Werk & Studie alle pijlers

Sph gehandicaptenzorg

26-12-2013 19:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag de opleiding Sph gaan volgen via werkend leren.

Nu is hier misschien een mogelijkheid voor via een organisatie in de gehandicapten zorg. Het is natuurlijk nog niet zeker dat ik een plek krijg. Maar ik vraag me af wat een sph'er precies inhoud in de gehandicapten zorg ( in de praktijk). Wat zijn je taken ?

Ik zou het graag van iemand uit de praktijk willen horen zodat ik een goed beeld kan krijgen.

Alvast bedankt!
Dat ligt denk ik helemaal aan de afdeling waar je zit, hoe hoog het niveau is van de cliënten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat male zegt, en op wat voor groep je komt, wil je op wonen, dagbesteding, ambulante begeleiding etc etc
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hier een sph'er in de gehandicaptenzorg. Ik ben groepsleider bij lvg jongeren met gedragsproblemen. Ik kan doorgroeien naar leidinggevende of manager (mits aangevuld met managementopleiding). De meerwaarde zit vooral in het overstijgend denken, multidisciplinair samenwerken enz.
met plofkipje eens betreft taken op woonvorm. Hier idem dito, groepsleider bij lvg jongeren. Dossiers schrijven, plannen uitwerken, afspraken maken, dagelijkse begeleiding, overzicht houden op de groep. Van alles en nog wat eigenlijk.
Ik lees even mee. Ik zit er over te denken een overstap te maken, maar ik heb het idee dat de werkgelegenheid in de gehandicaptenzorg niet optimaal is. Wat is jullie mening daarover?
Werkgelegenheid is overal bagger. In de zorg zijn er nu allerlei ontwikkelingen gaande.

Ik verwacht zelf dat het rond 2015 weer aan zal trekken. In 2014 worden er diverse wetten van kracht die wat veranderingen te weeg brengen.
Ik heb sph gedaan en werk in de gehandicaptenzorg.

De instelling waar ik werk bied geen sph-plaatsen, ook niet bij lvg-jeugd. Hoogst haalbaar hier is niveau 4 persoonlijk begeleider evt aangevuld met interne trainingen.

Qua kennis en toepassing van sph ben je eigenlijk alleen bij lvg-jeugd of clienten met psychiatrische problematiek bezig met SPH inhoudelijke zaken (mijn ervaring).

Wel kun je organisatiebreed je kennis inzetten in kwaliteitsverbetering of coaching in teams etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven