Werk & Studie alle pijlers

scriptie of werk

30-06-2011 14:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een dilemma.

Nu kan ik op mijn werk extra gaan werken vanaf augustus. Maar het kan ook zo zijn dat ik dan nog met mijn scriptie bezig ben..aan het afronden. Het kan zo zijn dat ik de deadline van augustus niet red voor mijn scriptie maar misschien ook wel. Zo wel dan heb ik fijn een baantje voor erna. Zo niet dan wordt het wel erg druk, werken en scriptie, en ga ik waarschijnlijk eind augustus ook niet redden de scriptie in te leveren.

Pff.. ik weet het even echt niet meer :(. Die rotscriptie ook! Ben nu al zo lang mee bezig..

scriptie of werken

Totaal aantal stemmen: 15

gaan werken, scriptie dan tegelijkertijd afschrijven (40%)
alleen maar scriptie (60%)
Extra geld is maar voor even, een diploma voor altijd!
ff bikkelen dan
Of je gebruikt dit als extra motivatie om de scriptie WEL voor de deadline van augustus te halen.
Ha AmyS,

Eigenlijk lijkt mij de keuze heel makkelijk: keihard doorwerken en de deadline voor je scriptie vervroegen naar begin augustus.

Kun je voorstellen hoe heerlijk het zou zijn als je dan klaar bent?!

Ik weet dat het moeilijk is, hoor, maar het gaat je vast lukken! Wat houdt je tegen?

Lionlily
Ik zou doen wat GIB zegt, dit als extra motivatie gebruiken om je scripitie voor augustus af te hebben.
quote:GiB schreef op 30 juni 2011 @ 14:53:

Of je gebruikt dit als extra motivatie om de scriptie WEL voor de deadline van augustus te halen.Was ook mijn eerste ingeving.
Kan je niet gewoon allebei? Doe je die scriptie in de avonduren. Er zijn toch zat mensen die in de avonduren hele studies volgen? Nou dan kan jij dat toch ook?
scriptie! Ik ken zat voorbeelden van mensen die even de scriptie lieten voor wat het was en dan een baan namen. Nu een jaar later liggen die scripties te verstoffen en blijft dat altijd liggen. Nog even doorzetten en bikkelen dus!
.
Als je niet op vakantie gaat dan kun je nu toch ff 'n maandje hard doorwerken aan je scriptie zodat ie in augustus af is?
Ga als een haas je scriptie af schrijven. Kan je nu niet even extra hard doorschrijven om hem toch in augustus af te krijgen? Je hebt nog minimaal een hele maand de tijd, dus dat moet toch lukken.

Stel in ieder geval niet je scriptie uit voor werk. Dan komt van uitstel echt afstel.
FF doorbijten, de laatste loodjes wegen het zwaarst!
bedankt voor de snelle reacties! Ook wel een beetje waar ik op gehoopt had.. heb even een spreekwoordelijke schop onder mijn kont nodig.

Ik werk nu ook al ongeveer 16 uur, en daar zou dan ong 24-32 uur worden. Dus op zich nog een paar dagen en avonden voor de scriptie.

Thanks!! Ik ga bikkelen! Ben ook erg bang voor het versloffen; ken een paar mensen die op de scriptie na de studie af hebben.. en ondertussen al 5 tot 10 jaar verder zijn.

@ elninjoo Ik heb mijn vakantie al opgegeven dit jaar ivm scriptie (vind ik niet erg hoor trouwens)
Dat wordt nachtwerk!!
Keihard doorwerken aan je scriptie! Je studie gewoon afmaken. Het zou zo zonde zijn om het nu te laten versloffen. Werk is ook belangrijk, maar zonder afgeronde studie kom je veel moeilijker aan de slag als je ander werk gaat zoeken. Heel veel succes!
maak die scriptie af.

Ik ken zoveel mensen die zijn gaan werken en uiteindelijk hun scriptie niet hebben afgemaakt omdát ze toen zijn gaan werken en opeens kostte het werken toch meer tijd en energie dan ze dachten. Incluis mijzelf. Heb uiteindelijk mijn scriptie 4 jaar later pas afgemaakt, dat was zonde van mijn geld en tijd zeg.De eerste keer (2 studies gedaan) alles achter elkaar en netjes op tijd mijn scriptie af geschreven.
Langer studeren kost je waarschijnlijk meer geld dan je met meer werken extra verdient.
Deadline wel halen dus.
Wat is het ergste wat je kan gebeuren als je het baantje niet neemt? Kom je dan in financiële problemen? Kan je dan echt niets anders meer vinden? Of zit je dan 'slechts' een maandje zonder werk? Ik zou namelijk absoluut niet het risico willen lopen om m'n scriptie niet op tijd af te hebben, tenzij er zwaar wegende redenen zijn om dat risico te nemen.
Ik heb er ooit voor gekozen om te gaan werken terwijl mijn scriptie nog niet af was.

Ik kreeg de kans om te beginnen op een super leuke baan, maar alleen als ik op datum X zou beginnen. Ik heb het gedaan, ging verhuizen 40 uur plus werken, meer dan 10 uur reizen per dag, en kapot zijn van mijn nieuwe baan.

10 maanden later belde mijn begeleider, dat hij met smart op mijn laatste hoofdstuk aan het wachten was of dat nog af kwam.

Uiteindelijk heb ik 3 weken vrij genomen en ben ik niet lekker op vakantie gegaan maar heb ik me opgesloten in de UB en heb ik mijn scriptie afgeschreven.

Duur grapje, of ik echt spijt heb, nee niet echt. Ik heb er niet zoveel last van gehad dat het mentale belasting was dat die scriptie niet af was, het heeft me wel een jaar collegegeld gekost, maar ook dat vond ik wel overkomenlijk want ik heb er een goede baan voor terug gekregen, met een behoorlijk salaris en veel ontwikkelingsmogelijkheden plus dat ik die baan kreeg ongeveer 2 maanden voordat de crisis begon en het steeds moeilijker werd om een baan te vinden als vers afgestudeerde.

Maar ik zou het wel alleen doen voor een baan die je echt wat oplevert.

Vraag, heb je al overlegd of je eventueel een maand later meer uren kan werken?
Alleen scriptie! Heb ik zelf ook voor gekozen in precies dezelfde situatie en geen seconde spijt van gehad. Een baantje is maar voor even, een diploma idd voor altijd, en anders zit je altijd nog in je hoofd met 'de scriptie moet nog'. Een paar extra knaken verdienen weegt niet op tegenover een scriptie die gewoon af is. Bovendien moet je al die tijd collegegeld betalen dus werk je al die tijd daarvoor en kun je bovendien niet eens fulltime geld verdienen.
24 uur werken en een scriptie moet makkelijk kunnen, gewoon even doorbijten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven