet echt iets te bespreken, maar sommige dingen overlappen elkaar wel eens. Een poos was het nog te doen om iets wat werk betreft door te geven, meer niet, maar nu kan dat al niet meer mondeling en dat vind ik van de zotte. Het gaat alleen maar om het doorgeven van dingen, niet om het bespreken oid.
Maar je zegt dat ze je afkapt.. Noem eens een concreet voorbeeld daarvan? Is het iets als?

'kun jij op mijn vrije dag cliënt x bellen?'

'ja'
Vaag verhaal. Je mag haar niet aanspreken, ze zegt geen woord tegen je en ze kapt je af?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven