Werk & Studie alle pijlers

spw via locprofit

18-11-2008 12:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben aan het overwegen om een spw4-opleiding te gaan doen. Ik wil niet vier jaar naar school. Ik het ook alleen kan doen als ik erbij werk, anders kan ik niet meer eten...

Bij Locprofitdat kan je de opleiding binnen 1,5 jr doen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze 'school'. En die een indicatie kunnen geven van de studiebelasting? Bij Locprofit zelf gaan ze uit van 40 uur, incl stage, dat zijn dan 15 uren stage, 10 uur les en dan kom ik uit op 15 uur per week zelfstudie en dat lijkt me nogal veel.

Mijn idee is om, naast school en huiswerk, twee dagen stage te lopen (beetje betaald) en een dag bij mijn huidige werk te blijven. Dan is het financieel nl te doen.

Groetjes Jis
Per week 15 uur zelfstudie valt eigenlijk nog wel reuze mee hoor. Zelf heb ik ook de spw opleiding gedaan, jaren geleden. Toen had ik gemiddeld 30 uur per week zelfstudie. Beetje afhankelijk van het project waar we mee bezig waren.
15 uur zelfstudie lijkt mij erg weinig.
Hallo Jis,

Ben je inmiddels al begonnen op die 'school'?

Ik zit nl in vrijwel dezelfde situatie, dus ben erg benieuwd!

Hoor het graag!
Mijn ervaring is dat de aangegeven zelfstudie-uren in de praktijk altijd minder zijn. Zelf heb ik spw ooit in een jaar gedaan (kon door andere vooropleiding) en vond het weinig voorstellen. Ik werkte fulltime en qua studie-uren misschien hooguit 3 uur per week. Maar goed, dat is voor iedereen anders denk ik, de een leert makkelijk, de ander moeilijker. Daarnaast kon ik heel veel uit mijn praktijk halen, dat scheelde veel (denk)werk.
Zelf zit ik absoluut niet in de zorg, maar wil graag gaan werken en leren, vandaar! Ben me nu nog echt aan het oriënteren.

Ik ben 36 en heb 2 jonge kinderen, dus moet wel even goed kijken 'hoe en wat'.....
mijn partner heeft die opleiding gedaan. Ik heb zelf een reguliere sph gedaan en ik was geshockeerd over de slechte kwaliteit van het onderwijs van die spw. In de praktijk loopt hij nu ook vast omdat ik te weinig mee heeft gekregen. Gr suuz
Bedankt voor je reactie Suuz. Gelukkig heb ik er ook geen haast mee.

Eigenlijk wil ik gaan werken en leren.
Als je wilt gaan weren en leren zijn er wel een hele hoop instellingen die een dergelijke opleiding aanbieden..

Bij ons in de instelling heet het inmiddels geen SPW meer maar MMZ (Medewerker Maatschappelijke Zorg..als ik me niet vergis)Dus instellingen bellen maar...
Zelf ook SPW4 gedaan (Werken leren, een incompany-opleiding binnen de instelling waar ik al werkte)en het is een handige basis...De dingen die je moet doen binnen je werk leer je juist door de ervaring, de theorie dus binnen de opleiding. Bovendien is het met een SPWdiploma vrij makkelijk doorstromen naar diverse vervolgopleidingen mocht je dat nog willen
ik zou eerder voor een regulier roc kiezen, en dan bbl. Veel vraag naar. De opleidingen van profit zijn naast slecht ook nog eens 5 keer zo duur. gr suuz
Veel goedkoper en ook binnen een jaar:

Capabel

Pyonopleidingen.nl heeft ook aanbod.
Ben er inmiddels ook al achter dat het MMZ geworden is, thanks!

Ik heb me nu aangemeld bij 2 verschillende zorginstellingen. Eentje heeft plek dit najaar en bij de ander (iets verder van huis) begint de opleiding in februari. Heb er wel zin in!
Bij beide gaat de opleiding via het ROC

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven