Werk & Studie alle pijlers

Stage Pedagogiek

08-04-2016 12:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

In september begin ik aan de deeltijd opleiding HBO Pedagogiek. Deze opleiding is één dag in de week, en het is daarnaast een eis om één dag in de week stage te lopen. Nou heb ik een andere baan voor 4 dagen in de week, dus vroeg me af of iemand stage adressen weet, waar je ook in het weekend stage kan lopen?!?

Ik ben op zoek naar een stage in de pedagogische richting, één dag in de week, regio Eindhoven.

Heeft iemand tips of ideeën, hoor ik het graag!
Residentiële jeugdzorg; daar kun je ook in het weekend stagelopen al is daar vaak ook een vereiste dat je flexibel bent (en dat is wat lastig als je al een baan hebt voor 4 dagen per week...).
Misschien de crisisdienst van Bureau Jeugdzorg Noord-Brabant?

http://www.jeugdzorg-nb.nl/
Wat wil je graag doen met de opleiding, welke richting denk je aan? (Baby's, basisschoolkinderen, pubers?).
Wil je even waarschuwen, zoveel werken én je studie is er zwaar. Je moet namelijk ook nog opdrachten maken, stof leren en lezen.. daar staat makkelijk 20/24 uur voor.
In delft bij Happy Kidscare zijn ze nu opzoek naar stagiaires voor in het weekend! Wel een eindje reizen, maar mocht dat een enige optie zijn.. Misschien kun je daar blijven overnachten?
Iets van een woonvoorziening voor kinderen met een beperking?
Stichting heppie. Daar heeft een vriendin van mij een tijdje stage gelopen. Dat was in de weekeinde en vakantie. Ik weet alleen niet of ze op dit moment stagiaires zoeken. Het is een organisatie die weekenden en vakanties verzorgt voor kinderen met een moeilijke thuissituatie
Logeerhuizen zijn vaak alleen in de weekenden open, zou je ook naar kunnen kijken.
Ik hoop wel dat je wat gaat vinden want de meeste studenten beginnen al in januari met zoeken....
Vaak wordt er in het eerste jaar Pedagogiek niet zoveel gevraagd qua stageplaats. Waar werk je nu? Kan dat mogelijk als stageplaats gelden?

Je zou kunnen denken aan een kinderopvang, vrijwilligerswerk bij humanitas (Home-start), wat ook in het weekend kan, een omgangshuis voor kinderen van gescheiden ouders, Of mogelijk een baan zoeken als flexwerker in de 24-uurszorg bij woonvormen voor bijvoorbeeld lvb-jeugdigen.

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers. Een hbo-studie is geen kattenpis. Je moet gewoon 60 ECT's per jaar halen wat uitkomt op 60x28 uur = 1680 uur : 40 weken = 42 uur per week aan belasting!

De slimme student kan het met minder toe, maar zelfs al zou je het met de helft kunnen dan nog is het een volle werkweek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven