Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatieprocedure

11-11-2015 10:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden heb ik gereageerd op een vacature die ik op de website van een bedrijf zag staan. In de vacature stond geen sluitingsdatum. Na ruim 2 weken had ik nog niks gehoord en heb ik gebeld om hierover te informeren. Toen sprak ik iemand die zei dat er al sollicitanten besproken waren, maar dat diegene t op zou nemen met degene van de juiste afdeling.

Enkele uren na het bellen kreeg ik een standaard mail 'hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw sollicitatie (..) Wij nemen uw sollicitatie in behandeling en informeren u zo spoedig mogelijk over het verloop van de procedure. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. '

Deze mail is alweer ongeveer 2 weken geleden en ze hebben mij nog niks laten weten. De vacature staat ook nog steeds online. Ik wil echt heel graag uitsluitsel over het hoe en wat van de procedure, of ze me al dan wel niet zien zitten.... Maar wat kan ik nu nog doen? Wanneer is het weer gepast om er achter aan te bellen?
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou maar weer eens bellen, maar volgens mij hoef je niet veel hoop te hebben dat het wat wordt. Als ze razend enthousiast over je waren geweest hadden ze wel contact met je opgenomen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ja, daar was ik al bang voor Monatala. Als ik nu weer bel, wat zal ik dan vragen? Natuurlijk wil ik weten waarom ik het niet geworden ben, maar ik weet even niet in welke vorm ik het gesprek zal gieten.

Aan de andere kant.. ik ken ook wel bedrijven die pas mensen terug bellen als de vacature sluit, maar goed.. er staat geen sluitingsdatum bij.
Je kunt toch gewoon vragen wat nu de stand van zaken is wat betreft de vacature?

Meestal krijg je bij een groter bedrijf ook niet te horen waarom je het niet geworden bent, daar mag je in deze tijd al blij zijn als je überhaupt een afwijzingsmailtje krijgt. Meestal krijg je gewoon niets meer te horen. Heel vervelend en onbeleefd, maar het is helaas niet anders. Gewoon even bellen, en bij slechts nieuws op naar de volgende! Bij een bedrijf dat zo omgaat met sollicitanten wil je toch helemaal niet werken.
Ha! Toch een reactie gekregen en het ziet er veelbelovend uit! Zo zie je maar weer..
Oh wat fijn voor je! Mag je op gesprek komen?
Ja, daar komt het wel op neer!Ik ben er erg blij mee, dit komt voor mij op t juiste moment!

En, weet je, zelfs als ik word afgewezen na het gesprek dan ben ik toch eindelijk weer eens een stapje verder in het sollicitatieproces gekomen. En dat voelt ook goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven