Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren of niet???

22-07-2009 22:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben al n tijdje op zoek naar ander werk, weet ook niet precies wat ik wil dus maakt t niet makkelijker.

Nu ben ik n tijdje geleden n vacature tegen gekomen die me heel erg aansprak, heb er uiteindelijk niks mee gedaan vanwege laag salaris.

Maar nu kom ik dezelfde vacature weer tegen, hij staat dus nog steeds open. En hij spreekt me nog steeds aan.

Maar nu mijn dilemma en daarbij n vraag. Er wordt n specifiek salaris genoemd conform CAO van ziekenhuis. Deze ligt lager dan wat ik nu verdien, en ik kan me niet veroorloven om minder te verdienen. Meestal groei je in n ziekenhuis ook niet zomaar door naar n andere schaal, dan moet je echt hogerop gaan en echt meer verantwoordelijkheden krijgen. Dilemma is dat ik helemaal vast zit in mn werk en dat dit me echt aanspreekt.

Maar wat denken jullie: Als zoiets in de vacature staat dan is er niet meer te praten over de schaal toch?
Volgensmij staat de schaal voor een functie vast. Maar misschien kun je wel om een extra toeslag vragen? Het probleem blijft dan wel dat je niet echt kunt doorgroeien als ze jou meteen hoog in de schaal plaatsen en een toeslag geven. Hoe motiverend is dat?
Organisaties staan vaak ook niet te springen om mensen aan te nemen die gelijk maximaal ingeschaald worden; de kans is immers groot dat je toch verder gaat kijken naar iets anders.

Maar TO, kun je deze baan niet tijdelijk doen, als opstapje naar iets anders wat je ook heel leuk vindt?
Schaal staat in een ziekenhuis bijna altijd vast op basis van opleiding maar vooral functie. Wat wel iets maar dan ook echt maar iets te verschuiven valt is de periodiek. Iedere schaal bestaat uit 10 periodieken. als je reden geeft waarom jij in een hogere periodiek behoort kan je hier over onderhandelen. Maar dat zou dan waarschijnlijk maar 1 periodiek zijn. Feit is wel dat je dus in principe wat kan doorgroeien in salaris. Tot je daar aan je top zit. Dan is het alleen mogelijk door extra opleiding of andere functie te krijgen. Al met al weinig onderhandelingsruimte....

Om welke functie gaat het?
quote:tigger04 schreef op 22 juli 2009 @ 22:08:

Ben al n tijdje op zoek naar ander werk, weet ook niet precies wat ik wil dus maakt t niet makkelijker.

Even los van de rest van je topic, klinkt de rest van je verhaal alsof je best wel weet wat je wilt. Helaas worden dat soort functies niet zo beloond als je zou willen, je zou verdienen of wat je in het bedrijfsleven zou krijgen.

Verder zou ik in elk geval solliciteren. Wie weet kunnen ze wat water bij de wijn doen (ook omdat de vacature dus al een tijdje open staat?). Niet geschoten is altijd mis, zou ik zeggen.
Je zou kunnen uitleggen dat je heel graag in het ziekenhuis wil werken, maar dat je je het niet kan permiteren om 8eruit te gaan qua financien. Vertel hoe gemotiveerd je bent en dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging.

Misschien wil het werken.
Ik geef het weinig kans dat de schaal aangepast wordt. En toch solliciteren terwijl je meer salaris wilt, lijkt mij niet slim. Ik als werkgever geef ook altijd een indicatie af. Als men dan door de gesprekken heen is, wij daar veel tijd in hebben gesproken, en de kandidaat zegt "Ik wil wel, maar niet voor dat salaris" dan raken wij daar erg gefrustreerd van. We geven niet voor niets een salarisindicatie af.
ja solliciteren...lekker werken is zo belangrijk..
Je kunt in je sollicitatiebrief vermelden dat je deze vacature nu al zolang ziet staan en dat het werk je erg aanspreekt maar dan wel tegen 'n ander salaris. Als ze echt zitten te springen om 'n personeelslid omdat niemand voor het hongerloontje dat ze bieden wil solliciteren, misschien gaan ze dan wel op je voorstel in.
Is het verschil in salaris met je huidige baan zo groot dat je die stap 'terug' niet kunt zetten in salaris? Een leuke baan is idd zooo belangrijk dat ik best zou willen besparen op bepaalde dingen om van een k*tbaan naar een leuke baan te gaan....Zijn misschien de secundaire arbeidsvoorwaarden beter? Kun je daar geen voordeel uit halen?
Waarom staat die vacature in deze tijden nog steeds of weer open? Dat was de eerste vraag die bij mij opkwam toen ik jouw stukje las, Tigger04. Wat is er aan de hand met die functie??? Je kunt altijd solliciteren, maar ik zou op gesprek goed doorvragen als ik jou was waarom deze vacature al zo lang (of alweer) openstaat terwijl er nu zoveel mensen dringend op zoek zijn naar werk. Ik vind lang openstaande openstaande vacatures op dit moment verdacht. Laat deze werkgever het maar uitleggen aan je. En dat biedt jou mooi weer een opening om eventuele salarisonderhandelingen aan te gaan .
Bedankt in ieder geval voor jullie reactie.

@NurseLovely: Ze geven een schaal aan die ik had als aanloopschool destijds toen ik het ziekenhuis kwam werken, en het maximum wat ze bieden ligt nog ver onder wat ik nu verdien. En het is een meer administratieve functie, met wel veel vrijheid waarbij je verschillende ziekenhuizen afgaat waarbij je gegevens verzamelt over kankerpatienten. Het gaat om onderzoek voor de behandeling naar kankerpatienten.

@nummerzoveel: dat lijkt me inderdaad heel frusterend. maar dat wil ik zelf ook niet, straks ben ik helemaal enthousiast over die baan maar kan ik t niet doen omdat t niet genoeg verdient.

@gelukkigmeisje: het is bruto 400 euro minder dan ik nu verdien, en dat het maximum van de schaal die ze aangeven. weet natuurlijk niet of ze dat ook meteen zouden geven. En over secundaire arbeidsvoorwaarden staat niet zoveel vermeld.

@Flote_K: dat kwam bij mij ook n btje op, dacht dat ie al gesloten was.

Al met al blijf ik t moeilijk vinden, inderdaad is leuk werk heel belangrijk. Maar ik kan me niet veroorloven om voor zoveel minder te gaan werken, die luxe heb ik helaas niet. En weet van ziekenhuizen dat als er n schaal genoemd wordt dat ze zich daar aan houden. En ja misschien weet ik wel wat ik wil, of het verdient niet goed genoeg, of t is te ver weg ( en ik ben dat reizen nu wel n btje zat), of ze vragen ervaring en die heb ik niet. Al met al klinkt t n btje kansloos als ik t zo opschrijf.

In ieder geval bedankt voor t meedenken.
@Tigger

Je zou gewoon even kunnen bellen en je situatie uitleggen. Op die manier kun je gewoon bespreekbaar maken of de schaal echt vast vast staat. Je hebt er niets op te verliezen als je dat doet. Mochten ze er niets mee kunnen doen, dan heb je het in elk geval geprobeerd.

@Flore_K

Lang openstaande vacatures zeggen niet altijd wat. Bij het bedrijf waar ik werk, zijn we al een hele tijd op zoek naar mensen in een bepaalde functie. Wij hebben meerdere mensen in die specifieke functie werken en de meeste "oudgedienden" zijn inmiddels intern doorgegroeid naar andere functies. Daarnaast betreft het een functie waarvoor nog steeds een tekort aan goede krachten te vinden is. Voor de buitenwereld lijkt het wellicht of wij niemand kunnen vinden, maar in de praktijk zijn er al behoorlijk wat mensen aangenomen op die functie en inmiddels zelfs al doorgegroeid!
Lastig lastig.....400 bruto is wel veel! Als het een administratieve functie is...lijkt het ook niet supergoed te betalen...dus dan is 400 erg veel....krijg je misschien een auto van de zaak? (dat zou ook zo al 100-200 per maand schelen) misschien dat je zoiets uit kunt vinden? Anders gewoon ervoor gaan en kijken wat ze precies bieden. Een sollicitatie (mocht het lukken) is niet alleen voor hun om jou te leren kennen, maar ook andersom!

succes!!!!!

ps: ik heb een aantal jaar geleden een zeer goed betaalde baan opgezegd om te gaan studeren (van 1800 netto naar 500-600 netto) niet leuk maar voor mij was het te doen! nu nog een jaartje en dan weer hopelijk een goed salaris....:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven