Werk & Studie alle pijlers

salarissen uitzendbureau secretaresse e.d.

22-12-2009 19:17 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 4 maanden werkloos en ik verbaas me over de salarissen bij de uitzendbureaus voor functies als office manager, (directie)secretaresse e.d. Ze durven soms HBO bachelor te vragen en dan max. 2000 te bieden voor 40 uur. Ja daaaaag!

Laatst stond er zelfs 1650 en 1800 Euro voor een baan als directiesecretaresse internationaal, niet normaal! En dan ook nog veel ervaring durven vragen en je moet alle talen kunnen spreken inclusief vloeiend frans. Zijn ze gek geworden! Ze maken mooi misbruik van de crisis! Helaas het is crisis dus moet je er maar blij mee zijn. Nou ik slaap nog liever in de goot! Gaat het om een eenvoudige secretaressebaan dan vind ik zoiets prima, maar ze durven het voor alles zo laag te houden. Soms verdien je ineens wel een flink bedrag, maar dan weten ze niet hoe snel ze je weer kwijt willen na een korte tijdelijke opdracht van 6 weken........Het komt voor dat de functie in de juiste verhouding is met het salaris, maar het is bar en boos! Dat wilde ik even kwijt. En eh.....dan zwijg ik nog maar over P&O banen. P&O-functionaris met echt alle hoge P&O-taken: 2000 Euro voor 40 uur. Zijn er meer ervaringen of vinden jullie dat het meevalt?!
voer eendjes geen oorlog!
Tja, kwestie van vraag en aanbod ben ik bang.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In hoeverre valt er dan wel of niet te onderhandelen over een salaris?

Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je het niet doet voor dat geld?
De arbeidsmarkt is een markt waarop de prijs wordt bepaald door de verhouding tussen vraag en aanbod en daarnaast verdienen uitzendbureaus normaal gesproken meer naarmate hun uitzendkrachten meer verdienen. Het uitzendbureau heeft er dus belang bij jou tegen een zo hoog mogelijk salaris uit te lenen. Kennelijk is dit het maximale salaris waartegen zij iemand met jouw profiel kunnen plaatsen. Verbeter je eigen profiel door extra opleiding en werkervaring en ga meer verdienen. Dat geldt overigens voor alle functies.
Is het ook een optie voor jou om rechtstreeks te solliciteren bij een werkgever zonder tussenkomst van en uitzend- of ander bureau?

Ik heb goede ervaringen met Monsterboard bijv.
Zit niet zo te zeuren en wees blij dat je kunt solliciteren naar een baan in jouw eigen vakgebied.

Ontvang je nu WW?
Een HBO bachelor vind ik trouwens niet meteen een reden om veel te verdienen, zeker niet als het een algemene richting als P&O oid betreft. Vijf jaar HAVO en dan nog een paar jaar school en 't is al binnen: pas met de jaren ga je dan flink meer verdienen denk ik. Zonder tussenkomst UZB zal wellicht helpen, succes!
vandaar natuurlijk dat ik laatst ben afgewezen bij een uitzendbureau toen ik 2400 vroeg voor een administratieve baan
Het uitzendbureau bepaald niet hoeveel jij gaat verdienen, maar de inlener. Ga daar dus maar over zeuren en niet over het uzb. En blijkbaar zullen er wel kandidaten die voor dat bedrag aan de slag willen, anders krijgen ze zo'n functie natuurlijk nooit vervuld.
Dan ga je in de goot liggen, vraag me af hoeveel je dan krijgt...
Tja als je een uitkering trekt heb je weinig te willen vind ik. Dan kan je de eerste paar maanden nog wel proberen om een baan met een vergelijkbaar salaris te vinden, maar na een half jaar vind ik dat je toch ook wel banen met minder salaris moet aannemen.

Het is een vreij logische ontwikkeling. Er is nu een overschot aan secretaresses, dus zij kunnen a) kiezen uit de beste en b) elk salaris bieden wat zij wenselijk achten, want er neemt altijd wel iemand het aan.
Tja het is vrij gemiddeld weet ik nog van een jaar of 2 geleden, tussen de 2000 en 2500 was erg gemiddeld voor een baan met ervaring. Het is niet anders, je kunt wel hoog van de toren blazen, maar daarmee heb je nog geen geld in het laatje. OP dit moment is het pakken wat je pakken kunt als het gaat om geld op de bank voor vaste lasten. Banen als secretaresse (of welke titel dan ook) zijn nu eenmaal niet de best betaalde banen (ook niet de slechts betaalde banen trouwens, ik kan het er goed van doen met wat budgetplanning)
Ik ben het ermee eens dat het inderdaad ook aan de inlener ligt ja......Ik ben het niet eens met alle opmerkingen hier. Nieuwenick1, nee ik zeur niet. Het is gewoon slecht geworden. 10 jaar geleden verdiende ik al 2500 voor 36 uur, dus...het valt me gewoon op dat het vak niet gewaardeerd wordt. Dat ik zei dat ik liever in de goot ga liggen heeft niet te maken met het salaris, maar meer het gevoel dat je zo laag gezien wordt terwijl de taken vaak niet mis zijn. Het neerhalende dat zit me vooral dwars en het profiteren van goede mensen die geen baan kunnen vinden op een niveau wat bij hen past. Ik moet blij zijn met een baan in mijn vakgebied, maar als je ww echt een heel stuk hoger ligt dan is wel moeilijk om ergens op in te gaan, want je snijt jezelf ook niet graag in de vingers. Met mij komt het wel goed hoor, ik heb wel wat lopen en accepteer wel wat minder salaris (niet te gek veel minder) maar het gaat me om het algemeen. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het motiveert mensen niet. Werkzoekenden verzieken het zelf ook nog eens door aan te geven dat ze het voor heel weinig willen doen. Er ontstaat concurrentie, wie het laagst biedt......dat valt me zo op de laatste tijd. Je helpt je vak ermee om zeep! Al snap ik wel dat mensen die echt moeten werken alles aangrijpen, maar ja er zijn grenzen vind ik en je moet ook aan de toekomst voor het vak denken.
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 23 december 2009 @ 10:50:

Ik ben het ermee eens dat het inderdaad ook aan de inlener ligt ja......Ik ben het niet eens met alle opmerkingen hier. Nieuwenick1, nee ik zeur niet. Het is gewoon slecht geworden. 10 jaar geleden verdiende ik al 2500 voor 36 uur, dus...het valt me gewoon op dat het vak niet gewaardeerd wordt. Dat ik zei dat ik liever in de goot ga liggen heeft niet te maken met het salaris, maar meer het gevoel dat je zo laag gezien wordt terwijl de taken vaak niet mis zijn. Het neerhalende dat zit me vooral dwars en het profiteren van goede mensen die geen baan kunnen vinden op een niveau wat bij hen past. Ik moet blij zijn met een baan in mijn vakgebied, maar als je ww echt een heel stuk hoger ligt dan is wel moeilijk om ergens op in te gaan, want je snijt jezelf ook niet graag in de vingers. Met mij komt het wel goed hoor, ik heb wel wat lopen en accepteer wel wat minder salaris (niet te gek veel minder) maar het gaat me om het algemeen. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het motiveert mensen niet. Werkzoekenden verzieken het zelf ook nog eens door aan te geven dat ze het voor heel weinig willen doen. Er ontstaat concurrentie, wie het laagst biedt......dat valt me zo op de laatste tijd. Je helpt je vak ermee om zeep! Al snap ik wel dat mensen die echt moeten werken alles aangrijpen, maar ja er zijn grenzen vind ik en je moet ook aan de toekomst voor het vak denken.Het ligt niet 'ook' aan de inlener. Het ligt alleen aan de inlener
Je zeurt. In tijden van crisis zijn de secretaresses vaak één van de eerste mensen die het bedrijf moeten verlaten. De uitzendbureaus hadden een maand of 2-3 geleden ook bijna geen enkele secretaresse een baan te bieden, omdat er gewoon geen vraag naar was. De bazen deden ineens al het werk zelf, want tja, geen geld om een extra iemand te betalen. Laat staan een HBO-er die met duidelijk hogere salariseisen aankomt. Dus ja, dat alles heeft op dit moment zijn weerslag op de salarissen inderdaad. Dat zal wel weer overwaaien, maar nu nog even niet. En wat betreft dat in de goot gaan liggen.... daar verdien je OOK geen 1650-1850 euro mee hoor. Zelfs niet als je het 40 uur per week doet.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Natuurlijk is er concurrentie! Dat is ook niet meer dan logisch in deze tijden.

Overigens zou ik jou niet aannemen als je bij mij kwam solliciteren, je teksten staan vol met spelfouten.
Ik ben het met je eens hoor Petit, de salarissen zijn inderdaad achterlijk laag momenteel.

Ik heb de mazzel dat ik wel werk, maar eigenlijk zou ik wel eens verder willen kijken, omdat ik tien jaar in mijn huidige baan zit. Maar ik kan het me gewoon niet veroorloven. Verdien ik nu 37.000 per jaar, de geboden salarissen die ik op internetvacatures zie zitten rond de 25.000 per jaar. No way José.

MAAR... als ik werkeloos zou zijn, dan zou ik het wel weten en zou ik dus wél voor die lager betaalde banen gaan. Geen idee hoe hoog een uitkering is, maar ik neem aan dat een baan meer geld oplevert en sowieso lijkt het me beter voor je eigenwaarde om weer aan het werk te gaan, na vier maanden thuis.
Om maar te zwijgen over het gat in je CV dat je straks moet verantwoorden als je nu niet aan het werk gaat terwijl je wel de mogelijkheid had en de problemen die je krijgt met de uitkeringsinstantie als ze erachter komen dat je werk geweigerd hebt puur op basis van het salaris.... Je doet er verstandig aan om nu in ieder geval IETS te accepteren. Het is makkelijker om vanuit werk naar ander werk te gaan, dan vanuit een zwakke positie waarin ze je alles kunnen bieden, omdat je toch geen andere keuze hebt.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Wat heb je een werkgever eigenlijk te bieden als secretaresse of P&O-adviseur? Heb je je opleiding afgerond, zijn je stages positief beoordeeld? Heb je relevante werkervaring? Ik meen me eerdere topics van jou te herinneren waarin je klaagde dat het steeds niet lukte een stageplaats te vinden en waarin je zo ongeveer alle tips en reacties van andere forummers afdeed als onbruikbaar.
Ik zou blij zijn met een dergelijk salaris.. doe nu ondersteunend juridisch werk (hbo niveau) voor t minimumloon!! Je hebt 't in deze tijden niet voor het uitzoeken, voor jou tig anderen..

Voor zover ik weet van vrienden die secretaresse zijn of de boekhouding doen begrijp ik dat ze héél blij mogen zijn met 1800 bruto.. Ligt misschien aan de leeftijd en ervaring (zijn tussen 25-30 jaar) maar zoals ik al zei, in deze tijd heb je toch weinig te kiezen...
Ik ben het helemaal met je eeens. de salarissen die ik zie voor "goede functies"zijn bijna net zo laag als mijn salaris die ik had 10 jaar geleden bij de supermarkt.

Af en toe is het schrikbarend.

maar nu heb ik er 1 (jammergenoeg voor maar 2 maanden) die mij 100 extra per maand gaf dan dat die had opgegeven bij het uitzendburo! en ik hoor iedere dag dankjewel, en fijn dat je er bent!!!!! had ik in vaste dienst maar zo'n baas gehad
Ik was begin 2009 ook op zoek naar werk. Maar het is gewoon hopeloos. Er is wel werk maar het salaris via een uitzendbureau ligt op zo'n ¤ 1750,- bruto per maand voor een fulltime baan. En dan vragen ze rustig HBO + vele jaren ervaring. De grote bedrijven maken nu flink misbruik van de mensen die nu hun baan verliezen. Ik ken academici met 10 jaar ervaring die nu net zoveel verdienen als een schoolverlater.

De tijden zijn echt heel moeilijk nu.

Ik kan me goed voorstellen dat het petit1968 haar eer te na is om voor een baas te gaan werken die maar zo weinig loon biedt voor een senior positie op HBO niveau. In de WW krijg je 70% van je laatst verdiende loon. Het is niet motiverend om te gaan werken voor een salaris wat lager is dan je WW-uitkering! Bovendien heeft petit1968 zelf gespaard voor haar WW-uitkering. Het is een verzekering waar ze nu gewoon recht op heeft.

Ik was begin dit jaar ook werkzoekend en heb voor hetzelfde dilemma gestaan. Ik ben toen maar mijn horizon gaan verbreden en ben in een totaal andere branche gaan werken. Daar kon ik opeens wel een goed salaris verdienen. Mijn huidige baan sluit totaal niet aan op de rest van mijn cv. Het zal daarom wel niet zo goed zijn voor het cv. Maar om nou voor een appel en een ei te gaan werken puur voor het cv?!? Dat lijkt me kolder.

Ik kijk nog wel eens naar banen in mijn eigen vakgebied. Maar de lonen die ze daar nu bieden zijn zo veel lager dan wat ik nu verdien dat het salaris me gewoon afschrikt.
Ga je toch lekker in de goot liggen? Neemt een ander die baan.

Het aanbod is nu eenmaal groot, werkgevers spelen daar terecht op in. In welvarende tijden kun je als werknemer weer meer eisen stellen. 't Gaat op en neer he.
TO: het uitzendbureau heeft echt niets met je salaris te maken, de klant doet een uitvraag mét salarisindicatie en daar probeer je als intercedente vaak zelfs nog wat bovenop te l*llen (omdat sommige klanten inderdaad denken dat ze qua uzk-en voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten).

Verder is het natuurlijk vervelend voor je dat de markt zo slecht is, maar dat is wel de reden voor deze salarissen. Blijkbaar zijn er voldoende werkzoekenden waarvan er dus ook mensen tegen dit salaris willen werken, anders was de prijs voor opgeleid personeel (=salaris) al lang omhoog gegaan. Jij vat het veel te persoonlijk op met termen als naar beneden halen en 'laag wordt gezien'. Het is gewoon vraag en aanbod. Als ik als wg voor minimumloon een topper in huis kan halen, betaal ik toch niet twee keer zoveel?
Dat zeg ik....
Even een hoopvol berichtje voor de wanhopigen hier; heb net een uitzendbaantje binnengesleept; administratief, en betaalt behóórlijk goed (overheid)!! Met als detail dat ik geen enkele admin. ervaring heb; ik type met twee vingers...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven