Werk & Studie alle pijlers

Reflectie gevraagd op carrierekans

22-10-2018 13:43 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ZZP-er met een gemiddelde maand-omzet van pakweg 10.000,-. Ik doe erg leuke dingen en geniet van de vrijheid. (Juridische sector) Alweer een jaar of 10 is mijn devies “nooit meer loondienst”. Nog leuker dan mijn werk vind ik de randverschijnselen: publiceren, spreken, commissiewerk, bemoeienis met “het vak”.

Nu ben ik benaderd door een headhunter voor een functie als staf-directeur, leiding geven aan 8 inhoudelijke directeuren. (Denk: directeur familierecht, directeur strafrecht, etc etc) Hoofdcomponent zal zijn de externe vertegenwoordiging. Schrijven, commissies, congressen, etc. Haalbare beloning: dik 10.000,- per maand, met auto, pensioen en de hele rataplan. Standplaats dik een uur van huis, maar die reistijden ben ik gewend.

En nu weet ik niet wat te doen. De kans is Heel Erg Goed. Maar mijn huidige vrijheid dan? Kortom, reflectie zou welkom zijn. Meer dan welkom.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Lekkere ego boost! (en waarschijnlijk dikverdiend).

Maar het gelukzalige gevoel van dit aanbod is altijd van voorbijgaande aard. Wat over een paar maanden overblijft is waarschijnlijk een langere werkweek, minder flexibiliteit, mogelijk veel kantoorpolitiek en de kans eruit gebonjourd te worden. Met als compensatie wat extra centen en een sjieke titel op je Li-profiel. Lekker aanbod.

Je koos weloverwogen voor een eigen onderneming, je had destijds ook voor de kantoor carrière kunnen gaan maar dat deed je niet. Je weet waarom. Je privé situatie maakt een verandering niet noodzakelijk. Je houdt van de vrijheid en veelzijdigheid... Dat wil je toch niet kwijt?

Heb je overwogen om zelf uit te breiden?
Franky77 schreef:
23-10-2018 09:00

Heb je overwogen om zelf uit te breiden?