Werk & Studie alle pijlers

Taxichauffeurs (gehandicaptenvervoer) in de zaal?

21-02-2020 11:10 61 berichten
Ik werk als zelfstandige vanuit huis en ben op zoek naar iets wat ik ernaast zou kunnen doen, waarmee ik mijn inkomsten wat kan verhogen en waarbij ik wat meer contact met mensen heb. Nu reed ik van de week achter een taxibusje met achterop “Ik zoek collega’s”. En ik dacht: pling :idee:

Inmiddels heb ik achterhaald dat het gaat om gehandicaptenvervoer voor 20 uur in de week, verdeeld over 5 dagen, 2x2 uren per dag. Erg verspreid dus, maar dat komt mij als onderbreking van mijn andere werk juist wel goed uit. Ik weet dat het niet echt goedbetaald werk is, maar voor mij is plezier in het werk belangrijker (na een jarenlange ratrace in het bedrijfsleven) en in combinatie met mijn andere werk moet ik dan toch goed rond kunnen komen.

Ik merk dat ik steeds enthousiaster word en zie mezelf al helemaal tuffen in zo’n busje met passagiers. Maar misschien zie ik het te rooskleurig? Zijn hier toevallig mensen met ervaring als taxichauffeur in het gehandicaptenvervoer? Of ander personenvervoer in een busje? Ervaringen (zowel positief als negatief) zijn welkom!
Twee keer twee uur per dag? Dan zou het best wel eens leerlingenvervoer kunnen zijn. Als ouder van een kind dat jarenlang met de taxi naar school is gegaan (SO/VSO, gedragsproblematiek) heb ik de ervaring dat lang niet iedere chauffeur even goed opgewassen is tegen de toestanden die een bus vol ADHD'ers en anderszins ingewikkelde kinderen nou eenmaal wel eens oplevert. En de meerijdende begeleider is al jaren wegbezuinigd, dus als chauffeur moet je én op het verkeer letten én op de kindertjes, dat die elkaar de hersens niet inslaan of zo.
Alle reacties Link kopieren