Salaris verhoging vragen, hoe doe je dat??
zaterdag 27 februari 2010 om 11:11
Ik werk nu ruim 3 jaar als administratief medewerkster, heb een leuke baan en ga er graag heen, maar het salaris is niet erg hoog. Ik ben er toen binnengekomen tegen het salaris van mijn vorige baan. Er werd gevraagd wat ik daar verdiende en ik was zo eerlijk om het te vertellen. Was allang blij dat ik daar kon werken (had het helemaal niet maar naar mijn zin op mijn vorige werk), dus vond het toen ook geen probleem. Nu zijn er een paar jaar verstreken en ik zou het wel erg leuk vinden als mijn salaris wat opgeschroefd werd. Uit zich zelf gaat het niet gebeuren vrees ik, maar ik vind het ook moeilijk om er om te gaan vragen. Ik weet dat mijn chef heel tevreden over me is en vindt dat ik veel werk verzet, maar in een deel van het bedrijf (andere tak) gaat het niet goed en er zijn daar al mensen ontslagen. Beetje dubbel dus om in deze tijd om loonsverhoging te gaan vragen. Aan de andere kant gaat het met het deel van het bedrijf waar ik werk wel goed. Ik vind het maar moeilijk.
zaterdag 27 februari 2010 om 11:36
http://www.salarisonderha ... task=view&id=12&Itemid=13
Superboek, de ACA methode is zeker aan te raden.
Superboek, de ACA methode is zeker aan te raden.
zaterdag 27 februari 2010 om 13:43
Ik denk dat het lastig gaat worden, je geeft het al aan er vliegen binnen het bedrijf mensen uit, ookal is dat niet jouw afdeling, het telt wel mee. Ik denk dat je voor jezelf een overzicht moet maken waarom jij verhoging verdient, en dat met argumenten die voor een baas ook belangrijk zijn. je kunt wel zeggen: "ik werk altijd hard", maar daar gaat de baas van uit dat je dat doet. Dus wat doe jij extra dan je collega's? Waar heb je je de afgelopen jaren ontwikkelt, verbetert, etc.
zaterdag 27 februari 2010 om 17:18