Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie via Indeed, ervaringen?

06-04-2020 22:10 25 berichten
Hoi hoi,
Ik heb laatst via Indeed gesolliciteerd op een vacature. Inmiddels 6 dagen geleden en nog helemaal niks gehoord. Op de website van het bedrijf zelf zie ik de vacature niet staan. Ik kan geen nummer vinden wat ik kan bellen van Indeed. Wat kan ik doen, want ik wil die baan graag hebben! Help!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je iemand van Indeed willen bellen dan? Veel eenvoudiger om het bedrijf zelf te bellen toch....
Bestaat die vacature dan nog wel als ie van de site af is? Hoe lang was het geleden dat ie geplaatst was?
vivapimpelmees schreef:
06-04-2020 22:13
Waarom zou je iemand van Indeed willen bellen dan? Veel eenvoudiger om het bedrijf zelf te bellen toch....
Ja dat kan ik doen idd.
Maar ik vraag me af of Indeed te vertrouwen is. Ik heb nooit via die site gesolliciteerd en vertrouwde erop dat het goed zat. Maar ja, niks meer vernomen daarna...
Gatekeeper* schreef:
06-04-2020 22:13
Bestaat die vacature dan nog wel als ie van de site af is? Hoe lang was het geleden dat ie geplaatst was?
Hij staat nog wel op Indeed. Sinds een dag of 8, 9.
Is het bedrijf bellen niet te snel na 6 dagen?
Hippiemeisje schreef:
06-04-2020 22:19
Is het bedrijf bellen niet te snel na 6 dagen?
Heb je een ontvangstbevestiging gekregen dat je sollicitatie is verstuurd?
Indeed is gewoon een platform net zoals monsterboard enzo. Ik kreeg toen ik via indeed zelf solliciteerde vaak geen reactie. En soms staan er vacatures op indeed die inmiddels alweer weg gehaald zijn door het uitzendbureau.

Vind het nog steeds wel een fijne site om te zoeken, handiger dan werk.nl.
Gatekeeper* schreef:
06-04-2020 22:21
Heb je een ontvangstbevestiging gekregen dat je sollicitatie is verstuurd?
Zelfs dat niet! Er stond alleen op een gegeven moment "Sollicitatie verstuurd naar werkgever". Dat staat er nu ook alweer 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Vaak hebben sollicitanten die via indeed solliciteren alleen een emailadres van indeed vermeld staan. Ik weet niet of dat automatisch gebeurd als je een account op indeed maakt? Al die emailadresssen zijn namelijk hetzelfde: naam@indeedmail. Kan het zijn dat er een reactie daarnaartoe is gestuurd?
TsumTsum schreef:
06-04-2020 22:24
Indeed is gewoon een platform net zoals monsterboard enzo. Ik kreeg toen ik via indeed zelf solliciteerde vaak geen reactie. En soms staan er vacatures op indeed die inmiddels alweer weg gehaald zijn door het uitzendbureau.

Vind het nog steeds wel een fijne site om te zoeken, handiger dan werk.nl.
Je bedoelt dat je beter rechtstreeks kunt solliciteren dus?
Alle reacties Link kopieren
Hippiemeisje schreef:
06-04-2020 22:27
Je bedoelt dat je beter rechtstreeks kunt solliciteren dus?
Dit zou ik sowieso altijd doen als dat mogelijk is.
Indeed loopt vaak achter, vacatures zijn niet altijd actueel.
Kijk ook even bij het bedrijf zelf of de vacature er nog op staat.
Hippiemeisje schreef:
06-04-2020 22:27
Je bedoelt dat je beter rechtstreeks kunt solliciteren dus?
Ja dat doe ik wel altijd tenzij de mogelijk nieuwe werkgever dat via indeed wil hebben. (Maar toen kreeg ik dus alsnog geen reactie)
Ik ga morgen bellen naar het bedrijf zelf. En nooit meer solliciteren via Indeed.
Dank! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Indeed is een super website en ik heb er 2 banen vandaan, maar feit is wel dat niet iedereen reageert. Ik ga er dan vanuit dat de positie is vervult / ze betere kandidaten hebben. Maar proberen kan altijd!
Alle reacties Link kopieren
Hippiemeisje schreef:
06-04-2020 22:19
Is het bedrijf bellen niet te snel na 6 dagen?

Vraag gewoon of ze je sollicitatie ontvangen hebben en hoe de procedure er verder uitziet.
Ik heb juist het tegenovergestelde ervaren dat ik gesolliciteerd had en diezelfde dag of de dag erna wilde bellen of langskomen voor een gesprek. Daarentegen ook bedrijven die niet reageren, maar dat is overal. Ook staat er soms bij dat als ze niet binnen een x aantal dagen gereageerd hebben, je ervan uit kunt gaan dat je niet tot de selectie behoort. Sowieso is het lastig op dit moment met wat alle bedrijven op hun bord krijgen en moeten regelen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bel het bedrijf waar de vacature is (niet het platform waar de vacature op staat).
Het zijn rare tijden op dit moment, waar de meeste mensen thuis werken en daardoor overleg om een CV te bespreken wat moeilijker is (lees: lagere prioriteit).
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je totaal niet geschikt bevonden wordt voor de baan en dat ze je niet binnen een uur al willen afserveren :p.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft Indeed ook niet te bellen want dat is gewoon een website waar bedrijven zelf hun vacatures op kunnen plaatsen.
Indeed is geen uitzendbureau ofzo, ze weten inhoudelijk niets.
Je moet dus bij het bedrijf zelf zijn als je vragen hebt.

Wel is Indeed verder gewoon een betrouwbare site. Sommige vacatures staan er lang op, maar dat kun je zien want het staat erbij hoe lang die vacatures erop staan.

Verder komt het vaker voor dat bedrijven het fatsoen niet hebben om een afwijzing te sturen, dus dat zou het ook nog gewoon kunnen zijn.
Ik zou over een week het bedrijf bellen met de vraag of ze je sollicitatie ontvangen hebben.
Het gaat om een baan bij PostNL. Bel ik dan gewoon het hoofdkantoor ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Hippiemeisje schreef:
07-04-2020 00:46
Het gaat om een baan bij PostNL. Bel ik dan gewoon het hoofdkantoor ofzo?
Als ik naar vacatures van Post NL kijk die op Indeed staan, dan zie ik bijna overal een blauwe sollicitatieknop die doorlinkt naar de eigen Post NL website. En bij die vacatures staan overal recruiters bij die je kunt bellen, mailen en appen.

En anders:

Professionals vacatures
Heb je een vraag over onze vacatures? Neem dan contact op met de recruiter die bij de betreffende vacature staat vermeld. Heb je een algemene vraag? Deze kan je stellen via ons contactformulier.

https://www.postnl.nl/over-postnl/werke ... essionals/
minnimouse schreef:
07-04-2020 01:06
Als ik naar vacatures van Post NL kijk die op Indeed staan, dan zie ik bijna overal een blauwe sollicitatieknop die doorlinkt naar de eigen Post NL website. En bij die vacatures staan overal recruiters bij die je kunt bellen, mailen en appen.

En anders:

Professionals vacatures
Heb je een vraag over onze vacatures? Neem dan contact op met de recruiter die bij de betreffende vacature staat vermeld. Heb je een algemene vraag? Deze kan je stellen via ons contactformulier.

https://www.postnl.nl/over-postnl/werke ... essionals/
Als je direct op postnl zoekt zie ik andere vacatures, waar dat inderdaad allemaal bij staat. Bij de mijne dus niet :(
Maar ik heb intussen het nr van de tussenpersoon gevonden!
Dankjewel!
Ik zou echt niet bellen naar het bedrijf zelf, behalve als er specifiek een naam en bijbehorende gegevens bijstaan. Dat komt wel eens voor.

Bedrijven gebruik Indeed omdat ze zelf de administratieve kant niet willen doen.
Dan is het niet de bedoeling dat je rechtstreeks contact gaat opnemen.

Ik heb meerdere keren via Indeed gesolliciteerd.
Er staat heel vaak bij wanneer de vacature gesloten wordt. Tot die tijd hoor je sowieso niets.

Soms hoorde ik helemaal niets, soms na een maand. Ik heb die baan uiteindelijk wel gekregen, maar het duurde tergend lang.

Ik zou dus even afwachten en ondertussen op nog veel meer vacatures reageren.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Superleuke baan via Indeed!

Mijn man heeft weken terug op een ICT baan bij PostNL gesolliciteerd (niet via indeed) en kreeg afgelopen vrijdag pas reactie, met excuus dat het zo lang geduurd had, dus 6 dagen is niets.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven