spw via locprofit
dinsdag 18 november 2008 om 12:41
Hoi,
Ik ben aan het overwegen om een spw4-opleiding te gaan doen. Ik wil niet vier jaar naar school. Ik het ook alleen kan doen als ik erbij werk, anders kan ik niet meer eten...
Bij Locprofitdat kan je de opleiding binnen 1,5 jr doen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze 'school'. En die een indicatie kunnen geven van de studiebelasting? Bij Locprofit zelf gaan ze uit van 40 uur, incl stage, dat zijn dan 15 uren stage, 10 uur les en dan kom ik uit op 15 uur per week zelfstudie en dat lijkt me nogal veel.
Mijn idee is om, naast school en huiswerk, twee dagen stage te lopen (beetje betaald) en een dag bij mijn huidige werk te blijven. Dan is het financieel nl te doen.
Groetjes Jis
Ik ben aan het overwegen om een spw4-opleiding te gaan doen. Ik wil niet vier jaar naar school. Ik het ook alleen kan doen als ik erbij werk, anders kan ik niet meer eten...
Bij Locprofitdat kan je de opleiding binnen 1,5 jr doen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze 'school'. En die een indicatie kunnen geven van de studiebelasting? Bij Locprofit zelf gaan ze uit van 40 uur, incl stage, dat zijn dan 15 uren stage, 10 uur les en dan kom ik uit op 15 uur per week zelfstudie en dat lijkt me nogal veel.
Mijn idee is om, naast school en huiswerk, twee dagen stage te lopen (beetje betaald) en een dag bij mijn huidige werk te blijven. Dan is het financieel nl te doen.
Groetjes Jis
vrijdag 28 augustus 2009 om 06:09
Mijn ervaring is dat de aangegeven zelfstudie-uren in de praktijk altijd minder zijn. Zelf heb ik spw ooit in een jaar gedaan (kon door andere vooropleiding) en vond het weinig voorstellen. Ik werkte fulltime en qua studie-uren misschien hooguit 3 uur per week. Maar goed, dat is voor iedereen anders denk ik, de een leert makkelijk, de ander moeilijker. Daarnaast kon ik heel veel uit mijn praktijk halen, dat scheelde veel (denk)werk.
zaterdag 29 augustus 2009 om 23:13
zondag 30 augustus 2009 om 18:46
zondag 30 augustus 2009 om 18:48
Zelf ook SPW4 gedaan (Werken leren, een incompany-opleiding binnen de instelling waar ik al werkte)en het is een handige basis...De dingen die je moet doen binnen je werk leer je juist door de ervaring, de theorie dus binnen de opleiding. Bovendien is het met een SPWdiploma vrij makkelijk doorstromen naar diverse vervolgopleidingen mocht je dat nog willen
woensdag 2 september 2009 om 23:15