Werk & Studie alle pijlers

salaris ass. filiaalleidster

16-09-2009 16:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een sollicitatie gesprek gehad voor assistent filiaalleidster

en vanmiddag al direct terug gebeld of ik morgen voor het tweede gesprek wil komen om dat ze me 'hebben' wil

het lijkt me heel erg leuk om daar te werken dus ik ben er heeeel blij mee

alleen.. de functie zou voor 30 uur zijn, maar in het gesprek bleek het maar voor 24 uur te zijn, foutje op de website dus...

Op het moment werk ik 33 uur als 'gewone' verkoopster bij een ander bedrijf voor een (mager) minimum loon

ik ga er dus qua uren een dag op achteruit, wat ik niet erg vind als ik er qua salaris maar niet op achteruit ga.

Nu dus de vraag weet iemand wat het gemiddelde salaris is van een assistent filiaalleidster?

zodat ik me er op kan voorbereiden voor het gesprek morgen.

(googlen werkte niet echt)

Bedankt
Wat is het verschil tussen een 'gewone' verkoopster en een assistent filiaalleidster eigenlijk?
Wat voor soort winkel is het? Is het een keten?

Krijg je provisie voor je verkopen/targets?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De detailhandel betaalt niet dusdanig goed, dat ik me niet voor kan stellen dat als je 9 uur per week minder gaat werken je hetzelfde salaris blijft verdienen.
Hier een ex-filiaalmanager, lang lang geleden....

Het ligt er wel aan in welke branche je AFM wordt. Een drogisterij of supermarkt betaald beter dan de modebranche. Die laatste betaald echt schandalig voor de verantwoording die je hebt, vind ik.

Bij de drogisterijketen waar ik werkte, is momenteel voor een gemiddeld type winkel zo'n 1700,- bruto normaal.
quote:Vl43inder schreef op 16 september 2009 @ 17:02:

Wat is het verschil tussen een 'gewone' verkoopster en een assistent filiaalleidster eigenlijk?Nou, daar zit heel veel verschil in. Een assistent filiaalhoudster moet alle werkzaamheden kunnen verrichten als een filiaalhouder, maar heeft niet de eindverantwoording van het filiaal. Een afm moet kunnen aansturen, de administratie doen, probleemoplossend kunnen denken. Dat hoeft een verkoper of verkoopster allemaal niet.
9 uur minder werken maar meer verantwoordelijkheid is voor mij een uitstekend argument om in de buurt van hetzelfde salaris te blijven hoor!
het is een (grote) winkelketen in de mode

zonder provisie.

wel kan ik meer gaan werken als de omzet stijgt.

(tot 30 uur) of doorstromen als filiaalleidster.
anoniem_64195 wijzigde dit bericht op 16-09-2009 17:29
Reden: foutje
% gewijzigd
Het is afhankelijk van de exacte voorwaarden, maar reken erop dat je als het fulltime zou zijn een euro of 200 a 300 meer verdient als assistent. Het is zeer onwaarschijnlijk dat dat compenseert voor ruim een kwart minder uren dus.
als ik via loonwijzer bereken wat ik bruto moet verdienen om er niet op achteruit te gaan qua salaris is dat 2236 euro pm..

Afwachten nu maar.

(maar ik heb er een hard hoofd in..)
Lijkt me eerlijk gezegd erg veel voor een assistent maar hoop voor jou dat het morgen gaat lukken!
Ik werk zelf als filiaalmanager bij een grote modeketen en ik heb een heel goed salaris en dat vind ik eigenlijk wel terecht ook. Het lijkt misschien een makkelijke baan maar dat is het zeker niet.

Ik weet dat de concurent wel schandalig lage salarissen biedt, dus ik ben bang dat je toch wat salaris zal moeten inleveren....

Solliciteer je binnen de keten waar je nu al werkt of is het een ander bedrijf?

Heel veel succes morgen, ben erg benieuwd!
het is een ander bedrijf.

Ze was wel heel enthousiast, dus misschien dat ik er direct wat uren bij kan krijgen..

morgen maar eens onderhandelen over dit soort dingen

:-)
Zag inderdaad al dat ik het verkeerd gelezen had.....

Nogmaals heel veel succes!
Ik heb getekend!

Ik verdien hetzelfde als bij mijn oude werkgever

alleen werk ik er nu 9 uur minder voor

plus zwart op wit dat ik na deze 6 maanden een jaarcontract krijg van 32 uur en salaris verhoging (hoeveel is afhankelijk van de behaalde extra omzet)

Het filiaal waar ik nu dus ga werken is trouwens winkel van het jaar geworden, prijs, een compleet verzorgd weekend milaan voor het hele filiaal inc partners!
Helemaal super zeg! Gefeliciteerd.
quote:moods schreef op 17 september 2009 @ 16:37:

Het filiaal waar ik nu dus ga werken is trouwens winkel van het jaar geworden, prijs, een compleet verzorgd weekend milaan voor het hele filiaal inc partners!

En in het kader van 'welkom in de club' mag je ook mee?

Of ben jij juist degene die de toko draaiende moet gaan houden als zij allemaal in Milaan zijn..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik mag mee :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven