studiekeuze SBRM?
zondag 10 januari 2016 om 21:13
hallo allemaal,
over een paar maanden hoop ik met mijn HAVO-diploma een leuke HBO bachelor opleiding tegemoet te lopen. het probleem is alleen dat ik niet precies weet wat voor opleiding ik wil ga doen. small business & Retail management vind ik tot nu toe de meest bijpassende studie. maar ik las net juist dat deze opleiding zich meer richt op een onderneming in een winkelstraat ofzoiets. maar is dit wel zo? en is de opleiding SBRM bijvoorbeeld ook geschikt als je later een BV wilt oprichten of een groothandel?
alvast bedankt voor jullie reacties.
over een paar maanden hoop ik met mijn HAVO-diploma een leuke HBO bachelor opleiding tegemoet te lopen. het probleem is alleen dat ik niet precies weet wat voor opleiding ik wil ga doen. small business & Retail management vind ik tot nu toe de meest bijpassende studie. maar ik las net juist dat deze opleiding zich meer richt op een onderneming in een winkelstraat ofzoiets. maar is dit wel zo? en is de opleiding SBRM bijvoorbeeld ook geschikt als je later een BV wilt oprichten of een groothandel?
alvast bedankt voor jullie reacties.
zondag 10 januari 2016 om 21:18
Volgens mij wel. Bron: http://www.avans.nl/oplei ... tijd-bachelor/introductie
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
zondag 10 januari 2016 om 23:34
Ik heb deze studie gedaan. Tijdens je studie ga je je bezighouden met retail en ondernemerschap. Je krijg vakken zoals HRM, Marketing, Corporate Strategic Management, Category Management, inkoop etc
Het eerste jaar was het m.n. gericht op de winkelvloer. Denk aan instore communicatie, effectiever en efficiënter werken, winkelinrichting (routings), stopkracht van etalages.. In het tweede studiejaar ging het meer over personeelsmanagement & retail marketing. Derde jaar was m.n. gericht op Category & Product Management, ondernemerschap en .... Geen idee meer wat. Vierde jaar stond in het teken van minors.
Het is inmiddels heel wat jaar geleden dat ik deze opleiding heb gevolgd. Het opleidingsprogramma zal inmiddels wel gewijzigd zijn en wellicht ook per onderwijs instelling verschillen.
Mocht je nog vragen, shoot. O'ja, en bezoek open dagen.
Het eerste jaar was het m.n. gericht op de winkelvloer. Denk aan instore communicatie, effectiever en efficiënter werken, winkelinrichting (routings), stopkracht van etalages.. In het tweede studiejaar ging het meer over personeelsmanagement & retail marketing. Derde jaar was m.n. gericht op Category & Product Management, ondernemerschap en .... Geen idee meer wat. Vierde jaar stond in het teken van minors.
Het is inmiddels heel wat jaar geleden dat ik deze opleiding heb gevolgd. Het opleidingsprogramma zal inmiddels wel gewijzigd zijn en wellicht ook per onderwijs instelling verschillen.
Mocht je nog vragen, shoot. O'ja, en bezoek open dagen.
maandag 11 januari 2016 om 15:17
Ik heb deze opleiding recent afgerond. De opleiding focust zich inderdaad vooral op de retail. Wel krijg je hier marketing, communicatie, p&o en ook bedrijfseconomie in mee. De meeste werkgevers herkennen mijn opleiding niet direct. De bedrijven die wel specifiek naar de opleiding vragen zijn vooral supermarkten. Ik zou het niet doen tenzij je echt in een supermarkt, warenhuis, bouwmarkt of andere grotere zaken zoals ikea of sligro aan de bak wilt.