Werk & Studie alle pijlers

Reistijd naar werk

25-10-2009 15:32 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Hoelang ben jij onderweg naar werk en wat is acceptabel voor jou? Ik woon in Friesland en heb een baan gekregen in Amsterdam. Toch wil ik liever niet verhuizen. Het is moeilijk want de reistijd zal enkel zeker anderhalf uur bedragen.
Pfff...1½ uur! Als je dat er voor over hebt, moet je dat zeker doen. Maar het lijkt me erg zwaar, werken en dan ook nog eens 3 uur reistijd per dag!

Ik woon zo dichtbij mijn werk, dat ik kan lopen (3 minuten)...
6 minuutjes met de auto, 20 met de fiets :-)
Ligt eraan of je je werk ook in de trein kan doen. Dat is drie uur reizen vaak ook 2.5 uur werktijd (even zitten, in en uitstappen afgestrokken).
Ik heb in de spits ook zeker een uur reistijd, maar dat komt door die (*^%&^^%&%&% rotonde in Joure.
Ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben. Nu heb ik al een leuke baan, maar ik word ook een dagje ouder..(56) en 3 uur per dag aan reistijd en dan daarnaast huishouden, sociale contacten en vooral niet te vergeten mijn sport (4 x per week)...ik zou dat niet (meer) volhouden!
1 1/2 uur zou voor mij echt onacceptabel zijn.. Lijkt me heel zwaar om 3 uur per dag naast je werktijd bezig te zijn met vervoeren! Ik fiets 15 minuten, 5 minuutjes met de auto. Ideaal :-)
Ik zou de baan aan m'n neus voorbij laten gaan. Zeker nooit verhuizen voor 'n baan en al helemaaaaaaal niet van 'n rustige provincie naar de drukke randstad. En 1,5 uur reistijd vind ik ook niet acceptabel, want dat is dan wel 3 uur per dag en 15 uur per week. Kan leukere dingen bedenken om met die tijd te doen.
Ik reis ook 1.5 uur voor mijn werk (3 uur per dag). Ik heb een super stoere baan waar ik dit zeker voor over heb.
Ik zou minstens 1,5 uur per enkele reis nevernooit doen. Het komt iedere dag terug, nog afgezien van blaadjes op de rails, omleidingen, vierkante wielen of vertraging om weet ik veel wat.

Je hebt geen sociaal leven omdat je naast je 8 of 9 urige werkweek ook nog minstens 3 uur moet reizen. Zou niet mijn keuze zijn.

Mijn werk is 18 minuten met de auto, een klein uur met het OV (hatsjikidee....). Dan ben ik nog sneller op de fiets (wat ik zomers wel doe).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En waarom is verhuizen geen optie?
max een uur p/d neemt het bij mij in beslag, prima!
Ik heb ook een reistijd van 1,5 uur enkele reis. Niet iets wat ik zelf uitgezocht zou hebben, maar het kwam op mijn weg en was precies waar ik aan toe was (de baan dan, niet het reizen).

In het begin viel het me best zwaar, mara nu ben ik er best aan gewend. Het helpt ook dat ik maar 4 dagen werk. 40 uur zou ik denk ik toch niet trekken.

Het reizen zelf is een stuk makkelijker geworden (ik heb een vast patroon), maar inmiddels begin ik het wel heel lastig te vinden dat ik 3 uur op een dag 'kwijt' ben. Vooral sporten schiet er daardoor nogal bij in en daar baal ik van. Ook huishoudelijke klusjes die ik eerst nog wel eens 's avonds deed, doe ik nu op mijn vrije dag of in het weekend.

Ik weet ook nu al dat ik dit niet nog jaren volhoud. Heel erg jammer, want de baan (en mijn collega's etc) zelf bevalt me heel erg goed.

Oja, door omstandigheden is het lastig om dichterbij te gaan wonen, anders zou dat voor mij zeker een optie zijn.
er is een bestaand & recent topic met dezelfde vraag, even zoeken!!
quote:Nammmma schreef op 25 oktober 2009 @ 15:43:

En waarom is verhuizen geen optie?

Misschien omdat ze in Friesland haar familie heeft wonen?

Misschien omdat ze in Friesland 'n groot huis kan bewonen tegen 'n kleine kutwoning in de veel te dure randstad?

