Studenten ov-chipkaart
zaterdag 2 januari 2010 om 20:24
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een studentenreisbewijs, en had eigenlijk vóór 1 januari al een nieuwe studenten ov-chipkaart moeten verlengen. Dit is er echter helemaal bij ingeschoten. Ik heb de site van de ov-chipkaart doorgelezen, maar ik begrijp gewoon echt even niet wat ik nu moet doen. Hoe kan ik de kaart nog verlengen? Iemand enig idee?
zaterdag 2 januari 2010 om 20:33
Heb je al een chipkaart gekregen?
Dan kun je abonnement laden op zo'n geel apparaat, wanneer dat is ligt aan je achternaam. Tussentijds schijn je een tijdelijk reisproduct te hebben. Ik ben het ov-chip gebeuren ondertussen helemaal zat, op die info lijn wordt gewoon de verbinding verbroken omdat het te druk is.
Dan kun je abonnement laden op zo'n geel apparaat, wanneer dat is ligt aan je achternaam. Tussentijds schijn je een tijdelijk reisproduct te hebben. Ik ben het ov-chip gebeuren ondertussen helemaal zat, op die info lijn wordt gewoon de verbinding verbroken omdat het te druk is.
zaterdag 2 januari 2010 om 20:35
Vragen over het (ophalen van het) studentenreisproductHoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald? Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op
van www.studentenov-chipkaart.nl
van www.studentenov-chipkaart.nl
zaterdag 2 januari 2010 om 23:09
Ik hoorde gister in de trein dat je de hele maand januari nog met je oude OV kan reizen (2009)! Ik heb mijn chipkaart nog steeds niet gekregen....
Gister wel nagevraagd wat je moet doen als je hem hebt..
Als je je kaart thuis hebt gekregen, dan kun je je via de site aanmelden...en dan via zo'n gele paal op het station activeren.
Als je de kaart nog niet hebt aangevraagd, dan kun je dit ook via de site doen. Je krijgt dan een brief thuis die je moet invullen en het schijnt dan nog 3 weken te duren voordat je de kaart thuis hebt!
Gister wel nagevraagd wat je moet doen als je hem hebt..
Als je je kaart thuis hebt gekregen, dan kun je je via de site aanmelden...en dan via zo'n gele paal op het station activeren.
Als je de kaart nog niet hebt aangevraagd, dan kun je dit ook via de site doen. Je krijgt dan een brief thuis die je moet invullen en het schijnt dan nog 3 weken te duren voordat je de kaart thuis hebt!
zondag 3 januari 2010 om 03:32
Ik heb de kaart maanden geleden al aangevraagd en de 30e had ik hem in de bus. Ik kom ook geen wijs uit de site en het telefoonnummer van de klantenservice is al de hele maand december onbereikbaar. Uiteindelijk heb ik ze te pakken gekregen na 45 minuten wachten!!! maar een uur later zat de chipkaart eindelijk in de brievenbus.
Ik heb verder geen idee wat ik nu moet doen, ik heb überhaupt nog nooit eerder zo'n chipkaart van dichtbij gezien en in mijn regio is hij niet ingevoerd. Wel in de regio van mijn uni, maar daar is de invoering totaal mislukt en heb ik niemand hem al zien gebruiken.
Weet iemand of het ook verplicht is om je in te checken tijdens de periode van het vrij reizen? (bijvoorbeeld in de trein) als je haast hebt, moet je dan nog naar een automaat gaan zoeken, of kun je gewoon instappen? Je hebt immers een geldig abonnement op zak. Hetzelfde voor de bus in regio's waar hij nog niet is ingevoerd - je kunt wel je chipkaart laten zien, maarja, dan kan de chauffeur toch verder niks weten? Hij kan toch niet zien of je een week- of weekendkaart hebt?
Ik heb verder geen idee wat ik nu moet doen, ik heb überhaupt nog nooit eerder zo'n chipkaart van dichtbij gezien en in mijn regio is hij niet ingevoerd. Wel in de regio van mijn uni, maar daar is de invoering totaal mislukt en heb ik niemand hem al zien gebruiken.
Weet iemand of het ook verplicht is om je in te checken tijdens de periode van het vrij reizen? (bijvoorbeeld in de trein) als je haast hebt, moet je dan nog naar een automaat gaan zoeken, of kun je gewoon instappen? Je hebt immers een geldig abonnement op zak. Hetzelfde voor de bus in regio's waar hij nog niet is ingevoerd - je kunt wel je chipkaart laten zien, maarja, dan kan de chauffeur toch verder niks weten? Hij kan toch niet zien of je een week- of weekendkaart hebt?
zondag 3 januari 2010 om 03:45
Volgens mij kun je zien of je 'n weekend- of weekkaart hebt; maar what the *** do I know, "studeer" al jaren niet meer..
ow nee, dat kun je inderdaad niet..
maar de regels voor in- & uitchecken: http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
ow nee, dat kun je inderdaad niet..
maar de regels voor in- & uitchecken: http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
maandag 4 januari 2010 om 22:55
Ik heb vandaag in 4 bussen gezeten, één keer in en uit gecheckt. Twee keer vond de chaffeur het te lang duren om iedereen apart in te checken dus mochten we niet inchecken, een keer was het kapot. Normaalgesproken staat iedereen bij de halte al met de kaart in de hand en al de kleur goed is mag je er in, dat is dus sneller, en bij de bus naar de campus werd sowieso al nooit gecontroleerd op ov dus nu ook niet inchecken.
Bij de oplaadautomaat stond een rij van minstens 30 man...
Bij de oplaadautomaat stond een rij van minstens 30 man...