Schaklejaar Orthopedagogiek van HBO naar WO?
woensdag 25 november 2009 om 13:28
Hoi,
Ik wil heel graag de master Orthopedagogiek gaan doen in Utrecht.
Op dit moment studeer ik HBO Pedagogiek in Leeuwarden en met een schakeljaar kan je instromen in de WO Master.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Hoe bevalt het?
Is het zwaar?
Heb je tijdens je vrije keuze minor al vakken gevolgd van het schakeljaar?
Ik zie zelf best op tegen de wiskunde eis. Ik ben niet zo goed met getallen, haha. Hoe is dat bij jullie gegaan?
Bedankt alvast voor de antwoorden.
Jitske.
Ik wil heel graag de master Orthopedagogiek gaan doen in Utrecht.
Op dit moment studeer ik HBO Pedagogiek in Leeuwarden en met een schakeljaar kan je instromen in de WO Master.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Hoe bevalt het?
Is het zwaar?
Heb je tijdens je vrije keuze minor al vakken gevolgd van het schakeljaar?
Ik zie zelf best op tegen de wiskunde eis. Ik ben niet zo goed met getallen, haha. Hoe is dat bij jullie gegaan?
Bedankt alvast voor de antwoorden.
Jitske.
woensdag 25 november 2009 om 13:49
Hoi Jitske,
Ik heb ook Pedagogiek gedaan en ben nou bezig met schakelprogramma voor master Psychologie. Wel iets anders dan Orthopedagogiek, maar ook van HBO naar WO master.
Ik vind het best moeilijk. Ook omdat er van je verwacht wordt dat je bepaalde dingen al weet. De studie is voor grote gedeelte in het engels en dat is ook best lastig. Maar daar in tegen is het heel interessant.
Met wat bijles en extra goed je best doen moet het wel lukken denk ik. Als het iets is wat je graagt wilt moet je er gewoon voor gaan.
Gewoon proberen, dan weet je in ieder geval of het was is of niet
Veel succes in ieder geval
Ik heb ook Pedagogiek gedaan en ben nou bezig met schakelprogramma voor master Psychologie. Wel iets anders dan Orthopedagogiek, maar ook van HBO naar WO master.
Ik vind het best moeilijk. Ook omdat er van je verwacht wordt dat je bepaalde dingen al weet. De studie is voor grote gedeelte in het engels en dat is ook best lastig. Maar daar in tegen is het heel interessant.
Met wat bijles en extra goed je best doen moet het wel lukken denk ik. Als het iets is wat je graagt wilt moet je er gewoon voor gaan.
Gewoon proberen, dan weet je in ieder geval of het was is of niet
Veel succes in ieder geval
woensdag 25 november 2009 om 16:30
Een vriendin van mij doet nu de Master Orthopedagogiek na haar MWD afgerond te hebben. Zij moest een hele zware toets ondergaan, voor ze werd toegelaten tot het schakeltraject. Ze vindt het heel erg zwaar is veel aan het leren, vooral statistiek is nieuw en moeilijk. Wel is ze erg positief over de studie, lijkt mij ook erg interessant! Succes met het maken van je keuze!
donderdag 26 november 2009 om 09:36
Ik ben nu bezig met de premaster Orthopedagogiek in Utrecht. De toelatingstoets valt best mee als ik het vergelijk met de toets die ik heb moeten doen in Nijmegen.
Statistiek vind ik verder eigenlijk ook wel meevallen, het wordt goed uitgelegd en d.m.v. opdrachten ga je na of je het ook daadwerkelijk snapt. In Utrecht zijn dit meerkeuzetoetsen dus dat scheelt ook weer vind ik.
Ik heb verder gewoon mijn SPH afgerond en ben daarna pas begonnen aan de premaster. Het is wel een zware studie: je moet veel doen, engelse boeken lezen, opdrachten maken en papers scrhrijven. Veel naast de studie werken is moeilijk en tijdens je master zul je daar al helemaal geen tijd voor hebben zeggen ze.
Statistiek vind ik verder eigenlijk ook wel meevallen, het wordt goed uitgelegd en d.m.v. opdrachten ga je na of je het ook daadwerkelijk snapt. In Utrecht zijn dit meerkeuzetoetsen dus dat scheelt ook weer vind ik.
Ik heb verder gewoon mijn SPH afgerond en ben daarna pas begonnen aan de premaster. Het is wel een zware studie: je moet veel doen, engelse boeken lezen, opdrachten maken en papers scrhrijven. Veel naast de studie werken is moeilijk en tijdens je master zul je daar al helemaal geen tijd voor hebben zeggen ze.
donderdag 26 november 2009 om 17:13
donderdag 26 november 2009 om 18:33
Mijn hemel...dat wordt dan helemaal niets ben ik bang! 9000euro kan ik nooit betalen en stufi krijg je dan ook al niet meer.
Daar gaat mijn droom.
Is toch erg dat je daardoor niet meer kunt doen, wat je graag wilt? Alleen rijke studenten (of meestal dan dus studenten met rijke ouders) kunnen dan dus doorstuderen. Bah!
Daar gaat mijn droom.
Is toch erg dat je daardoor niet meer kunt doen, wat je graag wilt? Alleen rijke studenten (of meestal dan dus studenten met rijke ouders) kunnen dan dus doorstuderen. Bah!