Een baan is maar 'n baan en je kunt altijd weer wegbezuinigd worden of in je proeftijd de zak krijgen en dan heb je alles opgegeven in de plaats waar je naar je zin woonde.
Zamirah in "reistijden van en naar werk"

werkt deze link?? anyway; het topic heet 'reistijden van en naar werk'.
Je zou er ook nog over kunnen denken, om in een pension te gaan, al is het maar 2 nachten bijv.

Een collega van me deed dit ook, hij moest ook lang reizen. Toen het eenmaal duidelijk was, dat de baan hem beviel, zijn hij, zijn vrouw en kidneren verhuisd en dichter in de buurt gaan wonen.
Ik heb nu 2 keer 2 uur reistijd per dag. Toen ik bij mijn huidige werkgever ging werken was de planning wel om dichter bij het werk te gaan wonen.

Na 11 maanden van hele langen dagen ga ik binnenkort verhuizen. Dan is de reistijd iets van 2 keer 45 minuten per dag. Ik kan niet wachten!

2 maal 1,5 uur per dag raad ik niet aan. Zeker niet als je kinderen hebt of een kinderwens hebt. Het is echt zonde van je vrije tijd al dat reizen! Bovendien zal het geregeld voorkomen dat het reizen wat meer tijd in beslag neemt (file, trein vertraging) waar je wel rekening mee moet houden.
Ik ken iemand die heeft een reistijd van iets meer dan 3 uur, enkele reis.
Ik vind een uur van deur tot deur wel maximaal. Op dit moment werk ik op 10 minuten fietstijd van huis af. Maar in januari werk ik weer bij een andere organisatie en dan werk ik op 40 minuten afstand van huis.
quote:Flashy schreef op 25 oktober 2009 @ 16:28:

Ik ken iemand die heeft een reistijd van iets meer dan 3 uur, enkele reis. Vijf dagen per week? Waarom?!
Van deur tot deur heen; 1.5 uur

Van deur tot deur terug; ongeveer 2 uur

Persoonlijk vind ik het best zwaar.
ik heb het jarenlang gedaan. Eerst met de auto maar dat bleek echt heel vermoeiend. Dus toen maar met de trein.

Toen had ik het ervoor over maar nu ik 15 minuten bij mijn werk vandaan woon, vraag ik me af of ik toen gek was geworden?

Ach, destijds vond ik het niet erg omdat ik een leuke baan had. Toen het minder leuk werd, vond ik de reistijd ook steeds vervelender.
quote:suuzzz schreef op 25 oktober 2009 @ 16:22:

Ik heb nu 2 keer 2 uur reistijd per dag. Toen ik bij mijn huidige werkgever ging werken was de planning wel om dichter bij het werk te gaan wonen.

Na 11 maanden van hele langen dagen ga ik binnenkort verhuizen. Dan is de reistijd iets van 2 keer 45 minuten per dag. Ik kan niet wachten!

2 maal 1,5 uur per dag raad ik niet aan. Zeker niet als je kinderen hebt of een kinderwens hebt. Het is echt zonde van je vrije tijd al dat reizen! Bovendien zal het geregeld voorkomen dat het reizen wat meer tijd in beslag neemt (file, trein vertraging) waar je wel rekening mee moet houden.Eerlijk gezegd is voor mij de kriebels die beginnen te komen om aan kinderen te gaan beginnen (hoe schrijf je dat nou op een normale manier op?) de grootste reden om inderdaad mijn lange reistijd zat te zijn. Daardoor begin ik me nu ook te ergeren aan het te weinig tijd hebben voor andere dingen zoals sporten. Terwijl ik tot voor kort zonder problemen 2x in de week sportte. Het begint nu op te vallen hoeveel tijd ik verlies.
Ik werk en woon in Amsterdam: tien minuutjes fietsen over de grachten en ik ben thuis. Moet er niet aan denken om iedere dag de stad in en uit te moeten, en dan het halve land nog door te rijden; het lijkt me erg ver. Overigens kom ik zelf uit de provincie en vind Amsterdam prima bewoonbaar, helemaal niet zo druk (en zéker niet alleen maar 'kutwoningen') dus als het je wel leuk lijkt (je schrijft 'liever niet' verhuizen) is misschien een tijdje proefhuren wel een optie... of, als de baan goed bevalt, alsnog verhuizen. Heb je 15 uur per week over om te spenderen in de leukste stad van Nederland, en kun je in het weekend fijn de natuur in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven