Werk & Studie alle pijlers

Salaris visual merchandiser/verkoopster

20-08-2012 17:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Even een vraagje na 3 maanden stage te gelopen bij een winkel voor merchandiser. Hebben zij mij aangeboden om te blijven dan 1 dag verkoop en 3 dagen merchandising, word dan assistent van merchandiser.

De eigenaar heeft duidelijk aangegeven niet voor twee merchandiser te betalen maar ik vind wel voor meer verantwoordelijkheid dat wel betaald mag worden, mag ook later alleen openen en sluiten gaf de eigenaar aan.

Anyway, ik heb ervaring werken in de winkel als verkoopster verdiende voorheen altijd als ervaren verkoopster iets van 1540bruto voor 5 dagen.

Nu heb ik zoiets ben erg blij met de kans maar wil wel wat extra krijgen,krijg toch meer verantwoordelijkheid.

Weet iemand wat een visual merchandiser krijgt? Kan het niet vinden via google maar ik dacht anders aan zelfde salaris, wat ik als ervaren verkoopster kreeg, alleen voor 4 dagen in de week + reiskosten vergoeding.

Wat vinden jullie? Realistische vraag of hebben jullie tips

Thanks

groetjes
anoniem_158051 wijzigde dit bericht op 20-08-2012 19:50
Reden: verkeerd genoteerd
% gewijzigd
welk opleidingsniveau en hoe oud ben je ?
O sorry vergeten te zeggen ben 27 jaar, opleiding mbo 4 afgerond. En heb totaal maar wel echt over ongeveer 10 jaar, iets van 4 jaar ervaring in detailhandel.
Het lijkt mij wat veel gevraagd. Als verkoopster verdiende je dit in 5 dagen, nu werk je er 3 als verkoopster. Dan wil je dus eigenlijk voor die ene dag als assistent visual-merchandiser net zoveel verdienen als in twee dagen als verkoopster. Oftewel: het dubbele van een verkoopster, plus reiskosten. Dat lijkt me niet heel redelijk nee. Over de absolute bedragen weet ik niks, maar ik zou er in elk geval sterk rekening mee houden dat je een stuk minder gaat krijgen.
uhm nee sorry maar 3 dagen merchandiser.
anoniem_158051 wijzigde dit bericht op 20-08-2012 20:27
Reden: nav medeforummer
% gewijzigd
quote:marina2012 schreef op 20 augustus 2012 @ 19:49:

uhm nee sorry maar 3 dagen merchandiser en ik Denk 1 dag verkoopster of gewoon 4 dagen merchandising daar was de eigenaar niet duidelijk over maar sowieso 3 dagen merchandising.En híer moet je even mee uitkijken.Ik weet niet hoeveel topics worden er hier geopend over mondelinge afspraken die zijn gemaakt en niet worden nageleefd.
toen ik Visual Merchandiser was kreeg ik zo'n ¤12,- bruto per uur (ruim 6 jaar geleden mee gestopt)
sorry ik begrijp het niet danvio wat je bedoelt
quote:marina2012 schreef op 20 augustus 2012 @ 20:26:

sorry ik begrijp het niet danvio wat je bedoelt

Dat je er niet van uit moet gaan dat een mondelinge afspraak nagekomen wordt.

Op papier moet je het hebben.
quote:boterblommetje schreef op 20 augustus 2012 @ 20:25:

toen ik Visual Merchandiser was kreeg ik zo'n ¤12,- bruto per uur (ruim 6 jaar geleden mee gestopt)oh oke en mag ik je vragen hoe oud je was? mijn vorige salaris was 9 euro bruto in detailhandel.
quote:marina2012 schreef op 20 augustus 2012 @ 20:28:

[...]

oh oke en mag ik je vragen hoe oud je was? mijn vorige salaris was 9 euro bruto in detailhandel.ik heb het vanaf mijn 26ste zo'n beetje gedaan tot 34 jaar (en toen was ik helemaal flauw van en ben ik alleen maar gaan etaleren)
quote:boterblommetje schreef op 20 augustus 2012 @ 20:28:

[...]

Dat je er niet van uit moet gaan dat een mondelinge afspraak nagekomen wordt.

Op papier moet je het hebben.

oh oke ik dacht, ik heb iets verkeerd gedaan omdat het in topic staat haha.

Ja klopt daar heb je helemaal gelijk in! Wil ook alle afspraken eerst op papier hebben uiteraard maar vandaar ook dat ik nu aan nadenken ben voor onderhandeling.

Want als ik sowieso 3 dagen merchandising ga doen wil ik daarvoor wel extra betaald worden, dat lijkt me logisch toch?

Maar weet niet wat realistisch is om te vragen
quote:marina2012 schreef op 20 augustus 2012 @ 20:30:

[...]

oh oke ik dacht, ik heb iets verkeerd gedaan omdat het in topic staat haha.

Ja klopt daar heb je helemaal gelijk in! Wil ook alle afspraken eerst op papier hebben uiteraard maar vandaar ook dat ik nu aan nadenken ben voor onderhandeling.

Want als ik sowieso 3 dagen merchandising ga doen wil ik daarvoor wel extra betaald worden, dat lijkt me logisch toch?

Maar weet niet wat realistisch is om te vragenIk weet dat bij de keten waar ik jaren voor werkte het nu bijna als een gunst gezien wordt (tsss..tis gewoon snoeihard bikkelen) en meiden krijgen tegenwoordig gewoon verkoopsterssalaris en ook geen andere functievermelding.
quote:boterblommetje schreef op 20 augustus 2012 @ 20:30:

[...]

ik heb het vanaf mijn 26ste zo'n beetje gedaan tot 34 jaar (en toen was ik helemaal flauw van en ben ik alleen maar gaan etaleren)

Oh oke wat leuk zeg! Ja hahaha op een gegeven moment wil je meer uitdaging denk,..

Wat vind jij, als ik vragen mag. Dat ik voor die 3 dagen van 9 euro naar 12 euro vraag per uur en op de andere dag als verkoopster werk gewoon 9 euro krijg. En dat dan voor 4 dagen of gewoon voor 4 dagen als fulltime verkoopster betaald worden maar dan werk ik wel 4 dagen en geen 5.

Wat is eerlijk voor beide partijen?
quote:boterblommetje schreef op 20 augustus 2012 @ 20:32:

[...]

Ik weet dat bij de keten waar ik jaren voor werkte het nu bijna als een gunst gezien wordt (tsss..tis gewoon snoeihard bikkelen) en meiden krijgen tegenwoordig gewoon verkoopsterssalaris en ook geen andere functievermelding.

Ja het is echt keihard werken! Daarom vind ik ook wel dat ik wel wat etra mag vragen, echter ben ik niet eindverantwoordelijk krijg wel verantwoordelijkheid maar eerder assistent van de merchandiser.

Maar toch...
zie mijn vorige bericht.

Geef je niet zoveel kans eigenlijk of je moet al bewezen hebben retegoed te zijn.

Zo goed gaat het niet in de detailhandel en overal wordt op bezuinigd.

Ik zou zeggen ¤10 bruto per uur voor alle uren die je maakt maar hangt natuurlijk af van welke winkel en je onderhandelen.
H&M soms?
sorry ik kan niet zeggen voor welke winkel het is. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Ja het gaat overal wat minder inderdaad, Bedankt voor je advies! Ik ga er even over na denken.
ik denk dat je het vooral als een opstapje moet zien. Helemaal als dit een assistentenfunctie is niet te veel van verwachten maar gewoon doen omdat het leuk is en je zo misschien verder kunt komen in de displaywereld.

succes!
Ja zo zie ik het ook, ben al blij dat ik meer mag leren.En wacht het gewoon even af. Ga gewoon voorzichtig vragen of ik extra betaald krijg voor de werkzaamheden denk dat altijd een normale vraag is en wacht dan gewoon af wat ze zeggen. Bedankt!!
Nieuwsgierig: wat is visual merchandiser?
Wat eten we vanavond?
dat is iemand die de winkel inricht op strategische manier voor bevordering van verkoop van het assortiment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven