slechtste werkgevers ooit
vrijdag 15 oktober 2010 om 18:18
Wie heeft persoonlijke ervaringen met de allerslechtste werkgever(s) ooit? Ik heb het dan niet over die lullige uitbrander of je salaris wat niet klopte. Nee, meer over beleid wat verstrekkende gevolgen heeft / had voor grote groepen werknemers.
Ik vond er 2:
- Een postbedrijf
- Een hele grote cateraar
En NEE !!, Ik was daar niet werkzaam voor! ( gelukkig)
Ik vond er 2:
- Een postbedrijf
- Een hele grote cateraar
En NEE !!, Ik was daar niet werkzaam voor! ( gelukkig)
zaterdag 16 oktober 2010 om 13:57
quote:rider schreef op 16 oktober 2010 @ 13:56:
[...]
Daar heb ik me in het geval van TNT nooit in verdiept, met als gevolg dat ik er echt he-le-maal niets van begrijp. Loonmatiging afwijzen als middel om werkgelegenheid te behouden en dan zeuren dat die werkgelegenheid niet behouden kan blijven. Snap jij dat?Toevallig weet ik hoe de hazen gelopen hebben bij deze onderhandelingen en dat was niet in het belang van de werkgelegenheid.
[...]
Daar heb ik me in het geval van TNT nooit in verdiept, met als gevolg dat ik er echt he-le-maal niets van begrijp. Loonmatiging afwijzen als middel om werkgelegenheid te behouden en dan zeuren dat die werkgelegenheid niet behouden kan blijven. Snap jij dat?Toevallig weet ik hoe de hazen gelopen hebben bij deze onderhandelingen en dat was niet in het belang van de werkgelegenheid.
zaterdag 16 oktober 2010 om 14:01
quote:wuiles schreef op 16 oktober 2010 @ 13:57:
[...]
Toevallig weet ik hoe de hazen gelopen hebben bij deze onderhandelingen en dat was niet in het belang van de werkgelegenheid.Maar welk belang streven/streefden de bonden dan wel na? Ik ken, vermoedelijk door vergelijkbaar toeval, de bedrijfsvoering van TNT vrij behoorlijk, maar van de bonden heb ik nooit veel begrepen.
[...]
Toevallig weet ik hoe de hazen gelopen hebben bij deze onderhandelingen en dat was niet in het belang van de werkgelegenheid.Maar welk belang streven/streefden de bonden dan wel na? Ik ken, vermoedelijk door vergelijkbaar toeval, de bedrijfsvoering van TNT vrij behoorlijk, maar van de bonden heb ik nooit veel begrepen.
zaterdag 16 oktober 2010 om 14:03
quote:rider schreef op 16 oktober 2010 @ 14:01:
[...]
Maar welk belang streven/streefden de bonden dan wel na? Ik ken, vermoedelijk door vergelijkbaar toeval, de bedrijfsvoering van TNT vrij behoorlijk, maar van de bonden heb ik nooit veel begrepen.Ik wil er niet te specifiek op ingaan. Laten we zeggen dat het inzicht in de strategie toeneemt als je nagaat om welke bonden het ging en door wie (en voor hoelang) die vertegenwoordigd werden.
[...]
Maar welk belang streven/streefden de bonden dan wel na? Ik ken, vermoedelijk door vergelijkbaar toeval, de bedrijfsvoering van TNT vrij behoorlijk, maar van de bonden heb ik nooit veel begrepen.Ik wil er niet te specifiek op ingaan. Laten we zeggen dat het inzicht in de strategie toeneemt als je nagaat om welke bonden het ging en door wie (en voor hoelang) die vertegenwoordigd werden.
zaterdag 16 oktober 2010 om 14:06
quote:wuiles schreef op 16 oktober 2010 @ 13:57:
[...]
Toevallig weet ik hoe de hazen gelopen hebben bij deze onderhandelingen en dat was niet in het belang van de werkgelegenheid.
Ik wist niet dat jij bij de onderhandelingen aanwezig was.
hier staan alle nieuwsbrieven:
http://www.abvakabofnv.nl/cao's/Alle-Cao's/tnt/
[...]
Toevallig weet ik hoe de hazen gelopen hebben bij deze onderhandelingen en dat was niet in het belang van de werkgelegenheid.
http://www.abvakabofnv.nl/cao's/Alle-Cao's/tnt/
zaterdag 16 oktober 2010 om 14:07
quote:feeks schreef op 16 oktober 2010 @ 14:06:
[...]
http://www.abvakabofnv.nl/cao's/Alle-Cao's/tnt/Ben ik ook niet geweest. Gelukkig niet.
[...]
http://www.abvakabofnv.nl/cao's/Alle-Cao's/tnt/Ben ik ook niet geweest. Gelukkig niet.
zaterdag 16 oktober 2010 om 14:29
zaterdag 16 oktober 2010 om 15:10
Vrijbuiter, VSP is gewoon een dochter van TNT, dus ik begrijp dat wel. Als ik me niet vergis is VSP in het leven geroepen voor partijen zakelijke post, die niet aan de 24 uursnorm vastzitten, waar dus direct geconcurreerd moet worden met bedrijven als Sandd en Selektmail. Dat moet nou eenmaal goedkoper, anders helemaal geen business meer.
Ik geloof niet meer in sprookjes.